40 szkipper - a 2024-es Vendée Globe indulói
2024.10.10. 19:31
Egy hónap múlva, november 10-én rajtol a Vendée Globe egyszemélyes, non-stop földkerülő vitorlás verseny. Bemutatjuk az indulókat - köztük a magyar Weöres Szabolcsot.
Fabrice Amedeo (NEXANS-WEWISE)
Az óceán szerelmese, az egykori újságíróból lett hivatásos hajós, akik hajóját a tudomány szolgálatába állítja. Számos oceanográfiai érzékelőt szerelt fel a bárkára, hogy mérje a hőmérsékletet, a sótartalmat és a CO2-szintet, valamint a mikroműanyagokat és a környezeti DNS-t a felszíni vizekben. Új, 15 négyzetméteres napelemekkel felszerelt hajójával az a célja, hogy fosszilis energia felhasználása nélkül hajózza körbe a Földet.
Romain Attanasio (Fortinet - Best Western)
A Hautes-Alpes hegyvidéki régióban született, egy profi síelőkből álló családban, így a karrierútja már előre meg volt tervezve. Ő azonban 15 éves korától kezdve tudta, hogy számára mást tartogat a sors: óceánon akart versenyezni. Sikerült is elindulnia 1999-ben egy mini 6.50-esben, de a Vizcayai-öbölben viharba került és a tragédiát csak hajszál híján kerülte el. A kudarc nem szegte kedvét, erőfeszítéseit megkettőzve csatlakozott a Port-La-Forêt-i Pôle Finistère edzőközponthoz, majd az IMOCA osztályhoz. Harmadszor indul a Vendée Globe-on, célja egy top 10-es helyezés.
Éric Bellion (Stand As One)
Vitorlázó, író, filmes és televíziós kommentátor. Több mint 20 éve hirdeti és népszerűsíti a másság sokszínűségét és gazdagságát. 2010-ben egy fogyatékkal élő emberrel megkerülte a Földet, majd 2012-ben létrehozta diverzifikált - mássággal, fogyatékkal élőkből álló - legénységét (Team Jolokia). 2016-ban elindult a Vendée Globe-on, ahol első újoncként és a médiában második legtöbbet emlegetett hajóként ért célba. Másodszor áll rajthoz a Vendée Globe-on, ezúttal egy új, innovatív hajóval - az első IMOCA-val, amelyet David Raison építész tervezett.
Yannick Bestaven (Maître CoQ V)
Mérnök, társtervezője a versenyhajókon használt hidrogenerátornak. Barátaival, Arnaud Boissières-szel és Jean-Marie Dauris-val hamar belekóstolt a vitorlázás világába az Arcachon-medencében. Az álmainak szentelte életét, 2001-ben megnyerte a Minit, majd jött a Class40, végül az IMOCA. Számos nagy versenyt nyert, köztük a 2020-as Vendée Globe-ot. Egy legújabb generációs IMOCA-val és partnereivel ismét esélyes a győzelemre, remélve, hogy ezúttal minél több emberrel oszthatja meg Les Sables d'Olonne-ban ezt a fantasztikus tengeri és emberi kalandot.
Jérémie Beyou (Charal)
Több mint 20 éve az offshore versenyzés egyik leglenyűgözőbb teljesítményét nyújtja. Képzett és szenvedélyes vitorlázó, aki eltökéltségével és kitartásával mindig egyre magasabbra teszi a lécet. A 2020-as Vendée Globe egyik favoritjaként kormánysérülés miatt kénytelen volt visszatérni Les Sables d'Olonne-ba majd 9 nappal, 2 órával és 50 perccel a hivatalos rajt után újra útnak indult. A 13. helyen végzett. Ma már a Charal 2 kormányánál ül, amellyel a 2022-es Route du Rhum versenyen harmadik helyezést ért el. Ez az ötödik Vendée Globe-ja.
Arnaud Boissières (La Mie Caline)
Bordeaux-ban született, beceneve Cali. Az Arcachon-medencében vált szenvedélyévé a vitorlázás, mielőtt befogadta volna Les Sables d'Olonne, amely azóta is honi kikötője. Ő az egyetlen szkipper, aki négy egymást követő Vendée Globe-ot teljesített. A francia vitorlázás emblematikus alakja. Az új IMOCA La Mie Câline fedélzetén 2022 óta boldogan és ambiciózusan tekint előre a 2024-es Vendée Globe-ra, zsinórban ötödik földkerülő versenyére.
Louis Burton (Bureau Vallée)
Párizs közelében született. Szereti a sebességet mind a vízen, mind a parton. A vízen szereti a kemény kihívásokat és soha nem adja fel. Projektjének célja a versenyen túl, hogy felhívja a fiatalabb generációk figyelmét a tengeri környezet sérülékenységére. Az elmúlt 13 évben hűséges partnerével, a Bureau Vallée-val és társszponzoraival a legutóbbi Vendée Globe-on nagyon előkelő 3. helyet ért el.
Conrad Colman (MS Amlin)
Aucklandben született amerikai apa és új-zélandi anya gyermekeként, első életévét egy vitorláshajón töltötte a Csendes-óceánon. Coloradóban tanult, majd titánium kerékpárokat gyártó vállalkozást alapított, végül úgy döntött, hogy követi álmát, a tengeri vitorlázást, és Európába költözött. A 2009-es Mini-Transat versenyen debütált, majd részt vett a Class40 Route du Rhum versenyen és egy négykezes világkörüli versenyen, amelyet meg is nyert. Ezután feljebb lépett az IMOCA osztályba, és részt vett a 2016-os Vendée Globe-on, amelyet úgy is sikeresen teljesített, hogy Portugáliánál elvesztette az árbócát. Ő lett az első vitorlázó, aki zéró emissziós hajóval teljesítette a versenyt. Ezt a kihívást 2024-ben is lelkesen vállalja.
Antonie Cornic (HUMAN IMMOBILIER)
20 évesen indult a Mini Transaton és a 10. helyen végzett. Teljesítményére büszkén megkísérelte az észak-atlanti rekordot egy Minivel, de összetörte a hajóját. Néhány évvel később, miután családot alapított, úgy döntött, hogy újra vitorlát bont. Pascal Barreau és cége, az Ebac támogatásával 2021-ben IMOCA projektet indított. 2022-ben találkozott Benjamin Salah-val, a Human Immobilier vezérigazgatójával. A három, közös értékeket valló férfi úgy döntött, hogy "együtt szállnak vízre" a 2024-es Vendée Globe-on.
Manuel Cousin (Coup de Pouce)
Természetéből fakadóan barátságos figura, első pillantásra látszik rajta, hogy szenvedélyes vitorlázó. Az 55 éves normandiai hajós honi kikötője Les Sables d'Olonne. Class40-ből érkezett, 2017 óta az IMOCA-naptár összes versenyén rajthoz állt. A 2020-as Vendée Globe-on 23. helyen végzett, 103 nap után szelte át a célvonalat, sérült tőkesúly hidraulikával! Hajója azóta jelentős fejlesztéseken esett át: az árbóc, a baum, a ballaszttartályok, a kormánylapátok és a svertek teljesen átalakultak.
Clarisse Crémer (L'Occitane en Provence)
Párizs közelében nőtt fel, és a családi nyaralásokon fedezte fel a vitorlázást, majd a HEC-en folytatott tanulmányai során a diákversenyeken. Tanguy Le Turquais vitorlázóval való találkozása ösztönözte arra, hogy kipróbálja a tengeri versenyzést. 25 évesen részt vett a Mini-Transat versenyen. Teljesítménye (2. hely) és az a képessége, ahogy meg tudja osztani kalandjait, mindenkit lenyűgözött. A Figaro osztályban folytatta, majd 2018-ban került az IMOCA osztályba. 2020-ban indult első szóló földkerülő versenyén: 87 nap tengeren töltött idő után ő lett a Vendée Globe történetének leggyorsabb női indulója. Onnantól, hogy befutott, már csak egyetlen célja volt: újra részt venni a legendás versenyen.
