A csapatok élete még mindig nem egyszerű. Megúszták a Pam névre keresztelt hurrikánt, megkerülték a Horn-fokot, azt hihetnénk, hogy innen már sétagalopp, ehelyett olyan kiélezett a küzdelem, mint eddig talán soha.

  

alv_150404_ross_0558.jpg

   

A következő videón látjuk hogy mivel is küzdenek minden egyes percben a hajókon, náluk ilyen "egy szokásos nap az irodában":

  

  

Volt, hogy Sophie Ciszek a Team SCA fedélzetén egy semmiből előkerülő hullám kényszerhatására elhagyta a szolgálati helyét. Baj nélkül megúszták a kalandot, de akár súlyosabb probléma is kialakulhatott volna.

 

 

A Dongfeng drámája óta nem sokat változtak a pozíciók, legfeljebb a hajók közötti távolságok nőttek-csökkentek az aktuális időjárás változás függvényében. A finisben pedig (az első várhatóan április 5-én ér célba, európai idő szerint este hét és kilenc között) pár tengeri mérföldön belül haladnak egymáshoz képest.

 

vor_150330_tomlinson_1139.jpg

  

A mezőny egyre békésebb vizeken tud haladni, ezt mi sem jelzi jobban, hogy lassacskán mindenki elhagyta a meleg sapkát és a téli felszerelést. Néha még arra is jut idő, hogy a ruhát megszárítsák, a vitorlákat kijavítsák (a Csendes-óceáni szelek igencsak igénybe vették a "vásznakat"), vagy csak egy egyszerű fogmosást megejtsenek.

 

vor_150330_tomlinson_8539.jpg

 

Az igazi kihívás még most jön, mert némileg lutri, hogy milyen szelet kapnak a brazil partok mentén, és mivel szorosan haladnak egymás mellett, egy egyszerű felhő is döntő lehet a végeredmény szempontjából.

Dongfeng Racing Team helyzetjelentés:

Végre el tudták hagyni Ushuaia-t. Körülbelül 10-12 nap alatt fognak felérni Itajaí-ba, versenyt fognak futni az idővel, de nem csak ők hanem az árboc is, mert annak is meg kell érkeznie időben a helyszínre. Ahhoz hogy a körülbelül 2000 mérföldes távot megtegyék időben, nem lett volna elég a vitorla nagyság ami maradt nekik, ezért motorozni is fognak az út közben. A szükséges üzemanyag mennyiség nem fért volna el a tartályokban, ezért az első vízballaszt tartályból egy üzemanyag tankot csináltak.

 

  

És, hogy mi is történt pontosan az árboccal:

  

dongfeng_mast_graphic_eng-01.jpg

    

Kövessetek bennünket Facebookon, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…

   

Egy érdekes adat:

A szakasz során a mezőny áthaladt a Déli-óceánnak azon a részén, ami a legmesszebbi pont bármely szárazföldtől. Nevét Némó kapitányról kapta, a legközelebbi szárazföld 2688 kilométerre található. Aki erre jár, az közelebb van a nemzetközi űrállomáson szolgálatot teljesítőkhöz, mint bármely földi emberhez.

Pontos koordináta: 48°52.6′ dél, 123°23.6′ nyugat.

Aktuális állás (április 4. 18:40 UTC): ADOR (289 tmf a célig), MAPFRE (+1,9 tmf), Alvimedica (+2,8 tmf), Bruel (+8,8 tmf), SCA (+593,3 tmf).

  

20150404_2125.jpg

  

fotók: Amory Ross; Rick Tomlinson (2,3)

forrás: volvooceanrace.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr127339574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.