Akkorák vagyunk, hogy kiküldött tudósítónk van a Karib-tengeren... na jó, nem küldtük, mert ment magától, de attól még tudósít. Át is adjuk a szót VVV-nek: az Antigua Sailing Week eddig kimaradt. Voltam már több Grenada Regattán, les Voiles de St Barths-on, BVI Regattán, de itt még nem...

asw_2016_1_000.jpg

 

...magam középkategóriás amatőr versenyző vagyok, Angliában Cowes-ban éltem az elmúlt négy évben, ahol minden szabad időmet a Solent versenyein töltöttem, klubversenytől Cowes Week-ig. Négy éve járom a Karib-tenger vitorláseseményeit Bernie Ewan-Wong legénységeként, mikor milyen hajón. Bernie egy Antiguán élő fogorvos, aki totál megszállott, és egy regattát sem tud kihagyni a térségben, nem mellesleg igen jó eredményei vannak. Amikor megismertem, egy Mumm 36-on versenyzett, aztán megvette TAZ-t, egy Reichel Pugh 37-est, a trinidadi csapattól. Sajnos TAZ kormányát vesztette idén a British Virgin Islands Regattán, így Bernie bérelni kényszerült, a karibi versenysorozat záróeseményére egy TP52-est, a Conviction-t. (Ő egy 2006-os darab, a régi design.)
Amikor Bernie közölte a hírt, azt hittem Húsvét, gyereknap és Karácsony van egyszerre.
Az antiguai túra kis pihenéssel indult, majd megérkezett a hajó. A legénység vegyes, a gerincét a TAZ team adja, még fogtunk mellé pár nagydarab fiút a helyi vitorlázók közül, mert igencsak hiányzott a súly és a bicepsz.
Szerdán megismerkedtünk a hajóval és egymással, csütörtökön edzeni mentünk. A TP aszimmetrikus spinakkereket visz, ezekkel gyakoroltuk a manővereket, halzolást meg orrvitorla-cseréket. Én a jobb oldali fock trimet nyertem meg. Ismeretlen felszerelés a hajón nagyon nincs, az egyetlen, amit még csak messziről láttam, az a kávédaráló. Kettő van belőle, az egyik a nagyvitorla csörlőit hajtja, a másik az elsődleges és másodlagos csörlőket. Lábkapcsolókkal kell közöttük váltani, illetve sebességfokozatot választani. A kettő össze is kapcsolható, például a nagyvitorla felhúzásához, ha négy ember ereje szükséges.
A gyakorlás eseménytelen lett volna, de hazafele egyszer csak elszállt a vorstag. De teljesen. Gyorsan hátszélbe fordultunk, hogy valamennyire megtámassza a nagyvitorla az árbocot, mert egy karbon rigg ilyenkor jó eséllyel összeomlik. A fiúk gyorsan előrehúzták az összes szabad vitorlafelhúzót, és ellenfeszítették velük az árbocot. Mi ezalatt kiszedtük az orrvitorlát a vízből. Szerencsére minden felszerelés megvolt a kikötőben a javításához, a menet szakadt el a merevítő tetején, amit újravágtak. Másnapra összerakták, így zökkenőmentesen folytatódik a program.


1. nap Round Antigua Race.


Akad néhány igazán menő hajó a kategóriánkban, például a Tonnere Kerr 51-es, vagy a Gladiator TP52-es - persze profi csapatokkal. (Mögöttük egy harmadik hellyel boldog lennék.)

Tonnere IV

asw_2016_1_003.jpg

Gladiator (a kormányos mögött a taktikus: Ian Walker - így azért nehéz lesz ellenük).

asw_2016_1_002.jpg


9:30-kor volt a start, 18 csomó körüli K-ÉK irányú széllel. A rajtot jól kaptuk el kelet felé, néhány takkal elértük a szigetcsücsköt ahol egy Code 0-t húztunk a J3 helyére.
Ahogy kijjebb értünk, ezt egy A2-re cseréltük, amit egészen a sziget csúcsáig tudtunk vinni, néhány halzolással. Hihetetlen érzés volt 20-22 csomóval repülni 16-17 csomós szélben. Ilyen sebességnél a karbon elkezd "énekelni", természetfölötti élmény.
Lassan beértünk a következő kanyarba, dél fel haladva hosszú kreuzolás következett. Csökkent a szél, 15 csomóra, így a J2-t választottuk. Itt volt kihelyezve néhány bója, főleg a korallzátony elkerülése végett.
5 óra 30 perc alatt értünk körbe, harmadikként. Nem törtünk el semmit, boldogok vagyunk. Megyek is az eredményhirdetésre, meglengetni azt az üveg príma English Harbour rumot, amit ilyenkor nyerni szoktak.

Második napra trópusi hasbajt dobott a gép, így tudósítónk a parton maradt. Addig is, itt a Conviction:

asw_2016_1_005.JPG

 

Folyt. köv.

 

fotók: 1,3: Paul Wyeth, 2: sailingweek.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr828659136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.