Charlie Dalin (Macif Santé Prévoyance)
A Figaro-sorozatban való 7 szezonnyi versenyzés és két „Champion de France Elite de Course au Large” cím (2014-ben és 2016-ban) után váltott 2019-ben az IMOCA osztályra szponzora, az Apivia segítségével. A négyéves partnerséget azzal "hálálta meg”, hogy minden versenyen első vagy második helyezést ért el, beleértve a 2020-2021-es Vendée Globe-ot és a 2022-es Route du Rhum-ot is. A 2023-as évtől a Maciffal folytatja programját, az év júniusában került vízre az új hajója.
Samantha Davies (Initiatives-Coeur)
Angliában született vitorlázó családban, gyermekkorát a vízen töltötte. A Cambridge-i Egyetemen szerzett mérnöki diplomát, 24 évesen kezdte meg versenyzői karrierjét, amikor első földkerülő versenyén részt vett. Öt földkerüléssel és számos transzatlanti átkeléssel a háta mögött az egyik legtapasztaltabb vitorlázó a mezőnyben. Megtestesíti az elszántságot, a merészséget és a szenvedélyt. A 2022-ben épített új IMOCA Initiatives-Cœur kormányánál minden versenyt arra használ fel, hogy adományokat gyűjtsön hátrányos helyzetű gyermekek szívműtétjére.
Violette Dorange (DEVENIR)
Egészen fiatal kora óta vitorlázik, szorgalmas és dinamikus, a 2024-es Vendée Globe-on való indulásért szó szerint mindent megtett: francia kishajó válogatott, átkelés a La Manche-on és a Gibraltári-szoroson Optimistben, átkelés az Atlanti-óceánon egyedül egy Mini 6.50-esben, valamint a Vendée Globe előszobájának számító Solitaire du Figaro három kiadásán való részvétel, ahol 2022-ben a 10. helyen végzett. Ez az eredmény erősítette meg abban a vágyában, hogy még messzebbre merészkedjen, és elinduljon a világ körüli útra. Mindössze 22 évesen indította el Vendée Globe projektjét, miután megszerezte Jean Le Cam hajóját, amely most a DeVenir nevet viseli.
Louis Duc (Fives Group - Lantana Environnement)
Önerőből lett vitorlázó, sok mindent sikerült elérnie korlátozott erőforrásai ellenére. Az elszánt és független normandiai születésű férfi tisztában van vele, hogy annak, aki tudja, hogyan kell dolgozni és edzeni, minden összejön a maga idejében. Keresi a járatlan utat, merész, ugyanakkor megfontolt, offshore versenyzőként is bátran szembeszáll a technológiai kihívásokkal. A tengeren van elemében, cselekedetaivel tiszteletet vált ki másokból.
Benjamin Dutreux (GUYOT Environnement - Water Family)
2014-ben csatlakozott a Team Vendée Formation csapatához, ahol megtanulta a tengeri versenyzés taktikájának alapjait. A 2015-ös Solitaire du Figaro versenyen újoncként az 1. helyen végzett, majd 2018-ban az 5. helyet szerezte meg. Elszántságában vásárolt egy régi generációs IMOCA-t, és hat hónappal később rajthoz állt a Transat Jacques Vabre versenyen. A szűkös költségvetés ellenére a Vendée Globe legutóbbi kiadásának felfedezettje lett 9. helyezésével. Majd újabb lépést tett előre azzal, hogy a 2024/25-ös Vendée Globe-ra egy 2016-os foilos hajót vásárolt.
Benjamin Ferré (Monnoyeur - Duo For a Job)
Fiatal breton, aki szereti az életet és a kihívásokat. Több mint 40 000 km-t tett meg stoppal a Föld körül, átkelt az Atlanti-óceánon szextáns segítségével, teljesített egy 4L Trophyt és egy Mini Transatot 2019-ben, nem újonc a kalandok világában. Amikor elindította Mini projektjét, felfedezte az offshore versenyek világát: ez ösztönözte arra, hogy a 2024-es Vendée Globe-on induljon az IMOCA Monnoyeur - Duo For a Job fedélzetén.
Sam Goodchild (VULNERABLE)
Egy hajón töltött gyermekkor, egy találkozás Alex Thomson-nal, vitorlázás számos különböző hajóosztályban (Class40, Ultim, Figaro, Ocean Fifty) – és mindenhol megmutatta kiváló képességeit. Ez az út vezetett oda, hogy átvegye első IMOCA hajója, a Vulnerable kormányát és részt vegyen álmai versenyén: a Vendée Globe-on. 2023 elején csatlakozott a tapasztalt TR Racing csapatához - Thomas Ruyant mellett -, amely ideális környezet ehhez a nagyszabású projekthez.
Pip Hare (Medallia)
A brit szkipper későn kezdett el versenyszerűen vitorlázni, 2011-ben a Mini-Transat versenyen vett részt először. 2018-ban döntött úgy, hogy álmait valóra váltja, és a 2000-ben épített IMOCA Superbigou kapitánya lesz. A flotta veteránjának kormányánál végre a Vendée Globe rajtvonalára állhatott, ami két év kemény munkájának boldog lezárása volt. Több célkitűzéssel hagyta el Les Sables d'Olonne-t: célba érni, a legjobb történetet elmesélni és a verseny minden megpróbáltatását kiállni. Mindet bőségesen teljesítette. Most pedig irány a 2024-es regatta!
Oliver Heer (TUT GUT.)
Szenvedélyes svájci-német offshore vitorlázó, aki gyermekkora óta versenyez. Édesapja 2014-ben bekövetkezett korai halála után úgy döntött, hogy a vállalati karrier nem neki való, és „követnie kell az álmait”. 2018-ban csatlakozott Alex Thomsonhoz az HUGO BOSS hajón. A páros együtt több mint 50 000 mérföldet vitorlázott, 2021-ben Alex és Ollie együtt indultak a Rolex Fastnet Race-en, ami Ollie debütálása volt az IMOCA Globe sorozatban. A Vendée Globe-on való versenyzés kisgyermekkora óta nagy vágya volt.
Boris Herrmann (MALIZIA - SEAEXPLORER)
2001-ben kezdte profi tengeri vitorlás karrierjét a Mini Transat legfiatalabb résztvevőjeként. Azóta hatszor kerülte meg a Földet. A Déli-óceán nem sok titkot rejteget számára, miután részt vett a Barcelona World Race-en, megpróbálkozott a Jules Verne Trophy-val és indult egy Class40-es világkörüli versenyen is. 2020-ban ő lett az első német, aki valaha részt vett a Vendée Globe-on, ráadásul az 5. helyen végzett. Miután 2022-ben vízre tette az új Malizia - Seaexplorer nevű hajót, 3. helyen végzett a The Ocean Race-en, két szakaszt megnyerve.
Isabelle Joschke (MACSF)
Münchenben született, német apa és francia anya gyermekeként. 25 éves korában lett szkipper, 2004 és 2007 között Mini 6.50-essel versenyzett. 2008-ban csatlakozott a Figaro osztályhoz, ahol 8 szezont húzott le. Az IMOCA kormányát 2017-ben vette át, egy, a Class 40-ben töltött szezon után. A hajót 2019-ben emelősvertekkel (foilokkal) szerelte fel, hogy részt vehessen a 2020-as Vendée Globe-on, amelyet a hajó sérülése miatt fel kellett adnia, a parti javítást követően azonban versenyen kívül teljesítette a távot. A Route du Rhum-on való kétszeri részvétel, négy Transat Jacques Vabre és egy szóló földkerülő verseny jól mutatja elkötelezettségét.
Jean Le Cam (Tout commence en Finistère - Armor-Lux)
Idővel és hőstettei révén az offshore versenyzés, különösen a Vendée Globe igazi „figurájává” vált. Szeret a közönségnek kedveskedni, 2020-ban egy érzelmileg és fizikailag is igen intenzív verseny után csodálatos negyedik helyet szerzett az ötödik Vendée Globe-ján. Mindig versenyző volt, és mindig az marad. Reális sportcélokat tűz ki maga elé.
Tanguy Le Turquais (LAZARE)
Azok közé tartozik, akik valóra váltották álmaikat. Gyermekként óceánjáró kalandornak képzelte magát. Apja Vannes kikötőjében horgonyzó hajójának fedélzete volt a kedvenc játszótere. Így született meg benne a vágy a nyílt tengerek iránt. Kereskedelmi tengerészként végzett, majd elkezdte felépíteni a projektjeit: 2 Mini Transat, 2 Mini francia bajnoki cím, 3 Transat AG2R en Figaro, 5 Solitaire du Figaro; most pedig a legnagyobb kihívás: a Vendée Globe.
Nicolas Lunven (Holcim - PRB)
Tengerészcsaládba született és nem menekült a sorsa elől. A 40 éves vitorlázó kivételes eredményeket tudhat magáénak, köztük két Solitaire du Figaro győzelmet és három részvételt a Volvo Ocean Race-en. Miután a Team Maliziával harmadik helyen végzett a The Ocean Race legutóbbi kiadásán, csatlakozott a Team Holcim-PRB-hez, hogy először vehessen részt ezen a legendás földkerülő versenyen.
Sébastien Marsset (Foussier)
Egykezes, négykezes, legénységgel, az Atlanti-óceánon át vagy a világ körül... Sébastien Marsset egyike azon szkippereknek, akik mind saját projektjük élén, mind rangos csapatokban sikeresek. Sokoldalú vitorlázó, ugyanolyan szorgalommal végzi a fizikai felkészülést, mint az időjárás tanulmányozását; ugyanazt a lelkesedést tanúsítja projektjei technikai irányításában, mint a partnereivel való kapcsolattartásban. Nős, két gyermekes családapa.
Paul Meilhat (BIOTHERM)
Nagyon fiatalon kezdett el vitorlázni a párizsi régió tavain és a bretagne-i partokon. Amikor 2015-ben belépett az IMOCA osztályba, már generációjának egyik legígéretesebb versenyzője volt. Átütő sikereket ért el: a 2018-as Route du Rhum győzelem, dobogós helyezések a Transat Jacques Vabre-on, és az IMOCA világbajnoki cím 2021-ben. De fájdalmas élmények is hozzájárultak vitorlázóként szerzett tapasztalataihoz, mint például a 2016-os Vendée Globe feladása a Csendes-óceán közepén 3. helyen, vagy egy helikopteres mentés az Azori-szigetektől északra. Miután néhány évig Samantha Davies, majd Charlie Dalin szkippertársa volt, 2022-ben saját projektet indított. Az IMOCA Biotherm kormányánál nagy ambíciókkal indul második Vendée Globe-ján.
Justine Mettraux (TeamWork - Team SNEF)
A svájci vitorlázó a Genfi-tavon, a családi hajón kezdte pályafutását, majd a Genfi Regatta Tréning Központban folytatta, és hamar magával ragadta a szenvedély a versenyzés és a nyílt tenger iránt. 2013-ban, első nagy óceáni versenyén, a Mini Transaton a 2. helyen végzett szponzorával, a TeamWork-kel. Továbbra is edz és fejlődik, az összes nagyobb óceáni versenyen indult már: Volvo Ocean Race, Solitaire du Figaro, Transat Jacques Vabre, stb. 2022-ben régi szponzora, a TeamWork egy új generációs foilos hajót vásárolt, hogy felkészülhessen a 2024-es Vendée Globe-ra.
Giancarlo Pedote (Prysmian)
Filozófia szakon szerzett diplomát, a vitorlázást is filozófiai szemlélettel közelíti meg, így igyekszik túllépni saját korlátain. A 2015-ös Transat Jacques Vabre győztese Ocean Fifty kategóriában, 2014-ben és 2016-ban az Év vitorlázójának választották Olaszországban. 2020-ban a Vendée Globe-on a 8. helyen végzett, 19 órával a győztes után befutva. Két vitorlás tankönyv szerzője, továbbá a Rizzoli kiadó gondozásában megjelent a Vendée Globe-ról szóló könyve is, a „L'anima nell'oceano”. A vitorlázás mellett két kezdeményezést is útjára indított: #CROSSSPORT (minden sportág tanítója más sportágaknak és a hétköznapi életnek is) és #CROSSOCEAN (az óceánok védelméért).
Yoann Richomme (PAPREC ARKÉA)
Tehetséges és tapasztalt szkipper, hosszú győzelmi listát tudhat magáénak a különböző szóló és csapatos offshore versenyeken. A Solitaire du Figaro kétszeres győztese (2016, 2019), valamint a Route du Rhum kétszeres győztese (2018, 2022) Class40-ben. Híres alapos felkészültségéről, rendkívüli kitartásáról és taktikai tisztánlátásáról.
Alan Roura (HUBLOT)
A Genfi-tó partján született, a világ óceánjain nőtt fel és érlelte meg álmait a tengeri versenyzésről. Miután 11 évig vitorlázott a családi hajón, 2013-ban, mindössze 20 évesen teljesítette a Mini Transatot. Három évvel később ő lett a legfiatalabb versenyző, aki befejezte a Vendée Globe-ot (23 évesen), majd 2020-ban másodszor is elindult, az észak-atlanti szólórekorddal a zsebében (2019). 2022 óta, új partnerek támogatásával és egy új generációs hajó kormányánál eltökélt szándéka, hogy a legjobbat hozza ki magából.
Thomas Ruyant (VULNERABLE)
Hauts-de-France környékén született, a transzatlanti versenyek specialistája: megnyerte a Mini-Transatot, a Route du Rhum-ot kétszer, a Transat AG2R-t, valamint a Transat Jacques Vabre-t! A szó legszorosabb értelmében vett vitorlázó. A nyílt tengeren és a hosszú versenyeken tud igazán kiteljesedni sportágában. A 2024-es lesz a 3. Vendée Globe-ja. 2016-ban feladta a versenyt a Souffle du Nord fedélzetén, miután Új-Zélandnál súlyos sérüléseket szenvedett a hajója; a 2020-as kiadást a 6. helyen fejezte be, előtte gyakran vitorlázott az első háromban. Mottója, hogy értelmet adjon a teljesítményének, amit a "Vulnerable" (sebezhető) kampánnyal meg is tesz. (A kampány célja, hogy a sebezhetőség ne teher, hanem értékteremtő potenciál legyen, és a legkiszolgáltatottabbak is helyet kapjanak a társadalomban.)
Damien Seguin (Groupe APICIL)
Bal kézfej nélkül született, 2021-ben az első fogyatékkal élő hajós lett, aki teljesítette a Vendée Globe-ot. Háromszoros paralimpiai érmes a 2,4mR osztályban, 2005-ben szállt be az offshore versenyzésbe a Figaro, majd a Class 40 osztályban, mielőtt 2018-ban csatlakozott az IMOCA-hoz. Az elszánt és folyamatosan fejlődni vágyó Damiennek sikerült meggyőznie az embereket arról, hogy a fogyatékossága nem korlátozza a teljesítményét. Az első Vendée Globe-on, amelyet a 7. helyen fejezett be, mindenkire mély benyomást tett azzal, hogy gyakran a mezőny élmezőnyében vitorlázott.
Kojiro Shiraishi (DMG MORI Global One)
Japán vitorlázó, 1994-ben, 26 évesen ő lett a legfiatalabb vitorlázó, aki non-stop szóló földkerülő vitorlázást teljesített. Kétszer is a 2. helyen végzett a BOC Challenge versenyen, 2016-ban ő lett az első ázsiai, aki elindult a Vendée Globe-on. 2021. február 11-én az IMOCA DMG MORI Global One fedélzetén ő lett az első ázsiai, aki teljesítette a Vendée Globe-ot. Célja 2024-re, hogy a 2020-as 16. helyezésénél jobban teljesítsen. Hajója új foilokat kapott és az orrát is átépítették.
Sebastien Simon (Groupe Dubreuil)
Szerkezeti és kompozit mérnökként, valamint a sportok szerelmeseként már gyermekkorában felfedezte a vitorlázást. A versenyzés hajtja, és a tengeri versenyzés az, ami komolyan felkeltette az érdeklődését. 2018-ban megnyerte a Solitaire du Figaro versenyt és az Elite French Ocean Racing Champion címet, ezek vezettek az IMOCA osztályba való belépéséhez. 2020-ban elindult a Vendée Globe-on, de a versenyt a 4. helyen állva fel kellett adnia a Jóreménység-foknál.
Maxime Sorel (V and B - Monbana - Mayenne)
Építőmérnöki diplomával rendelkezik és szenvedélye a projektmenedzsment. Ez a szenvedély hajtja álma megvalósításában, a tengeri versenyzésben. A Class40-ben eltöltött 5, majd az IMOCA osztályban eltöltött 4 év után elérte azt a bravúrt, hogy a 2020-as Vendée Globe-on a 10. helyen végzett. Olyan emberekkel vette körül magát, akik hozzá hasonlóan osztoznak abban a vágyban, hogy egyre magasabbra jussanak... Partnereivel 2021-ben egy új, foilos IMOCA építésébe kezdett, ezzel a hajóval indul most a Vendée Globe-on.
Guirec Soudée (Freelance.com)
31 évesen egyedül körbehajózta a Földet az Északi- és a Déli-sarkon keresztül, közben 130 napot töltött a grönlandi jégben állva a tyúkjával, Monique-kal. 2021-ben átkelt az Atlanti-óceánon, evezve, 74 nap alatt (keletről nyugatra), majd elindult a másik irányba, az Atlanti-óceán északi részére. Kanadánál felborult, de folytatta útját, kommunikációs- és időjárásjelző eszközök nélkül. 107 nappal később elérte Ushant szigetét. 2022 óta versenyez az IMOCA osztályban, a Freelance.com fedélzetén. Ma már csak egy dolog jár a fejében: rajthoz állni a 2024-es Vendée Globe-on.
Denis Van Weynbergh (D'Ieteren Group)
Egy kkv vezérigazgatójaként 2018-ban döntött úgy, hogy elindul a Vendée Globe-on. Ezután lett az IMOCA tulajdonosa, de a költségvetés szűkössége miatt fel kellett adnia a projektet. Elszántan újragondolta és 2020-ban újratervezte a dolgokat: együttműködő és asszociatív projektként képzelte el, előnyben részesítve az újrahasznosítást az új alkatrészek vásárlása helyett. 2021-ben vetette bele magát a versenyzésbe, hogy tapasztalatot és mérföldeket gyűjtsön. Célja, hogy első belgaként teljesítse a Vendée Globe-ot.
Weöres Szabolcs (New Europe)
Eltökélt szándéka, hogy Fa Nándor nyomdokaiba lépjen. Tapasztalattal rendelkezik kishajós vitorlázásban, tőkesúlyos osztályokban, párosversenyzésben és jégvitorlázásban. A 32. America Kupán a Team Shosholoza szerelőcsapatában dolgozott, később is a vitorlásiparban folytatta karrierjét. Sportteljesítményei közé tartozik hat Ironman-verseny, 3 óra alatti maratonok és sikeres részvétel az Ironman-világbajnokságon a hawaii Konában. Filozófiája, hogy lépésről-lépésre haladjon, helyükön kezelje az elvárásokat, és gyarapítsa szóló tapasztalatait.
Jingkun Xu (SINGCHAIN TEAM HAIKOU)
Kína egyik legjobb vitorlázója, 12 évesen, egy balesetben vesztette el a bal kezét. 2005-ben csatlakozott a kínai válogatotthoz, így kezdett el vitorlázni. Számos kihívást vállalt: szólóban megkerülte a Kínai-tengert, Mini Transat 6.50, világkörüli út... A kínai versenyeken szinte mindig dobogón végzett. 2008-ban részt vett a pekingi paralimpiai játékokon. Majdnem 10 évvel később kínai rekordot állított fel a világbajnokságon. Tetteinek köszönhetően többször is az év személyiségének választották Kínában. Vitorlásoktatóként sok embernek adta át a sportág iránti szenvedélyét.
És akkor mind egyszerre:
fotók és forrás: Vendée Globe
Érdekelnek további témák is, melyekből esetleg nem írunk cikket? Kövess bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg!
A 2024-es Vendée Globe beharangozója:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.