A marketing gépezet működik: a Lorient-Göteborg etapot nem lehetett egyben végig csinálni, a holland induló (Team Brunel) miatt ki kellett találni valamit, hogy Tulipánföldét is érintse a verseny. Erre született megoldásként a "pit-stop" ötlete, melynek az volt a lényege, hogy 24 órára megáll a mezőny Hágában. A pihenő idő alatt a hajókhoz nem nyúlhat a parti szervíz csapat, az esetleges hibákat csak a legénységek tagjai javíthatják, kizárólag a maguknál / a hajón tárolt eszközökkel. Ezen felül, a beérkezés időkülönbségeit figyelembe véve rajtolnak újra a végleges cél felé.

 

vor_150616_asanchez_4551_1.jpg

  

A rajtot a Team Brunel kapta el a legjobban (az Alvimedica és a SCA korán lőtt ki, visszahívták őket), és vezette a mezőnyt a Lorient környéki szigetek között kitűzött kezdeti szakaszon. 17-e hajnalra gyengült a szél, ami azért is érintette érzékenyen a mezőnyt, mert az árapálytól erősen sújtott környéken jártak, így aki rosszkor ért egy-egy kritikus helyre (pl. La Plate vagy Ushant), azzal rendesen kibabrálhattak a természet erői. Ile de Sein-nél a lányok kockázatosat vállaltak: a 3,4 mérföld széles csatornában (ebből a sziklák miatt csak 1,8 mérföld hajózható biztonsággal), 8 csomós szembe áramlás mellett a rövid utat választották, míg a többiek kívülről kerülték a szigetet. Nem egészen jött be a dolog, az Alvimedica állt az élre, a Brunel visszaesett a negyedik helyre, az ADOR utolsó helyen jött.

  

vor_150616_asanchez_5123_1.jpg

  

vorfr15-rt0585.jpg

  

Reggelre beléptek a Csatorna-szigetek közé, ekkor még az Alvimedica vezetett, rá is halzolt szépen a mezőnyre. A manőverrel egyúttal a csatorna középvonalában tartották magukat, meghagyva annak a lehetőségét, hogy a Dover előtti TSS-t (intenzív hajóközlekedés miatti tiltott zóna) észak felől kerüljék. Végül mégsem erre szavaztak, a Dongfeng - MAPFRE - Brunel hármasa választotta a kicsit gyengébb áramlást és a frissebb, de az angol partok közelsége miatt bizonytalanabb szeleket, ami működött is, egy idő után a trió foglalta el az első három pozíciót. A délen maradók életét a gyengébb szél és a sok kényszerű manőver keserítette. De csak délelőtt, mert délutánra változott a helyzet, a déliek kezdtek felgyorsulni, míg az északiak lassultak.

 

alv_150616_ross_2737.jpg

   

Hágába végül az Alvimedica ért először, mögötte jöttek az északiak (Dongfeng - MAPFRE - Brunel sorrendben), majd ADOR, Vestas, SCA.

 

psi08048_19june2015_vf0686.jpg

  

Aztán huszonnégy óra elteltével így is indultak tovább.

 

vor_150620_asanchez_7406.jpg

  

Az Alvimedica azonnal a nyílt víz felé tartott, egyrészt frissebb szelet reméltek arra, másrészt kívülről kerülték a tiltott területeket. A terv bevált, nőtt az előnyük. A Dongfeng a part felé nyitott, ahogy aztán a MAPFRE is, de Iker Martinezék később meggondolták magukat, és a Brunel-t kezdték fogni. 21-én reggelre a Brunel megelőzte a MAPFRE hajót, amikor a spanyolok a holland partok közelében rosszul reagáltak le egy szélfordulót. A Vestas az ADOR előtt volt a friss jelentés szerint, de látszott, hogy tiszavirág életű a siker, mert Ian Walker-ék jobb szélszögön haladtak a következő kerülendő pont felé.

  

vor_150622borlenghi_10298.jpg

  

Dánia északi csücskének kerülése közben a szél gyengülni kezdett illetve elfordult, innentől hátszélben haladt a mezőny egy darabig, mígnem kelet felől épült fel az új helyzet, az Alvimedica feladata innentől kicsit egyszerűbbé vált: a svéd partok mentén kreuzolva csak arra kellett figyelniük, hogy védjék a pozíciójukat (6,5 mérföld előnyük volt ekkor). A tiszta menetidők végül így alakultak: Alvimedica (4 nap 9 óra, 0 perc, 53 másodperc), Brunel (4 nap, 9 óra, 24 perc, 18 másodperc), MAPFRE (4 nap, 9 óra, 29 perc, 7 másodperc), Dongfeng (4 nap, 9 óra, 31 perc, 56 másodperc), ADOR (4 nap, 10 óra, 17 perc, 41 másodperc), Team Vestas Wind (4 nap, 11 óra, 30 perc, 21 másodperc), Team SCA (4 nap, 11 óra, 39 perc, 5 másodperc).

 

vor_150622borlenghi_10553.jpg

  

A nyolcadik szakasz végén azt írtuk, hogy az ADOR tagjainak fél szeme már az összetett győzelmen van. Nos, pozíciójukat semmi nem veszélyeztette komolyan, de elméletben lehetséges volt, hogy utolsóként futnak be a kilencedik szakaszon és kapnak két büntető pontot. Ez persze nem következett be, így kialakult

 

vor_150622borlenghi_10651.jpg

 

A VOLVO OCEAN RACE 2014-15 VÉGEREDMÉNYE:

1. ABU DHABI OCEAN RACING, 24 pont

2. Team Brunel, 29

3. Dongfeng Race Team, 33

4. Team Alvimedica, 34

5. MAPFRE, 34

6. Team SCA, 51

7. Team Vestas Wind, 60

 

vor_150622_fraile_0867.jpg

  

Vagyis Ian Walker harmadik nekifutásra győzni tudott, illetve az elsőbálozó Team Alvimedica csapat abszolút ellenfele volt a többieknek. A hivatalos programból még hátra van egy kikötői verseny, de az igazából már csak levezetés lesz.

 

Ugyanilyen fontos JÁTÉKUNK VÉGEREDMÉNYE:

1. Gombi (övé a csomag Óriás Túró Rudi és a Code8-as hétvége - utóbbit ismét köszönjük a Codeyachts-nak), 24 pont

2. Giraffe (Porthole bögre), 24

3. Imi, 23

Az egyes szakaszokon bezsebelhető pontokból Barbár hozta ki a legtöbbet (kilencet gyűjtött, mint Giraffe és Gombi), így ő csatlakozhat egy napra az INNOV8! csapathoz egy vitorlázás erejéig.

  

vor_150622_pinto_5983.jpg

  

fotók: Ainhoa Sanchez (1,2,6); Rick Tomlinson, Victor Fraile (4,10); Amory Ross; Carlo Borlenghi (7-9); Ricardo Pinto

forrás: volvooceanrace.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr387560578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása