Speciális hírblokk

2019.04.01. 22:57

Egészen bizarr  hírekről szereztünk tudomást a nap folyamán, nem is bírjuk őket magunkban tartani. Drasztikus változás várható az olimpiai hajóosztályokban, előkerült egy érdekes előírás az America's Cup archívumából, újra nevet vált a Volvo Ocean Race, és a Golden Globe Race még keményebb lesz, mint legutóbb.

yysw209393.jpg

1. Ha azt hitted, hogy az utóbbi időszak legmegrázóbb híre az volt, miszerint a Finn kikerül az Olimpia programjából, hát tévedtél. A World Sailing ugyanis bejelentette, hogy 2024-re csak repülő (foil-os) hajóosztályokat szeretne a műsorban látni. Egy neve elhallgatását kérő vezetőségi tag szerint: ez az utolsó esélyünk, hogy értékelhető nézettséget érjünk el. A Nemzetközi Olimpiai Bizottság lényegében megfenyegetett minket, hogy 2028-ra törli a vitorlázást a programból, ha nem termelünk több lóvét, mint amennyit ők költenek ránk. Támogatásuk megvonása a WS halálos ítélete lenne. És hát csak a "szárnyas" hajók hordoznak magukban annyi veszélyforrást, ami tömegeket vonzhat a képernyők elé.

A NOB egyébként lényegében csak reagált a francia lobbi nyomán bemutatott tőkesúlyos offshore osztály hírére. A drága felszerelés és rossz közvetíthetőség kiverte a biztosítékot náluk. A World Sailingnél most azon agyalnak, hogy fő támogatót szereznek az olimpiai vitorlás versenyekhez, a bevétel - későbbi tárgyalások során - meghatározott százalékát pedig azonnal átutalják a NOB-nak. Van is ötlet a cégre, mégpedig a Sanofi francia gyógyászati óriás, melynek Franck Cammas az egyik lobbistája: amikor balesetet szenvedtem egy foil-os hajóval, az orvosi költségek hét számjegyű összegre rúgtak. Amint a fősodratú média figyelem marketingértéke is. Rájöttünk, hogy a sérülésem megmentheti a sportágat. A WS-nél ráadásul felmerült a szabályok lazítása is, mint lehetőség, hiszen a mentőmellény kötelező viselésének eltörlése tovább fokozhatja a veszélyességet.

2. Stuart Alexander és Bob Fisher, a The Independent újságírói egy eddig homályban rejtőző kikötésre leltek az America's Cup alap okiratában, a Deed of Gift-ben. Eszerint minden szindikátus tulajdonosának kell kormányoznia a versenyek "jelentős része során".

A Royal Yacht Squadron archívumából előkerült dokumentumot 1930-ban nyújtották be a New York Yacht Club-hoz, ott pedig azt elfogadták, majd visszaküldték a briteknek egy rakás más papírral együtt. Ezek között bújt meg mostanáig. Aláírói között ott van Thomas Lipton és Harold Vanderbilt (utóbbi a győztes Enterprise tulajdonosa, ő látható a lenti képen). Fisher-nek az esethez fűzött magyarázata szerint: mindketten biztosak akartak lenni abban, hogy a regattát a jövőben sem uralják majd a profik. Vanderbilt-ék jelentős összeget áldoztak arra, amit ők Úriemberek Sportjának tartottak, és féltek tőle, hogy lehetnek olyanok, akik nem átallanak megszámlálhatatlan mennyiségű pénzt önteni olyan hajókba, amiknek aztán a fedélzetére sem lépnek.

A mai, offshore cégek és korlátolt felelősségű társaságok uralta világban persze kissé nehéz meghatározni, mely természetes személy egy szindikátus képviselője, ám úgy hírlik, Larry Ellison és Ernesto Bertarelli komolyan fontolgatják, hogy késve bár, de beneveznek a következő AC-re. Velük nincs is semmi baj, ők képzett, jó vitorlázók. De mi lesz akkor, ha valami máltai pénzmosoda alelnökét nevezik meg az egyik csapatnál?

vdb.jpg

3. Nem régóta hívják The Ocean Race-nek (a Volvo kiszállt belőle), ám máris jöhet az újabb keresztelő, ugyanis bejelentkezett szponzornak a SAAB svéd autógyártó cég. Látván, milyen eredményeket ért el a Volvo a vitorlázás médiaértékét felhasználva, a most elektromos autókban utazó vállalat az America's Cup felé is kacsingat, lévén anyacégünk, a SAAB AB vezeti a légiipari piacot, az ott felhalmozott tudásra építve olyan hajót tudunk építeni, amit elég, ha csak meglátnak a kiwi-k, és nyüszítve rohannak vissza a birkafarmjaikra - mondta egy munkatárs.

4. Semmi GPS, semmi műholdas telefon, semmi iPad - ezzel eljutottunk az út feléig, összegezte a Golden Globe Race Földkerülő verseny tapasztalatait Don McIntyre főszervező. (Ez volt az a verseny, ahol Kopár István negyedik lett). Kipicsáztuk az összes puhányt, most jöhet az igazi megmérettetés! A 2022-es kiírásban ételkorlátozást vezetünk be. Alapul a mostani első három futott idejét átlagoljuk, veszünk napi 2500 kalóriás energia-igényt szkipperenként és naponta, ennyit vihetnek magukkal. Ha valaki túl lassú, az megáll horgászni vagy éhezik - ahogy annak idején a klipper hajókon. Ja, és csak saját kézzel barkácsolt automata kormányokat engedélyezünk, úgyhogy kemény verseny várható. A sok mamakedvence ne is akarjon benevezni!

boat-2500x1782.jpg

Gyakori hiba a hülyebiztos termékek tervezése során, hogy alábecsülik a hülyék zsenialitását - Douglas Adams.

 

Érdekelnek további témák is, melyekből esetleg nem írunk cikket? Kövess bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg!

 

fotók: sail-world.com; Pinterest, reaction.life

forrás: Eurosail News

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr2414732871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rot weisses Partybus 2019.04.03. 15:15:58

Az 1. ponthoz: a motivációt értem, de szerintem ez nem más, mint felmerült ötletelés. Csak foil-os hajóosztályokkal az olimpia... Nem hiszem, hogy ez 2024-ig megvalósulna. Ugyanígy nem hiszem a mellény alóli felmentést sem. Az ugyanis nem veszélyesebbé tenné, hanem konkrétan életveszélyessé. Ez pedig a szervezök részéröl már belecsúszna szerintem a gondatlanság kategóriájába.
A másik oldalról pedig ha minden olyan sportágat megszüntetnének, ahol összességében kicsi az érdeklödés, akkor eléggé sok sportágnak néz ki eléggé sz@rul a jövöje...

3. Saab Automobile? :D :D :D Annyi pénzük sincs, hogy egy szériaközeli autót bemutassanak... 2014-re ígérték elöször az elektromos autójuk bemutatóját, és a gyártás kezdetét. Jelenleg ott tartanak, hogy TALÀN valamikor elkezdik az elsö autók kiszállítását (ha egyáltalán), amik a már 6 éve leállított 9-3 alapjain nyugszanak, és annak a formáját, felszereltségét, korszerüségét viszik tovább. Jelenleg a NEVS-t a kínaiak és a Königsegg tartja pénzügyi lélegeztetögépen, hogy a cégböl a maradék értékeket is kiszivattyúhassák a saját hasznukra.

isail · http://isail.blog.hu 2019.04.05. 14:26:36

@rot weisses Partybus: Helló! Szakmailag nyilván nem tudunk belekötni egy szavadba sem, de mielőtt nagyon belelovalod magad, nézd meg, mikor került ki a hír... :-)
Mi kérünk elnézést!

rot weisses Partybus 2019.04.09. 09:28:48

@isail: Huhhhh... Ezt megettem :D :D :D