Először is egy fontos bejelentés: a Team Vestas Race újra fogja építeni a zátonyra futott hajót. Legkésőbb a lisszaboni megállónál már be akarnak állni újra a versenybe. Ezzel az utolsó négy szakaszt még végig tudják vitorlázni. És bár ezzel már nem nyerhetik meg a versenyt, viszont nem akarják feladni.

  

alv_150104_ross_0829.jpg

   

A hajót most Olaszországba szállítják, feltehetően január 25-ére oda fog érni, és nekiállhatnak a munkának. Nem kicsi feladat előtt állnak, ugyanis az újraépítés során figyelembe kell venni azt, hogy a hajónak a one design osztály szerinti szabályoknak meg kell felelni. Ez az jelenti, hogy nem lehet se könnyebb se nehezebb, és a forma sem változhat. Nem kilátástalan a helyzet, mert a hajó jobb állapotban került le a zátonyról, mint azt bárki gondolta volna.

  

vor_20150107_tvw.jpg

   

A többiek nem kompoznak, ismét a vízen ölik egymást. A mostani szakasz Abu Dhabi-ból indult és a kínai Sanya városában lesz a befutó. Mint már megszokhattuk ettől a versenytől, ez a szakasz is kihívásokkal és meglepetésekkel telinek ígérkezik.

  

vor_20150107_leg3.jpg

   

Mint az útvonalon is látszik sok helyen fognak a partok közelében vagy éppen szorosokon áthaladni, mely mint tudjuk egy nyílt tengeri során sok előnyt, de sok hátrányt is okozhat a hajóknak. A csapatok nehezíti, hogy az út során lesz öt olyan zóna amit, el kell kerülniük. Ezeket azért hozták létre, hogy a vitorlázók biztonságban haladjanak át a trópusi részen. Az első ilyen a kelet-afrikai, mely az ománi partoknál halad, és délnek egészen Afrika keleti sarkáig tart. A kalózok ellen hozták létre, ezzel is csökkentve anak esélyét, hogy a mezőny áldozatul essen bármiféle támadásnak. Követezik az iráni, mely végighalad az iráni partokon. Később a malaccai zóna, mely a  Maláj félsziget és Szumátra között helyezkedik el. Ezt a túlzott hajóforgalom vmiatt zárták ki a hajózható részből. És végül a vietnámi, melyet a navigátorok kértek, mivel a víz tele lehet a felszínen vagy annak közelében lebegő tárgyakkal, amik kárt tehetnek a hajókban.

     

bru_150105_coppers_0857.jpg

        

Már a rajt érdekes pillanatokat hozott a mezőny számára, hiszen sűrű köd és nagyon gyenge szél várta a csapatokat. A köd miatt nehéz volt kitalálni, hol is fog megjelenni egy kicsivel több szél. Végül a helyi csapat (Abu Dhabi) haladt ki a legjobban a rajt után, mégiscsak hazai pályán vannak.

Egy kis ízelítő a rajtról:

 

    

Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…

 

map_150103_vignale_2708.jpg

  

Később sem lankadt a mezőny figyelme, sőt annyira keményen dolgoztak, hogy sokszor még az alvásra, vagy evésre sem volt idő a rengeteg halz és forduló miatt. Volt, aki alternatív útvonallal próbálkozott:

   

    

Miután elhagyták az öblöt, gyenge szélben haladt a mezőny, mely nem kevés koncentrációt igényelt. Eleinte 5-10 mérföldön belül haladtak a hajók. Ez később sem lett több, mint 20 mérföld. Jelenleg délnek tartanak, lesz egy lélegzetvételnyi idejük lesz, de nem jelenti azt, hogy eldőlt volna a verseny, hiszen a hátra lévő 4000 mérföldön már sok minden történhet, történik majd.

  

sca_150104_halloran_p1370745.jpg

  

Corinna Halloran, fedélzeti riporter, Team SCA: teljesen kiszámíthatatlan, hogy mi fog történni. Ezzel a kijelentésével az összes csapat egyetért. Úgy vannak vele, hogy mindig legyél éber, és ha valaki éppen gyorsabb valami oknál kifolyólag, abból még nem lesz baj, a lényeg, hogy elsőnek kell majd lenni a befutónál.

Jelenlegi állás: Dongfeng Race Team; Team Brunel (+1,5 tmf); ADOR (+4,1 tmf); Team Alvimedica (+4,4 tmf); MAPFRE (+13,1 tmf); Team SCA (+14 tmf)      

  

vor_20150107_1450.jpg

  

fotók: Amory Ross; Shane Smart; Stefan Coppers; Francisco Vignale; Corinna Halloran

forrás: volvooceanrace.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr137049837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.