Környezetvédő kölykök

2019.06.18. 13:24

Múlt hétvégén kilencven vitorlázó gyűlt össze a Royal Cape Yacht Club által rendezett eseményen, ahol az Ifjúság Napját ünnepelték - némi csavarral.

youth-clean.jpg

Tíz

2019.04.09. 09:21

Megint születésnapot ünneplünk. A magunkét. Túl azon, hogy összefoglaljuk az elmúlt egy évet, zenét és filmet ajánlunk - ahogy illik.

ten.jpg

Speciális hírblokk

2019.04.01. 22:57

Egészen bizarr  hírekről szereztünk tudomást a nap folyamán, nem is bírjuk őket magunkban tartani. Drasztikus változás várható az olimpiai hajóosztályokban, előkerült egy érdekes előírás az America's Cup archívumából, újra nevet vált a Volvo Ocean Race, és a Golden Globe Race még keményebb lesz, mint legutóbb.

yysw209393.jpg

Van valami ebben a sportban, ami élesen elkülöníti a többitől: az alap képességeken és stratégia-alkotási technikákon túl olyan értékekkel gazdagítja a fiatalokat, melyektől különleges sportolóvá válnak. Mégis, sokszor előfordul, hogy csak a fizikalitás szempontjából vizsgáljuk a kérdést, holott érzelmi és szociális fejlődésükre egyaránt kihat. Nézzük ezeket, pontokba szedve!

kidlearn_00_bigcommercecom_800.jpg

Vajon el lehet-e dönteni, hogy egy adott sportág szakágainak menői közül ki a legjobb? Miként válhatnak összemérhetővé különböző időpontokban, eltérő feltételek mellett nyújtott teljesítmények? Talán úgy, hogy egy helyen és időben összegyűlnek a bajnokok, és megmérkőznek egymással. És idén egy magyar is befért közéjük.

ssl_00.jpg

A Mirabaud Yacht Racing Image 2000 óta megrendezett verseny és kiállítás, mely a versenyvitorlázás témáját járja körbe. Mára eléggé kinőtte magát a dolog, konkrétan ez a legnagyobb presztízsű megmérettetés ebben a világban. Célja évről-évre meglelni azt a fényképet, mely leginkább visszaadja a vitorlázás lényegét és izgalmát. Idén megint több magyar induló van a mezőnyben.

mirabaud_00.jpg

Június 20-24. között, Zadarban rendezték meg a TP52-es osztály idei második versenyét, mely egyben az utolsó éles felkészülési lehetőséget jelentette a július 17-én, Cascais-ban kezdődő világbajnokság előtt. A tíz tervezett futamból végül nyolc ment le, a tizenegy hajós mezőnyben a Luna Rossa diadalmaskodott. Összefoglaló - temérdek betű helyett látványos videókkal.

52ss_180624_nm_5799.jpg

45000 mérföld, négy óceán, hat földrész, tizenkét város. Felfoghatatlan mennyiségű fotó, megnézhetetlen számú videó. Hullámhegyek és -völgyek. Tizenegy szakasz, amiből tíz nem elég arra, hogy kiderüljön, ki lesz a győztes.

df_win_wave.jpg

1115,85 kilométer

2018.05.31. 15:43

Amikor megdöntöd apád rekordját. És amikor megdöntöd a saját rekordodat.

 akzo.jpg

Öt részes sorozatunkban olyanok mesélnek a világ egyik legkeményebb vitorlás versenyéről, akik először vesznek részt rajta. Marie harminchat éves, 2012-ben, a londoni Olimpián hatodik helyen végzett női párosversenyzésben (Claire Leroy és Elodie Bertrand társaként), majd Nacra 17-re váltott, de ott eddig nem úgy jött ki a lépés, ahogy szerették volna...

rookies_5_00_lecaudey.jpg

Öt részes sorozatunkban olyanok mesélnek a világ egyik legkeményebb vitorlás versenyéről, akik először vesznek részt rajta. Ezúttal ismét egy huszonhét éves, ismét egy kiwi. Londonban ezüst, Rióban arany került a nyakába, Peter Burlinggel párban éveken át verhetetlennek bizonyultak a 49er osztályban. És tagja volt a 35. AC-n győztes új-zélandi csapatnak is. A VOR-on azonban most jár először.

rookies_4_00_fonolla.jpg

Öt részes sorozatunkban olyanok mesélnek a világ egyik legkeményebb vitorlás versenyéről, akik először vesznek részt rajta. A harminc éves, trieszti lány a Turn the Tide on Plastic tagjaként eddig* minden szakaszt teljesített a versenyen.

rookies_3_00_youtube.jpg

Öt részes sorozatunkban olyanok mesélnek a világ egyik legkeményebb vitorlás versenyéről, akik először vesznek részt rajta. A huszonhét éves brazil lány, aki kormányos és vitorla trimmer a Team AkzoNobel fedélzetén, a családi örökséget viszi tovább, hiszen az édesapja háromszor indult a regattán (és egyszer meg is nyerte azt).

rookies_2_00.jpg

Öt részes sorozatunkban olyanok mesélnek a világ egyik legkeményebb vitorlás versenyéről, akik először vesznek részt rajta. A huszonhét éves, új-zélandi Peter Burling váltásparancsnok a Team Brunel-en, amivel elsőbálozóként igen komoly feladatot kapott a nyakába. Ám úgy fest, állja a sarat.

rookies_1_00.jpg

Kilenc

2018.04.09. 11:53

A tavasz önmagában is csodálatos évszak, de számunkra még különlegesebb. 2009-ben(!!!) ugyanis egy átlagosnak nevezhető tavaszi napon indult útjára a blogunk. Méghozzá április 9-én. Ünneplünk tehát.

number-9-record.jpg

2017 őszén a World Sailing (ez most a Nemzetközi Vitorlás Szövetség neve) nekiállt eghatározni, milyen hajóosztályok, milyen létszámokkal és legénységekkel szerepelnek majd a 2024-es Olimpia programjában. Ez indított el egy hol szakmai, hol érzelmi alapokon nyugvó vitát, melybe Jonas Högh-Christensen, a Finn osztály meghatározó alakja szállt be egy nyílt levéllel, március 20-án. Ezt a Sports Illustrated közölte, mi pedig nem voltunk restek lefordítani.

jhk_00_drdk.jpg

Február 24-én huszonöt csomós déli szélben küzdöttek a csapatok, dolgukat tovább nehezítette a köd, ami - szerencsére nem kritikus mértékben - korlátozta a láthatóságot. Így a nézők is kevesebbet láttak a futamokból, amit viszont igen, az kárpótolta őket a kiesett momentumokért. Megvan a bajnok.

18footers_2018auschamp_5_00.JPG

 

A sorozatban addig vezető, és eleve az egész bajnokságnak esélyesként nekiinduló Smeg a 20-25 csomós szélben lényegében hiba nélkül vitorlázva behúzta mindkét menetet, előnyük így tizennégy pontra duzzadt a második előtt. És már csak két futam van hátra.

18footers_2018auschamp_4_00.JPG

Négy futam, három különböző győztes, izgalmak és egy fantasztikus ötödik menet, 22 csomós szélben. 18 lábas szkiffen sosem unalmas az élet.

18footers_2018auschamp_2_01.JPG

Január 28-án kezdetét vette a kishajós vitorlázás egyik legmenőbb - szerintünk legalábbis - osztályának második legnagyobb* eseménye, a típus szülőhazájának bajnoki sorozata. Két futamot teljesített a tizenhét hajós mezőny a tizenöt csomós keleti-északkeleti szélben.

18footers_2018auschamp_1_00.JPG

Január 20-án, helyi idő szerint hajnali fél kettő előtt nem sokkal (ez január 19. 17:23 UTC) a Vestas 11th Hour Racing értesítette a verseny vezetőségét, hogy összeütközött egy kínai hajóval. Ezen felül leadtak egy Mayday jelzést a másik érintett fél nevében, lévén ott a tíz ember mind a vízbe esett.

vestas_crash_0.jpg

 

Fa Nándor életútja, hajós kalandjai és eredményei megérdemeltek minimum egy könyvet. Egy ilyen sztorira szokták azt mondani, hogy "Hollywoodban már filmet csináltak volna belőle". És lehet, hogy tényleg. Ám a biográfia nehéz műfaj, az írás pedig egy szakma.

magad.jpg

Egy csapat vagyunk!

2017.12.20. 11:03

A Volvo Ocean Race jelenleg zajló harmadik szakaszán (Fokváros - Sydney) december 18-án a Team Brunel egyik tagja, Annie Lush megsérült. A jéghatárhoz* közeledve a csapat halzoláshoz készülődött, Annie és Peter Burling a hátsó csörlőnél álltak, amikor egy hirtelen hullám elsodorta őket, egészen a hátsó korlátig. Burling megúszta a dolgot, de Lush-nak az egész jobb oldalát fájdalom öntötte el, jobb lábát lényegében nem bírta megmozdítani...

annielush_injury_0.jpg

Százharmincnégy fotós huszonhét országból: ez volt az indulók listája, közülük egy előszűrés végén nyolcvan mű kerülhetett a nagyközönség elé, három győztes született.

mirabaud_2018_0.jpg

A svéd EF cég két hajót indított az akkor még Whitbread Round the World nevet viselő Földkerülő versenyen. Az EF Language nyert, az EF Education pedig tisztán női legénységével hívta fel magára a figyelmet – helytállásuk igencsak figyelemre méltó volt. Az alábbiakban kivonatot olvashatsz Mark Chisnell könyvéből, mely Risk to Gain címmel jelent meg 1998-ban. A szöveg jó része nem a szerző munkája, hanem egyenesen a versenyzőktől érkezett: a Language részéről Magnus Olsson, míg az Education nevében Anna Drougge beszélt. Minket most utóbbi avat be egy hajnali szolgálatba, amit a trópusokon teljesített – ott, ahol elvileg alig történik valami…

wb_00.jpg