A szervezők koncepciója, hogy tudniillik egyforma hajókkal fussák a versenyt, abból a szempontból mindenképp bevált, hogy szorossá váltak a szakaszok befutói. Ha valaki azt gondolta, hogy a Sanya-ban produkált 1 perc, 50 másodperces különbséget nem lehet alulmúlni egy másik hosszú etapon, az tévedett.

 

sca_150524_elled_0020028.jpg

 

A sztori fonalát akkor engedtük el, amikor a Team SCA elvált a mezőnytől, és mindenkinél északabbra igazított: kicsit lemaradtuk a többiektől néhány apró hiba miatt, melyeket a jéghatár mentén vitorlázva követtünk el. A mezőny többi tagja közelebb van a magasnyomású rendszer közepéhez, aki először szabadul, az úgy fog megindulni a cél felé, mint a gyorsvonat, így aztán ha villantani szeretnénk, elő kell állnunk valami mással, minthogy loholunk utánuk. Csak az maradt, hogy bevállaljuk a hosszabb utat a nagyobb szélben. És a fene tudja, mi lesz belőle

A gyengülő szélben a csapat kezdte utolérni a Dongfenget, ahol már annak is örülni tudtak, ha nyolc csomónál gyorsabban haladt a hajó. A nyugodt menet lehetőséget teremtett némi filozofálásra is. Stefan Coppers, FR, Team Brunel: szeretnék annyira elkötelezett leni, mint Bouwe Bekking (a szkipper - iSail). Mennyi ideje is vannak együtt Rikkével, 25 éve? És ez az egyébként morcos férfi még mindig úgy mosolyog, mint egy szerelmes kamasz, ha róla beszél. A múltkor a navigációs asztalnál ült, én mögötte feküdtem az ágyamban. Érkezett egy e-mail, feltette a szemüvegét, elkezdte olvasni, lassan mosolyra húzódott a szája. Mindjárt sejtettem, hogy nem az időjárás jelentés érkezett meg. Rikke ráadásul olyan férfihez ment feleségül, aki már hétszer kerülte meg a Földet az egyik legkeményebb versenyben. És Bouwe úgy van vele, hogy ha a családja továbbra is támogatja, lesz még nyolcadik alkalom is.

 

alv_150525_ross_0743.jpg

 

Május 25-én az Abu Dhabi Ocean Racing fedélzetéről Matt Knighton meglehetősen nyomott hangulatról tudósított: reménytelennek tűnik a helyzetünk. Pedig olyan szépen indult! A hajnali egy órás jelentés alapján egész vidáman kezdtük a napot, azt láttuk, hogy az északi húzásunk bejön. Az optimizmus este hétig tartott, amikor Ian kirohant a kabinból, azt mondta "szarul fest", és azonnal odaállt a kormányhoz. Amit addig nyertünk, egy szempillantás alatt elvesztettük a szélforduló miatt, a mezőny megint ellépett tőlünk.

Francisco Vignale, FR, MAPFRE: vasárnap az ember pihen, és felkészül az előtte álló hétre. Nos, az Atlanti-óceánon nincs ilyen nap, itt mindig hétfő reggel nyolc óra van, az íróasztalon tornyosulnak a feladatok. Jobbcsapáson mentünk, a szél 220 fokról fújt, izgatottan vártuk, hogy 350-re forduljon, akkor ugyanis egy halzolást követően egyenesen Lisszabon felé mehetnénk. Plusz lehagyhatnánk a Brunelt. Dél körül a szél elkezdett fordulni, úgy döntöttünk, nem várunk sokat a manőverrel, amikor végeztünk, láttuk, hogy a Brunel is épp irányt vált. Lassan lehagytuk őket, a Dongfengre pedig elkezdtünk feljönni. Mindez a túloldalról (Yann Riou, FR, Dongfeng): tökéletes pozícióban voltunk, elöl, kicsit északra a többiektől. Innen egyszerű: jön a szél, megugrunk, és berohanunk a célba. Csakhogy nem így lett, a MAPFRE és a Brunel nemhogy csak utolért, de le is hagyott minket.

Azért az nem semmi, amikor nyolc nap versenyzés után három hajó is belefér a drón látószögébe...

 

 

A problémát alapvetően az okozta, hogy a magasnyomású rendszer (Azores High) északabbra tolódott, mint számították, így a délen lévők még közelebb voltak a közepéhez, mint tervezték, ami még gyengébb szelet jelentett Andrew Cape, a Burnel navigátora ekkor 60% fölé tette annak valószínűségét, hogy rosszul jönnek ki a helyzetből. 26-ára a SCA bekúszott az ADOR elé, sőt, hajnalban az Alvimedica is feltűnt a horizonton. Körülbelül ekkor indult a sprint Lisszabon felé. Charles Caudrelier, szkipper, Dongfeng: a Brunel és a MAPFRE pár méterrel mellettünk ment el, előbbi még kapott egy extra pöfföt is, most 12 mérfölddel van előttünk. Nagyon remélem, hogy Lisszabonba nem lesz sima a bejutás, akkor még lehet esélyünk egy újraosztásban.

 

vor_20150527_pinto_5109.jpg

    

mapfre_150527mmuina_9676.jpg

 

Nos, a dolog nem jött be. Olyannyira nem, hogy a két vezető hajó még jobban ellépett, majd megérkezett az Alvimedica, akik aztán a "célegyenesben" egy tizenhárom manőveres fordulócsatában megszerezték a harmadik helyet: az előnyük 55 másodperc volt a végén. Így aztán az ADOR-on nem voltak túl idegesek az ötödik hely miatt, mert a Dongfeng csak egy pontot hozott rajtuk összetettben, vagyis maradt öt pont előnyük a hátralévő két szakaszra. Annál szorosabb lett viszont az ezüstért zajló harc, a Brunel egy ponttal áll a Dongfeng mögött.

 

vor_leg7_total.jpg

 

vor_20150527_pinto_5666.jpg

 

vor_20150527_pinto_5780.jpg

  

És a helyzet még változhat ugyanis a Rendezőség óvja a SCA-t (jéghatár és Tiltott Zóna* határának megsértése), valamint a MAPFRE-t és a Dongfenget (Tiltott Zóna határának átlépése).

Lisszabonba egyébként a Team Vestas Wind futott be elsőnek 27-én, még javában sötétben. A többiek már világosban érkeztek meg.

  

vor_150527_pinto_4517.jpg

    

vor_leg7_finish.jpg

   

Játékunkban ezúttal csak Bstefan kaszált, ő a Brunel győzelmére tippelt, be is gyűjtötte a három pontot. Az élen az állás változatlan:

1. Barbár, 9 pont

2. Giraffe, 9

3. Imi, 7.

A távolsági versenyben AssoMarci kapja az egy pontot, ő már szinte a szájában érezheti a svájci csoki ízét.

Az "igazi" regatta június 6-á kikötői futammal folytatódik, majd 7-én rajtol a nyolcadik szakasz, melynek célja a franciaországi Lorient, a táv 647 tengeri mérföld.

 

vor_150527_asanchez_2595_1.jpg

 

* Portugália nyugati partjai előtt a Rendezőség a rendkívül intenzív hajóforgalom miatt kijelölt egy nagyjából téglalap alakú területet, melyet nem lehetett keresztezni. Két hasonló volt az USA keleti partjainál, itt történtek a vélt szabálytalanságok.

  

 

fotók: Anna-Lea Elled; Amory Ross; Ricardo Pinto (3,5,6,8); Maria Muina; Ainhoa Sanchez

forrás: volvoocearace.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr597497732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.