A Dongfeng Race Team-mel az élen a mezőny elhagyta a Malacca-szorost, de a kihívásoknak nincs vége, most jön a Szingapúri-szoros, amelyen szintén át kell haladniuk a versenyzőknek, és a hajós forgalom itt sem csekély. Leginkább körforgalomhoz hasonlít a versenyzőket fogadó káosz. Egy nagy, rendezett összevisszaság.

 

bru_150117_coppers_9221.jpg

 

És ha a hajóforgalom nem lenne elég: sekély víz, zátonyok, úszó hordalék, kisebb horgonyzó bárkák - megfűszerezve az éjszakai vitorlázással, hogy végképp ne legyen egyszerű a helyzet. Szerencsére az áramlás csak két csomós sebességgel folyik, ezt az éppen adott szélviszonyok között a hajók még kezelni tudják.

  

sca_150117_halloran_p1430604.jpg

  

Az elmúlt hét ismét a kis szeles „csapatás” jegyében zajlott. Az idő tökéletes volt arra, hogy a rutin ellenőrzéseket a vitorla javításokkal együtt megcsinálják. Kellemetlen szituáció alakult ki amiatt, hogy ilyen lassan haladnak a hajók, mivel például a Team Brunel csapata szűkösen van ellátva kajával. Most egy kicsit össze kell húzniuk a nadrágszíjat, hogy Sanya-ig kibirják. A hajón kissé feszültté vált emiatt a hangulat, nem mindenkinek őszinte a mosolya.

Egy kis ízelítő, milyen is az élet, egy ilyen hajón, amikor a szél nem akar fújni:

   

   

A gyenge szeles részen a Dongfeng némi előnyt tudott kovácsolni abból, hogy előrébb egy frissebb szélben tudott haladni. Ez jelen esetben négy csomós szelet jelent, míg a mezőny többi tagjának mindössze három csomó jutott. Ahogy elérték a Malacca-szorost, úgy jött meg a szél - legalábbis egy ideig.  És akkor kezdődött a küzdelem az ellenfeleken túl a közlekedés többi tagjával. A dolgot körülbelül úgy lehet jellemezni, mint amekkora a forgalom az M7-es autópályán nyáron, vasárnap este Budapest felé. Ehhez járultak a halászhálók, kivilágítatlan hajók, úszó hordalék és egyéb veszélyes akadályok.

  

bru_150120_coppers_0663.jpg

  

A szorosban, mint azt többször láthattunk, nem könnyű megjósolni, hogy milyen stratégiát kell folytatni. Ugyanis a télnek ezen a szakaszában van a monszun a térségben, viszont a szorosban nem úgy alakul az időjárás, mint általában, lévén a monszun nem tud átjutni a szárazföldi területeken. Így a helyi szelek alakítják a helyzetet, ami könnyen vihart is eredményezhet.

 

bru_150121_coppers_0171_1.jpg

 

A szorosban a kis szél és erős áramlás kombinációja meghozta azt a pillanatot a vitorlázok számára, amit senki sem szeret átélni, mégpedig, hogy hátrafelé csorogtak. Még horgonyt is dobtak azért, hogy legalább azt ne veszítsék el, amit addig haladtak. Lehangoló pillanat ez a verseny közben. A vezető hajót érte a legnagyobb veszteség, ugyanis a Dongfeng úgy bukott 20 mérföld előnyt 3 óra alatt, hogy közben nem vétettek hibát.

     

    

Miután visszajött a szél, a mezőny ismét közelharcot vívott egymással.

  

alv_150121_ross_0930.jpg

   

bru_150121_coppers_0333_1.jpg

      

Jelenleg is a Dongfeng Race Team vezet, napok óta tartják a pozíciójukat, így fordultak rá az utolsó szakaszra. A kínai financiális támogatásnak köszönhetően Sanya-ban ők a hazai csapat, így szép lenne, ha megtartanák ezt a helyüket, és elsőnek érnének célba Kínában. A várható befutási időpont (72%-os valószínűséggel) január 27.

  

vor_20150122_1142.jpg   

 Az állás: Dongfeng Race Team (945 tmf a célig), Abu Dhabi Ocean Racing (+39,9 tmf), Team Alvimedica (+42 tmf), Team Brunel (+42,6 tmf), MAPFRE (+43,4 tmf), Team SCA (+124,4 tmf).

  

Kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter oldalunk is...

 

psi08042_21jan2015_xo0453.jpg

  

fotók: 1,3,4,6: Stefan Coppers; 2: Corinna Halloran; 5: Amory Ross; 7: Xaume Olleros

forrás: volvooceanrace.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr427095939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.