Harci helyzet - VOR

2011.11.08. 15:35

A szombat déli rajthoz képest nem telt el sok idő, de máris rengeteg minden történt. Facebook oldalunkon ezeket kilistáztuk, most egy kicsit részletesebb hírek következnek.

 

 

- Az Abu-Dhabi kezdte a sort, és mindjárt nagyot dobtak: egy méretesebb hullámról leérkezve háromba törték az árbocukat. Ian Walker kormányos így írta le az érzést: a szél gyengülőben volt, már nem 30+ fújt, csak 26 csomó. J4-es orrvitorlára váltottunk, ami hiba nélkül ment - gyakoroltuk eleget. Nem kezdtünk azonnal rohanni, Justin Slattery lent volt lee-ben, hogy állítsa a vitorlát. Aztán leestünk egy nagy hullámról. Elemelkedtem a fedélzetről, az árboc meg összecsuklott. Gyorsan ellenőriztük a létszámot, aztán értesítettük a Rendezőséget, hogy feladjuk, mielőtt motort indítottunk volna. A végén még a Sanya is majdnem átrohant rajtunk, ahogy álltunk ott a sötétben fények nélkül, ők pedig 50 méterre száguldottak el mellettünk. Behúztuk a hajó mellé a letört darabot, ami viszont lukat ütött a testbe. Le kellett vágnunk a nagyvitorla tetejét, hogy a deckre emelhessük a rudat. Szerencsére a luk könnyen betömhető, körülbelül 36 óra alatt meglesz. A Volvo 70-es osztály szabályai meglehetősen strapabíró árbocot követelnek meg, így a rögzítésekre gyanakszunk. Van tartalékunk mindenből, sőt az árboc készítője ott vár Valencia-ban, úgyhogy megleszünk hamar. A nagyvitorlán van pár lyuk, de szerintem rendben lesz. Más kérdés a J4, ami egy órán át szolgált horgonyként, nem tudom, mihez lehet kezdeni vele. A legénység továbbra is elszánt. Mégiscsak 18 hónapja dolgoznak a célért. És emlékezzenek: legutóbb a Fülöp-szigeteken újra kellett építenünk a Green Dragon-t. Nem adjuk fel, de nagyon csalódottak vagyunk. Már vártuk, hogy a kereskedelmi szelek zónájába érjünk, mert úgy éreztük, ott mi leszünk a legjobbak. Most erre várni kell újabb három-négy napot.

 

Videó a baleset utáni percekről:

 

 

És így festettek, miután rendezték soraikat:

 

 

- Jött a Team Sanya. Még mindig nem egészen világos, mi történt velük, a lényeg, hogy óriási lyuk tátong a hajótesten jobb oldalt elöl, részben a vízvonal alatt. Nekik kicsit rázósabb körülményeik voltak, mint sorstársaiknak, 43 csomós szél, 10 méteres hullámokkal. A sérült rész jól körülhatárolható, ami azt az elméletet erősíti, hogy valamivel ütköztek. Mike Sanderson szkipper elmondta, hogy a parti szemrevételezés után kiderült: a sérülés komolyabb, mint gondolták, így jó eséllyel nem javítható Motril (ide motoroztak be) kikötőjének adottságai mellett. Valószínűleg nem vitorlázva érkeznek majd Fokvárosba.

- A Groupama a rajt után kellett, hogy büntetőzzön, 720 fokos fordulójukkal* azt tették jóvá, hogy az első bójavételnél az orrsudaruk megcsiklandozta a Puma hátsóját. Sérülés szerencsére nem történt. Azóta beálltak versenyritmusra, jelenleg (november 8. kedd, 13:02-es frissítés) harmadikok, 16 mérfölddel a Telefónica mögött (második a Puma, 1 mérföld hátránnyal).

*Billenthető tőkesúllyal és kevés emberrel a fedélzeten ez kifejezetten kellemes időtöltés lehetett.

Életképek:

 

 

 

 

- A Camper-ETNZ, a Telefónica és a Puma eddig minden gond nélkül vitorlázik, így rájuk most nem vesztegetünk több szót.

 

(fotók: 1: Paul Todd; 2-4: Yann Riou)

(forrás: Sail-World)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr933439735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása