Az elmúlt négy évben akárhogy alakult a szezon, a végén háromszor a Team Aqua nyerte az éves összetett ranglistát. Amikor épp nem, akkor harmadikak lettek. November végén, a Brit Virgin-szigeteken ismét letaszították őket a trónról...

  

rc44_vg_2015_01.jpg

   

Van, ami nem változik az RC44-es versenyeken, ilyen például, hogy az egyes regattákon szerdánként párosversenyek zajlanak, az eddigi mérkőzések alapján a Bronenosec állt az élen, két ponttal az Artemis előtt. Adott némi pikantériát a dolognak, hogy bár Vlagyimir Ljubomirov egy napot sem hagyott ki idén, ezen a szerdán pont nem ért rá, így az egyébként taktikusként szereplő Michele Ivaldi fogta a kormányt (és közben pörgette a fejében a taktikát). Nem ment neki rosszul, hét összecsapásban mindössze egy pontot buktak, épp a Team Aqua ellenében, akik feljöttek az összetett második helyre, az Artemis visszacsúszott egyet, a Bronenosec pedig győzött összetettben. Ivaldi: korábban a párosversenyzést edzés gyanánt alkalmaztuk, de ebben a szezonban rákaptunk az ízére, és bár tavasszal még nem volt konkrét célunk, az ősz közeledtével már nyerni akartunk. A manővereink majdnem tökéletesek voltak, ezzel a fiúk igen nagy terhet vettek le a vállamról.

  

rc44_vg_2015_02.jpg

   

  

Csütörtökön négy futamra került sor a North Sound-on, harminc fokban és az előre jelzettnél lényegesen hektikusabb szélben. Az átrohanó zivatarok 20 csomós szelet hoztak, míg a nyomukban 5 csomó maradt. Minden menetet más nyert, a legjobban az Artemis muzsikált, negyediknél rosszabb eredményük nem volt, teljesítményükkel két pont előnnyel átvették a vezetést a Team Nika-tól az éves összetettben. A második futamban azért megjárták a poklot, a lee-kapunál, vezető pozícióban jobbra nyitottak egy szélfordulóban, a többi nyolc hajó balra, és a svéd csapat már nem tudott beállni a mezőny elé, mert a visszalegyezés elmaradt. Francesco Bruni, taktikus: egy métert sem akartam eladni az előnyünkből, hibáztam, az ellenfelekkel kellett volna maradni. Egyensúlyozni próbáltam a szél- és a mezőnytaktika között, és ezúttal rosszul választottam.

 

rc44_vg_2015_03.jpg

   

  

Pénteken megint négyszer értek körbe, ebből az első kettőt ismét az Artemis nyerte, és utána sem mentek rosszul, 6,2-vel abszolút a nap nyerteseinek számítottak, előnyük nyolc pontra nőtt a második helyre feljövő Bronenosec előtt. Kinézett a szezon legjobb eredménye, ugyanis addig legfeljebb negyedik pozícióra voltak jók egy-egy regatta alkalmával. Torbjörn Tornqvist, tulajdonos-kormányos: bár az eddigi pozícióink elmaradtak a várttól, folyamatosan azt éreztük, hogy jó a sebességünk, és ha összejönnek a dolgok, akkor sikeresek vagyunk. Francesco remek munkát végez az itteni, igencsak trükkös körülmények között, olyan, mint egy varázsló, kihúz minket a bajból. A harmadik futamot a Bronenosec, a negyediket a Peninsula Petroleum húzta be (előtte mentek két másodikat), utóbbiak ezzel harmadik helyre jöttek fel.

 

rc44_vg_2015_04.jpg

 

 

