Ebéd helyett kármentés

2014.06.14. 16:24

 A címvédő Yann Eliés-nek (Groupe Queguiner – Leucémie Espoir) majdnem csak keddig tartott a 45. La Solitaire du Figaro: június 8-án rajtolt el az első - Deauville-től Plymouth-ig tartó - szakasz, neki pedig 10-én, dél körül Wolf Rock-nál kidőlt az árboca.

  

YannElies_Figaro2014_dismast.jpg

  

 Segítség: linkjeink új ablakban nyílnak, így, ha rájuk kattintotok, nem veszítitek el a fonalat.

 A szél felőli oldalra pakoltam át a felszerelést egy fordulót követően, amikor durranást hallottam. Kirohantam a kokpitba, de addigra mindennek vége volt, az egész rigg a decken feküdt. Attól féltem, hogy rásodródom a világítótoronyra, a lelki szemeimmel már láttam, amint a hajó széttörik a sziklákon. Végül minden rendeződött, én pedig semmi másra nem vágyom, minthogy partot érjek, és igyak egy sört. Úgy sejtem, a jobb oldali alsó kis vantni szakadt el. Igazából az egész verseny valahogy nyögvenyelősen indult, rossz érzésem volt, szinte vártam, hogy valami elromoljon.

 Halvány reménysugár azért feltűnt a horizonton: a szabályok értelmében, mivel időben meg tudták javítani a hajóját, csatlakozhat a második szakasz (Plymouth - Roscoff, a Fastnet szikla "érintésével"; 535 tengeri mérföld) ma esti rajtjához.

 

Figaro2014_leg1_Eliesmasted.jpg

  

 Az első szakaszra az utolsó célba érő versenyző két órával növelt idejét kapja*. Ez Jean-Paul Mouren (Groupe Snef - 2 nap, 12 óra, 57 perc, 49 másodperc), míg a győztes Alexis Loison (Groupe Fiva - 3 n, 2 ó, 53 p, 50 mp) lett. Mögötte Fabien Delahaye (Skipper Macif 2012 - 3 n, 3 ó, 1 p, 17 mp) érkezett, majd Jérémie Beyou (Maitre Coq - 3 n, 3 ó, 3 p, 32 mp). Érdemes végig nézni a teljes befutólistát, sokszor igen kis különbségek döntöttek egyik vagy másik versenyző javára!

 

Figaro2014_leg1_Loison.jpg

     

 *ahogy Edmund Hill (MacMillan Cancer Support) is.

  Kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter oldalunk is...   

  

fotók: Alexis Courcoux

 forrás: lasolitaire.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr566300971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása