Először rövid túraversenyre került sor a Solent keleti részén, majd egy up&down pályán vitorláztak a csapatok. És mindehhez gyönyörű idő, kifújt, 14-17 csomós szél. Ami a nap vége felé 10-15 csomósra gyengült, de ez legyen a legnagyobb bajuk!

A nagy hajók között a Nicolas Loday és Jean Claude Nicoleau vezette Grand Soleil 43-as Codiam (FRA-kék) volt a második nap királya, kettőből két futamgyőzelemmel. Loday így nyilatkozott: ideálisak voltak a körülmények számunkra. A hajó kicsit nehéz, legalább 15 csomós szél kell neki, és minél hullámmentesebb víz. Ez megvolt tegnap is, de akkor sajnos rossz taktikai döntést hoztunk. Ma közel maradtunk az ellenfelekhez, és ez meghozta az eredményét.

A kettes kategóriában (Class 2) is egy GS 43-as (Quokka 8 - GBR-piros) nyert, ugyanúgy kétszer, mint a másik csoportban. Hogy ugyanaz a típus hogyan versenyezhet két helyen? Egyszerű: a francia csapat nagyobb vitorlákkal versenyez, így IRC száma 1,110, míg az angoloké 1,103. Peter Rutter, kormányos: tegnap először hat másodperccel kaptunk ki, aztán kevesebb, mint egy perccel. Nem éreztük magunkat a csúcson. Leültünk, megbeszéltük a problémákat, így ma másképp állítottuk a nagyvitorlát, és a legénység is csak akkor mászhatott be a hajó oldaláról, ha engedélyt kapott rá - kissé diktatórikus, de jól működött, és mindenki meg volt elégedve. A mai verseny nem sokban különbözött a tegnapitól, kicsit több szél fújt. Csak mi voltunk kevésbé hülyék.

A Class 3-ban Marc Alperovtich és Jerome Huillard A-35-öse, a Prime Time (FRA-sárga), valamint Robert Davies Roxy 6-ja nyert egyszer-egyszer.

Így a kiváló kezdés után továbbra is az ír csapat áll az élen:

Csapat / Pontszám / Helyezés

Írország/ 24.5 / 1

GBR-piros / 45 / 2

FRA-kék / 51.5 / 3

Hong Kong / 54 / 4

FRA-sárga /59 / 5

További eredmények a verseny honlapján.