Öt részes sorozatunkban olyanok mesélnek a világ egyik legkeményebb vitorlás versenyéről, akik először vesznek részt rajta. A harminc éves, trieszti lány a Turn the Tide on Plastic tagjaként eddig* minden szakaszt teljesített a versenyen.

rookies_3_00_youtube.jpg

Gyerekkora óta kishajózott, Laser Radialban kijutott a 2012-es londoni Olimpiára, aztán hajóosztályt váltott, 49er FX-ben 2015-ben világbajnok lett, 2016-ban az ötödik helyen végzett Rióban.

Olyan közegből érkeztem, ahol komoly hangsúlyt helyeznek a teljesítményre, így a kikötői versenyeken én állítom a nagyvitorlát, folyamatosan azon vagyok, hogy a lehető legjobb sebességet hozzuk ki a hajóból, állandóan egyeztetünk a kormányossal. Kint, a nyílt  vízen aztán mindenki csinál mindent.

rookies_3_01_federvelait.jpg

A VOR előtt nem sok offshore regattán vettem részt, elképesztő fejlődésen mentem át ezen a hét szakaszon. Kisebb létszámú legénységekhez vagyok szokva, felüdülés ekkora csapattal együtt menni, hiszen eltérő előéletű figurákkal ültünk össze, bőven tudtam mit tanulni tőlük. Csapatként is összecsiszolódtunk, ami az eredménytáblán ugyan nem látszik, de ettől még tény.

Sokat dolgoztunk azon, hogy az őrségváltások minél simábban menjenek, igyekszünk minimálisra szorítani azt az időtartamot, amikor nem hajtjuk tiszta erőből a hajót. Jelen állás szerint lehet, hogy a következő VOR hajóin már valamifajta emelőszárnyak lesznek, még az is előfordulhat, hogy nem ömlik majd át rajtuk annyi víz, mint a mostaniakon. Hogy én részt akarok-e venni még egy VOR-on? Nem tudom. Harminc vagyok, jó lenne családot alapítani. Sok évem ment el az olimpiai kampányokra, ami sok energiámat emésztette fel, meg hát csak magamra kellett figyelnem közben. A VOR csodálatos élmény, de szintén elég fárasztó, és a parton maradó partnertől/családtól is komoly erőfeszítéseket kíván. A legutóbbi szakasz idején nagyon sokan aggódtak értünk.

rookies_3_02_briancarlin.jpg

Másrészről szívesen visszajönnék, mert szeretnék nem újoncként, a most megszerzett tapasztalat birtokában, magabiztosabban versenyezni, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy ki akarom tenni a családot annak, hogy minden hónapban húsz napig idegeskedjenek miattam. Az biztos, hogy ha ennek most vége lesz, befejezem az egyetemet. Újabb olimpiai kampánnyal nem számolok, elég volt annyi, amennyi eddig összejött. Várom az újabb lehetőségeket, hiszem, hogy a mostani regatta végén nyílik pár.

A repülés nem a jövő, hanem a jelen. Ahogy jelen a férfi-dominancia is, de ez változóban van - a VOR-nak köszönhetően is. Sérülést eddig nem szereztem, tartom a súlyom és a kondim, úgy érzem, még a legkeményebb szakaszok után is gyorsan regenerálódok. Innentől pedig egyre rövidebb etapok jönnek, tényleg úgy kell majd nyomni, ahogy a csövön kifér. Tizenkét év olimpiai felkészülés folyományaként elég jól ismerem magam, tudom, mikor kell pihennem, mikor tudok maximális teljesítményt nyújtani. Nincs lelkiismeret-furdalásom, ha a szakaszok közötti időszakban többet eszem vagy alszom, ha azt érzem, erre van szükségem. Fontos, hogy az ember megelőzze a sérüléseket, ezért rengeteg nyújtó gyakorlatot végzek.

CrossFit edző vagyok, a teremben mindig keményen edzek. Itajaí-ban itt a tengerpart, lehet focizni, a kaják pedig elképesztően finomak, húsz nap szárított kaján élés után csodálatos ilyesmiket enni.

rookies_3_03_ventoevelegazzettait.jpg

*az interjúra a hetedik szakaszt követően, a brazil Itajaí-ban került sor, a pihenőidőben.

Érdekel, hogy látják ugyanezt mások? Peter Burling gondolatait itt olvashatod el, a Martine Graellel készült beszélgetést pedig itt.

 

Kövess bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…

 

fotók: YouTube; federvela.it; Brain Carlin / Volvo Ocean Race; ventoevele.gazzetta.it

forrás: yachtsandyachting.co.uk

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr413855906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása