Igen, felkiáltójellel. A Team SCA, amely egyrészt tisztán női legénységből áll, másrészt eddig hol többel, hol kevesebbel, de - egy kivétellel - mindig utolsó helyen futott be, most komolyan megcincálta az oroszlánok bajszát. Az aláfestő zene egy pillanatig sem lehet kérdéses...

  

vor_150607_asanchez_7039_1.jpg

  

Június 7-én vágott neki a mezőny az utolsó előtti szakasznak, a csapatot a Vestas (igen, visszatértek!) vezette ki az öbölből, nemsokára átfordultak balcsapásra a Roca-fok felé, kreuzban, majd nem sokkal később bukták a pozíciót, és szépen keresztbe húztak a többiek mögött. Este, amikor visszaálltak jobbcsapásra, ők voltak legközelebb a parthoz, és a jobbra ellengő szél nekik kedvezett leginkább (meg a SCA-nak és a Dongfengnek).

  

ado_150607_knighton_9535.jpg

  

Nyolcadikán reggelre ismét átvették a vezetést Nicholsonék, 7 csomós szélben csorogtak északnak, a Dongfeng elkezdett lemaradni, utolsó helyen álltak. Az ok: hajnalban le kellett venniük az orrvitorlát (Masthead Zero), mert az egy pöffben megsérült. Estére már a lányoknak állt a zászló, a hatodik helyről másodikra kapaszkodó Vestas előtt 8,1 mérfölddel nyomultak a cél felé, még a nyugati csoportot vezető ADOR-hoz képest is volt 5,5 mérföld előnyük. A szél a nap folyamán markánsan elfordult balra, és ez leginkább a SCA-nak kedvezett.

 

tvw_150607_carlin_img_1156.jpg

 

Kilencedikén reggelre vége szakadt a vánszorgásnak, a SCA előbb ért bele az új szélbe, mint bárki más, volt, hogy kétszer olyan gyorsan haladtak, mint a második Vestas. A MAPFRE fordult elsőként keletnek Spanyolország északi partjánál, őket fél órával később követte az ADOR és a Brunel. A nyugati csoportban SCA, Vestas, Alvimedica, Dongfeng volt a sorrend. Délután a négyes átfordult kelet felé, nagy kérdés volt, átérnek-e a keleti brancs elé. Este már 27 csomós szélbe robogtak... és átértek. A Brunel-nek megsérült a J2 vitorlája, ami abban a pillanatban nem volt kritikus probléma, de az előrejelzés gyengülő szelet ígért, és akkor már fájó a hiány.

  

alv_150608_ross_0401.jpg

   

Innentől lóversennyé vált a menet, a SCA tartotta 10 mérföld körüli előnyét a Vestas előtt. Tizedikén kora délután a MAPFRE megcsípte az Alvimedica-t, és elkezdett rámászni az ADOR-ra - miközben mindketten közelítettek a Vestas-ra. A Dongfeng-en pedig újra előkerült egy korábbi probléma: az elektromos vízkészítő felmondta a szolgálatot, maradt a kézi pumpálás.

 

vor_150609_asanchez_9311.jpg

 

Mostanra a többi is történelemmé vált: ma (11-én) hajnalban első helyen befutott a Team SCA. Ezzel övék a harmadik, tisztán női legénységgel elért szakaszgyőzelem. Mögöttük érkezett a Kék Főnix (zátonyról második helyre - szerintünk találó a név), az Abu Dhabi Ocean Racing (fél szemük már az összetett győzelmen), a MAPFRE, a Brunel, az Alvimedica, majd a Dongfeng Race Team zárta a sort. A legszebb az egészben, hogy a Vestas vitorlázta a legrövidebb útvonalat (844,02 tmf), és nem a SCA (849,72 tmf).

  

vor_150610_asanchez_1024.jpg

  

Az állás:

1. ADOR, 19 pont

2. Brunel, 27

3. Dongfeng, 29

4. MAPFRE, 31

5. Alvimedica, 33

6. SCA, 44

7. Vestas, 54

Az utolsó szakasz (Lorient - Göteborg; 1600 tmf) június 16-án rajtol.

 

Játékunkban az élen a helyzet változatlan, Barbár vezet (9 pont) második Giraffe (9), harmadik Gombi (8).

   

vor_150611_bow_0423.jpg

  

fotók: Ainhoa Sanchez (1,5,6); Matt Knighton; Brian Carlin; Amory Ross, Mark Bow

forrás: volvooceanrace.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr787533440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.