Bár az utolsó nap előtt háromesélyes volt a végeredmény, végül minden esélyes ugyanúgy öt-öt pontot gyűjtött a két záró futam alatt, az RC44 osztályban pedig - mint az közismert - nincs pontejtési lehetőség, így maradt a korábbi sorrend. Megérdemelten győzött a Team Nika (tulajdonos-kormányos Vlagyimir Prosikin, taktikus Dean Barker). De kezdjük az elején!

 

rc44cascais_2015_001.jpg

  

A stabil és erős szeleiről híres portugál városban szeptember 30-án azonnal halasztással kezdődött a regatta, mert még az előre jelzettnél is gyengébb volt a légmozgás: a nap egyes szakaszaiban konkrétan nullát mutattak a mérők.

 

rc44cascais_2015_002.jpg

 

Lőttek tehát a párosversenynek, de a sorozatban vezető Vlagyimir Ljubomirov (Bronenosec) ettől nem volt boldog: persze, megtartottuk a pozíciónkat, de jobb szerettem volna, ha vitorlázva tesszük ezt. Pláne, hogy imádjuk a párosversenyzést. Tíz-tizenegy éve járok Cascais-ba, és ez volt az első szélcsendes napom.

 

 

És nem indult jól a második nap sem, délelőtt újra alig lengtek a zászlók. De nagy nehezen utat tört magának a tengeri szél, és 15:30-kor el tudták lőni az első rajtot. Amit gyorsan fekete zászlósan megismételtek, mert túl sokan vágtak neki idő előtt a pályának.

   

rc44cascais_2015_003.jpg

 

Három futam ment le, a 2013-as világbajnok CEEREF (SLO) 2,1,5-tel állt a tabella élén este.

 

  

Harmadnapra megjöve a szél, a három futamban a Nika volt a legjobb (3,1,2), de nem ők vezettek, hanem a Bronenosec, igaz, az első három két ponton belül volt egymáshoz képest.

  

rc44cascais_2015_004.jpg

   

Dean Barker, taktikus: egészében véve jó kis nap volt. A tegnapi első futamban begyűjtött tizenegy pontunktól eléggé letörtünk, de ma szépítettünk. Az első futamban azt hittük, megvan a második hely, aztán a célban buktunk egy pozíciót, de ez volt ma az egyetlen komoly hibánk.

 

 

Hiszitek vagy sem, a mezőnyverseny harmadik napja is halasztással kezdődött. Aztán azzal folytatódott, végül két futamra került sor, az első konkrétan 17:30-kor rajtolt el. Mire a csapatok beértek a kikötőbe, már fejlámpa virított sokak fején... a Team Aqua kormányához visszaállt Chris Bake (tavaly november óta most először), húztak két jót (1,2), előző nap is bejött nekik egy futamgyőzelem, így a nyolcadik helyről a negyedikre jöttek fel. A Bronenosec 10,5-tel szinte betlizett, a Nika 7,1-el az élre állt (hat pont előny).

 

 

Mint az a bevezetőben említettük, a záró napon nem változott a sorrend az élen (Nika 4,1), Bronenosec (1,4), CEEREF (2,3). Vagyis a Prosikinék lenyomták a tavalyi és a tavalyelőtti világbajnokot. A 18-22 csomós szélben (2 méteres hullámok) az orosz nagyon élt, nagyon imádja az erős szeles futamokat.

 

rc44cascais_2015_005.jpg

 

Érdekes sztorija van a negyedik helyüknek: vezették a futamot, ám a lenti kapunál egy halászháló akadt a tőkesúlyukra. Tolatniuk kellett ahhoz, hogy megszabaduljanak tőle, végül irgalmatlan munkával küzdötték fel magukat a befutóig.

 

 

És, hogy miért Szentpétervár? Vlagyimir Ljubomirov: Vlagyimir az egyetem óta jó barátom. A Szentpétervári Jacht Club elnökeként pedig külön büszkeség tölt el, hogy az egyesület tagjai az első és második helyet gyűjtötték itt be. Ráadásul az éves ranglistában is miénk az első két hely.

  

rc44cascais_2015_006.jpg

   

Ezzel a világbajnokságnak vége, de a szezonnak még egyáltalán nem: folytatás (és zárás) november 25-29. között Virgin Gordán (Brit Virgin-szigetek).

  

rc44cascais_2015_007.jpg

 

fotók: Martinez Studio

forrás: rc44.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr507964870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.