Másnap pedig ott folytatták, ahol abbahagyták (1,2), méghozzá igen össze-vissza körülmények között, 30 csomós szél és trópusi esők (csapkodó széllel) váltogatták egymást. A PP ezzel bejelentkezett a második helyre, az Artemis előnye öt pont volt. John Bassadone főleg a második futamban elért eredményre volt büszke: abból könnyen lehetett volna negyedik vagy hatodik, de mindent megtettünk annak érdekében, hogy ezt elkerüljük. A második kreuzban tiszta káosz volt, valahogy előre keveredtünk. Az a helyzet, hogy ebben az osztályban sokszor két-három méteren múlik, hogy elférsz-e valaki előtt vagy sem. A nap meglepetését a MAG Racig szállította, akik harmadikként értek célba az első futamban (legjobb idei eredményük), és másodikak voltak a második eresztésben, amikor a genakkerük hozzáért a PP-hez, így büntetést kaptak (és nyolcadikak lettek). Krzysztof Kempec, tulajdonos-kormányos: hektikus volt az időjárás, de úgy fest, ebben vagyunk jók. Tisztára olyan, mint otthon - minden nap esik, és erős szelek fújnak -, csak épp harminc fokkal melegebb van. Ma jó döntéseket hoztunk, de büntetés miatt kicsit csalódott vagyok, ugyanakkor mosolygok, mert kellemeset vitorláztunk. Várom a holnapot! Chris Bake, tulajdonos-kormányos, Team Aqua, a hatodik helyről: szeszélyes év az idei, én is alig értem rá. Minden versenyen más állt a kormánynál, ezt tetézte, hogy kevesebbet edzettünk, mint szoktunk, a mezőny viszont elképesztő üzemben fejlődik. Aki rászánta az időt és az energiát - mint például a Bronenosec és a Nika -, azok most kaszálnak.

 

rc44_vg_2015_05.jpg

 

 

A záró nap három futamában az Artemis addigi leggyengébb formáját hozta (8,4,7), de még ez is belefért, négy pont előnyük maradt a PP előtt. De nem ez volt az izgalom fő tárgya aznap, hanem az éves összetett kimenetele, ami az utolsó futam utolsó méterei dőlt el, sőt, még a parton is kellett matekozni egy sort, mire kijött a végeredmény. Torbjörn Tornqvist csapata ezzel a 2012-es Austria Cup óta tartó nyeretlenségi sorozatot szakított meg: nem ez volt életünk legszebb napja, ugyanakkor kétszer is közel álltunk a futamgyőzelemhez. Az utolsó menetben is vezettünk, aztán nem tudom, mi történt. De, talán mondanom sem kell, nagyon boldog vagyok. Nagyszerű csapat gyűlt össze a fedélzeten, a siker pedig apró dolgokon múlt. Én is sokkal jobban koncentráltam, mint eddig bármikor. A nap kezdetén a Bronenosec a harmadik helyen állt, eggyel a Nika előtt, de kellett közéjük valaki, hogy övék legyen az összetett győzelem. Ez szinte lehetetlennek tűnt, de aztán az Artemis és a PP az utolsó két helyen zárta az első futamot, amivel a PP előnye három pontra csökkent a Bronenosec előtt, amiből még egy elfogyott a következő menetben. A mindent eldöntő futamban a Bronenosec vezetett a NIka előtt, míg a negyedik helyen a PP érkezett a kreuzbójához. A bőszélben viszont épp az ellenkező oldalra érkezett a pöff, mint ahol ők vitorláztak, a helyzetből az Aqua és a MAG profitált, ebben a sorrendben értek célba, harmadik lett a PP (ők még időben elmenekültek a lavórból). Ezzel John Bassadone és csapata maradt a második, a Bronenosec-nek jutott a harmadik, a Nikának a negyedik hely. Ami azt jelentette, hogy a Nika zsebelte be a ranglista első helyét, mert bár azonos pontszámmal zárták a szezont, ám a világbajnokságon jobb eredményt értek el, mint ellenfelük. Vlagyimir Prosikin, tulajdonos-kormányos, Team Nika: öt éve vitorlázom ebben az osztályban, hihetetlen a fejlődés, amit ez alatt lezajlott. Tavaly ugyanitt utolsóként végeztünk, így ez a mostani eredmény duplán értékes számomra. Tehát az Aqua-t újra ketten előzték meg, nem is kevéssel.

   

rc44_vg_2015_result.jpg

  

  

Folytatás jövőre, a programot hamarosan ismertetik, de az már biztos, hogy a szezon Bermudán kezdődik, és a mezőny ellátogat majd Nagy-Britanniába is (ez lesz az első alkalom).

 

rc44_vg_2015_06.jpg

 

fotók: Martinez Studio

forrás: rc44.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr878129558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.