Ott hagytuk abba a sorozat, hogy Máltán győzött a Charisma, aztán a csapatok átköltöztek Szardíniára (Audi RC44 Porto Cervo Cup), majd következett a már hagyományos svéd állomás (RC44 Marstrand Cup). Rövid visszatekintés után itt vesszük fel a fonalat.

 

150731_rc44_ms_pm_27523.jpg

 

Június 16-án kezdődtek az események a Smaragd parton, a párosversenyben a Bronenosec és az Artemis Racing egyaránt négy győzelemig jutott, a nap végén az összesítésben (amely végig kíséri a szezont) előbbi állt az élen nyolc ponttal, mögötte az Artemis és a Peninsula Petroleum hét-héttel. Az osztály (és a hajó) - egy szerencsétlen baleset okán - ismét bemutatta, milyen gyorsan képes megújulni: a MAG Racing - Nika párharc során Vlagyimir Prosikinék az alsó kapunál nem fértek el ellenfelük előtt, megpróbálták felluvolni őket, ehelyett a fenekükbe csapódtak. A MAG hátsó és a Nika első része összetört, de mivel ezek cserélhető elemek, nem bukták be az egész regattát. A mezőnyverseny során a Team Aqua bizonyult a legjobbnak (egy ponttal verve a PP-t), annak ellenére, hogy a tulajdonos Chris Bake távollétében Jim Richardson (háromszoros Farr 40 világbajnok) állt a kormánynál: elképesztően jó hajó ez, a mezőny erős, kiváló a szervezés, szuper helyeken zajlanak a versenyek - nekem erről szól a vitorlázás. Nem bánnám, ha kapnék még lehetőséget. Mindennek tetejébe imádom Porto Cervo-t - szerintem a sport Mekkája. Gyenge szél fújt végig, de szerecsére az RC44-esek ilyen körülmények között is jól mennek.

 

      

Következett Marstrand - az osztály történetében zsinórban ötödször (július 28. - augusztus 1.). A helyi erők nem csak az Artemis és az Artemis Youth hajóján, de a Team Aqua-n is képviseltették magukat: Chris Bake megint nem ért rá, helyettese ezúttal Richard Goransson (mostanában leginkább Melges 20-asban és 32-esben versenyez) volt, ahogy Máltán is.

  

150801_rc44_ms_pm_28320.jpg

  

Párosversenyben megint a Bronenosec volt a király ezúttal a Team Aqua tudta velük tartani a lépést (6-1). Vlagyimir Ljubomirov, szkipper: végig magabiztosak voltunk, nem kapkodtunk nem hangoskodtunk, örömvitorlázást mutattunk be. Célunk, hogy a mezőnyverseny is ebben a hangulatban menjen le. Nyerni jöttünk, meg is teszünk mindent ennek érdekében.

   

150801_rc44_ms_pm_30464.jpg

  

 

Ne feledjük: tavaly itt volt a világbajnokság, és ők győztek. A napok aztán végig az oroszokról szóltak, a Nika mindjárt két futamot nyert kezdésnek a 10-15 csomós szélben, míg másnap a Bronenosec olvasta legjobban a változó irányú 8-14 csomós szelet (1,3,3), átvéve a vezetést. A harmadik napon az első futam után ismét a Nika állt az élre, de csak azért, hogy a következő futamban betlizzenek (vorstagra csavarodó genakker halzolásnál, majd finom ütközés a PP-vel). A záró napon 10 csomós szél, de hajó nagyságú hullámok várták a mezőnyt.

  

150801_rc44_ms_pm_28433.jpg

  

A Bronenosec az utolsó előtti futam megnyerésével nagy lépést tett a győzelem felé, az utolsó menetben csak arra kellett figyelniük, hogy a Nika (+4 pont) és az Aqua (+6 pont) közelében fussanak be. Összejött. Ljubomirov elégedett volt: harmadszor vagyok itt, másodszor győztünk. Szeretem ezt a helyet, az itteni embereket. Köszönet a Stena-nak a vendéglátásért. Most pedig itt az ideje, hogy igyunk valamit!

 

150801_rc44_ms_pm_29237.jpg

    

 

Az összetett állása:

 

rc44_20150805.jpg

 

Következő állomás Portugália (szeptember 30. - október 4.): RC44 Cascais World Championship, vagyis a világbajnokság.

 

fotók: Martinez Studio

forrás: rc44.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr47681226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.