A Puma 88,7 mérföldre van a céltól.

VOR_Leg5_apr6_Pumalead.jpg

 Amikor összefoglaltuk az ötödik szakasz eseményeit, azt hittük, izgalomból és történésből nem lesz több, csapatok és szurkolók egyaránt a versenyre koncentrálhatnak. Nem jött be...

 Sajnos a Team Sanya már akkor feladta*, az Abu Dhabi viszont meglehetősen tempósan eredt a mezőny nyomába. Eléggé egy bolyban haladt kelet felé a másik négy hajó, unalmas napoknak néztünk elébe, hiszen tulajdonképpen csak rohantak a biztonsági zóna északi határán. Az ígéret szerint a Horn-fokhoz közeledve jöttek volna az izgalmak, amikor lehet nyitni dél felé. Ha az igazsághoz ragaszkodunk, tényleg jöttek az izgalmak, de ha ezt előre tudja a mezőny, valószínűleg inkább lemondanak a lehetőségről. A Telefónica megreccsent ágya - mint kiderült - csak tünet volt, és komolyabb szerkezeti problémákat jelzett. Vissza is vettek egy kicsit a tempóból, és hamar bejelentették, hogy kiállnak egy rövid szerelésre. Mondhatjuk, hogy szerencséjük volt, mert emiatt nem kellett kitérőt tenniük.

 Ellentétben a Camper-rel, akik március 25-től napokat töltöttek azzal, hogy sok-sok fokkal eltérve az iránytól, Puerto Montt (Chile) felé tartsanak (lassítva!), és amikor megközelítették a kikötőnek otthont adó öblöt, még akkor is motorozniuk kellett vagy 12 órát, hogy beérjenek. Jelenleg újracsinálják a hajótest jelentős részét, ha jól haladnak a javítással a hétvégén nekivágnak, hogy vitorlázva jussanak el Itajaí-ba. Sima transzport helyett miért ezt csinálják? Mert így még begyűjthetik a negyedik helyért járó pontokat. És arra nagy szükségük van.

 Bár a nyomkövető jelezte már egy ideje, eltartott egy darabig, mire az Abu Dhabi bevallotta, hogy ismét gond van. Az internetre feltöltött videó alapján nem is olyan kicsi. Neik szintén újra kellett laminálni a hajó oldalát, csakhogy mindezt menet közben, a Déli-óceánon végezték el! Kifejtették az okot, meg azt, hogy már napok óta bőven a versenytempó alatti sebességgel haladtak, nehogy nagyobb baj érje őket. Ami értetővé tette, miért nőtt folyamatosan a hátrányuk. Azóta kiderült, hogy ezt a szakaszt sem fejezik be lábon, komppal jutnak el Brazíliába.

 Az élen a Groupama ünnepelhette először a Horn-fok elérését, nem sokkal utánuk érkezett a Puma. Megindultak a jó idő (és észak) felé, a Falkland-szigeteket elhagyva minimálisra csökkent közöttük a távolság. A Telefónica március 31-én este fél tízkor hagyta el a Herschel-szigetet, és állt vissza versenybe, körülbelül 15 órát hagytak ki. Innentől pedig csodát láthatott, aki rendszeresen nézte a térképet: 300 mérföldes hátrányukból 160-at ledolgoztak 48 óra alatt. Egy front elejével haladtak, bőszélben rohanva, miközben a párosversenyt vívó Groupama és Puma közepes szelekben kreuzolva haladt.

 És ekkor b*szott be a ménkű! Április 4-én, európai idő szerint délután kettébicsaklott a Groupama árboca. Voltak 200 mérföldre a céltól, 60 mérföldre Punta del Este kikötőjétől és vezető helyen. Kicsit megzuhantak. Senkiben nem esett kár (hacsak a lelki traumát nem számoljuk), beszedték a hajóba az árboc darabjait, a vitorlákat, majd irányt vettek a partnak. Azóta túltették magukat a dolgon, elvetették az új árboc ötletét, és a kényszermegoldást választva (hevenyészett rudazat - "jury rig") tervezik befejezni a szakaszt. És még így is simán meglehet a bronz!

 Szóval a Puma ellenfél nélkül maradt, de nem sokáig. A Telefónica jelenleg a nyomában halad (3 mérföld hátránnyal), és ha megmarad a tempókülönbség, Ken Read és csapat nem sokat tehet. Bár fogadkoznak erősen, hogy nem adják könnyen magukat.

VOR_Leg5_apr6_Telesecond.jpg

 A számtalan balesetet pedig már Knut Frostad, a VOR ügyvezető igazgatója sem hagyhatta szó nélkül: korai lenne következtetéseket levonni, de komolyan aggódunk a hajókat ért rengeteg kár miatt. Egy ilyen versenyen ez elfogadhatatlan. Mert az, hogy néha akad egy kis gond, rendben van, de ez már sok. Amikor minden adat a rendelkezésünkre áll az esetekről, természetesen figyelembe vesszük őket, amikor esetleges szabályváltozásokról tanácskozunk. Jó esély van rá, hogy még az aktuális verseny vége előtt nyilvánosságra is hozzuk az új előírásokat. Most azonban elsődleges célunk a jelenleg versenyben lévők biztonsága. Mindent megtesszük, hogy visszasegítsük a csatába az épp parton veszteglő csapatokat.

 * annyira, hogy nem is Itajaí-ba kompolnak, hanem Savannah-ba, ahonnan átvitorláznak Miami-ba. Vagyis kihagyják a hatodik szakaszt és az azt megelőző kikötői versenyt.

(fotók: 1: Amory Ross; 2: Diego Fructuoso)

(forrás: volvooceanrace.com)

Akit nem elégítenek ki az összefoglalók, annak javasoljuk Facebook-oldalunk rendszeres látogatását, ott lényegében napi szinten beszámolunk a történésekről.

 A Puma jelenleg 72 mérföldre van a céltól.

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr754367369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása