Gyenge és forgolódós szél teszi izgalmassá a mostani szakaszt. A mezőny, mint már megszokhattunk,  együtt mozog. Senki nem mer, valószínűleg nem is akar újítani. Ez one design hajónál nem is ajánlatos, hiszen ha bárki összeszed egy nagyobb hátrányt, azt nagyjából biztos, hogy  soha többet nem dolgozza le az adott csapat.

  

alv_150112_ross_0387composite.jpg

  

   

 

Viszont ez az összetartás lehetőséget ad arra, hogy folyamatos összemérés legyen a hajók között. Itt nem telik el úgy perc, hogy ne valami újabb állítást próbáljanak a hajón. Különleges taktikai húzásokra sem nagyon került sor, az SCA és a MAPFRE egyénieskedett az Arab-tenger északi harmadában, aminek köszönhetően rövid időre övék volt az első és a második pozíció, de amint a többiek is felvették az irányt, ők is "visszaestek" eredeti helyükre.

 

vor_20150113_scamap.jpg

  

Mára a mezőny elérte azt a részt, amint mind vártunk. Végre rendesen fúj a szél. Hirtelen erősödött be, a hajók sebessége 5-ről 25 csomóra nőtt rövid időn belül. Abu Dhabi Ocean Racing: a szél gyorsan felerősödött, ahogy az este leszállt, a hajó megdőlt, és ezért újra meg kell tanulnunk az, hogy milyen, amikor a hajó oldalán kell járni.

         

bru_150112_coppers_g0057048.jpg

        

Érdekesség a mostani útvonalhoz: Marco Polo a tizenharmadik században majdnem ugyanezen az útvonalon haladt mint most a mezőny, csak a másik irányba.

     

    

A szakasz eddig tulajdonképpen meglehetősen eseménytelen, az alábbi videót elnézve az az ember érzése, hogy a versenyzők is unatkoznak, bár ez ebben a formában nyilván nem teljesen igaz.

 

   

alv_150111_ross_0484.jpg

 

Team Vestas Wind fejlemények:

A hajó megérkezett Malajziába, onnen egy másik konténerszállító hajón fog eljutni egy olaszországi műhelybe ahol újra életképessé alakítják majd. A videón látni igazán, hogy milyen károkat is tett a hajóban a zátony.

 

    

A legutolsó jelentés (09:40 UTC) szerint: Dongfeng Race Team (2489 tmf a célig), Team Brunel (+29,4 tmf), ADOR (+32,9 tmf), MAPFRE (+34,4 tmf), Team Alvimedica (+37,1 tmf), Team SCA (+62,8 tmf).

 

vor_20150113_fleet.jpg

 

Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…

  

sca_150110_halloran_p1400737.jpg

   

A jelenlegi számítások szerint 42%-os valószínűséggel január 26-án ér az első Sanya-ba, míg 38%-ra teszik a január 25-ét.

      

map_150112_vignale_6755.jpg

     

fotók: Amory Ross (1,3); Stefan Coppers; Corinna Halloran; Francisco Vignale

forrás: volvooceanrace.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr507065869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.