Legalábbis az, ami maradt belőle. A Team Vestas Wind balesete rányomta a bélyegét a szakaszra, ugyanakkor a dán szponzor elég elszántan nyilatkozik, hogy valamilyen módon visszanyomja a srácokat a versenybe.

 

ado_141210_knighton_1658.jpg

  

December 9.

Azt számszakilag tudjuk, hogy 1000 mérföld van már csak hátra a versenyből, viszont azt nem, hogy ez időben mit is jelent. A becslések szerint még akár két hétbe is telhet, mire partot ér az első hajó. Megsaccolni sem lehet, mi fog történni az öbölben. A MAPFRE-n bizakodóan állnak a dologhoz, mert teljes vitorlázattal, jó sebességgel tudnak előre haladni, és az elmúlt időket elnézve, ez már ráfér mindenkire.

A következő napokban még számtalan változás jöhet közbe. Bárkiből lehet első vagy utolsó. Ahogy közeledik a vége, mindenki arra vár, hogy végleg a családjával lehessen, vegyen egy jó fürdőt és aludjon egy hatalmasat. A várakozás és kiszámíthatatlanság, amit a szakasz vége kínál, kőkemény pár napot fog okozni.

 

bru_141212_coppers_1110071.jpg

   

December 10.

Legnagyobb meglepetésre az Alvimedica csapata egy 70 mérföldes hátrányt hozott be, miután segített Team Vestas Wind-nek a mentésben. A nemzetközi zsűri még nagy dilemmában van amiatt, hogy milyen díjat adjon nekik a segítségért. Valószínűleg Alvamedica el fogja fogadni a befutási helyét, de ez majd csak később lesz biztos.  Addig is MAPFRE-vel vív komoly csatát a befutóig. Az első három hajó kissé ellépett a mezőnytől, egymáshoz képest pár mérföldön belül vannak. A lényeg még hátra van, mivel csak most fognak csak a kisszeles zónához érni.

A holland hajón ezért aggódnak, mert mindössze 15 mérfölddel vannak a kínai hajó előtt, és azzal, hogy ők érnek be előbb az öbölbe, ahol kevesebb a szél, ez a távolság tovább csökkenhet. Ami jó nekünk, nézőknek: még izgalmasabbá válik a végjáték.

Adil Khalid (Abu Dhabi Ocean Racing), az első arab, aki elindult a Volvo Ocean Race-n.

  

  

Ő csapata titkos fegyvere, hogy az épp harmadik helyen levő „hazai” hajót az utolsó pár napban felhozza az első helyre. Ismeri a környezetet mint a tenyerét, ennyi helyzeti előnye van az első két hajóval szemben. A mostani, part felé húzó taktikájuk épp kifizetődő is, dupla sebességgel közlekednek az épp vezető Brunellel szemben.

December 11.

Interjú Brian Carlin-nal, a Team Vestas Wind fedélzeti riporterével. Tudjátok, neki köszönhetjük, hogy a baleset megörökítve maradt az utókor számára!

  

   

December 12.

Megnyílt Abu Dhabiban a fogadó központ, hiszen előreláthatólag egy napon belül befut az első hajó.

Nagy a harc az első helyért, már nem sok van hátra, és még mindig nem lehet semmi biztosat mondani arról, hogy mi is lesz a végeredmény. A helyi csapat – Abu Dhabi Ocean Racing - mindössze 4 tengeri mérfölddel van lemaradva a vezető hajótól. Semmi adatuk nincs arról, hogy milyen idő fogja várni a mezőnyt, mivel az előző versenyen nem vitorláztak fel idáig a kalóz veszély miatt, így legfeljebb a megérzéseikre tudnak hallgatni

  

ado_141211_knighton_0765.jpg

         

Stefan Coppers, fedélzeti riporter, Team Brunel: 50% az esélye annak, hogy nyerünk. Ne felejtsük el, hogy az Abu Dhabi csapata egy pár mérfölddel van mögöttünk, a Dongfeng még annál is közelebb, mindketten nyerhetünk, és bármikor jöhet a nevető harmadik ADOR…egy biztos, nem unalmas pillanatok ezek.

Az utolsó pár óra eseményei a befutó előtt:

 

   

December 13.

Mint már írtuk, befutott első helyen Team Brunel csapata.

1. Team Brunel 08:25:20 UTC / futott idő: 23 nap 16 óra 25 perc 20 másodperc

2. Dongfeng Race Team 08:41:40 UTC / futott idő: 23 n 16 ó 41 p 40 mp

3. Abu Dhabi Ocean Racing 11:08:15 UTC / futott idő: 23 n 19 ó 8 p 15 mp

Mint az időkön látjuk, az első két hajó nagyon közel volt egymáshoz, míg az ADOR 3 órával lemaradva ért célba. Ez a sorrend érdekes helyzetet vet fel, mert összesítésben mindegyiküknek ugyanannyi pontja van (3): a Team Brunel harmadik helyen futott be az első szakaszon, Dongfeng ott is második helyen ért célba, míg Abu Dhabi ott nyert. Itt a kikötői versenyek nem számítanak. Jelenlegi helyzetben Team Brunel vezeti a versenyt a pontozási rendszer miatt.

Abu Dhabi Ocean Racing hazaér:

 

    

December 14.

MAPFRE érkezik be negyediknek a mezőnyből. Az előző szakaszt sajnos utolsónak fejezték be, azóta két csapattaggot már lecseréltek, összességében ezt a helyezést pozitívnak értékelték a hajón, ha így fejlődnek, akár meg is nyerhetik a következő szakaszt.

4. MAPFRE 03:18:18 UTC / futott idő: 24 n 11 ó 18 p 18 mp

   

map_141212_vignale_1622.jpg

 

A Team Alvimedica-ra rájárt a rúd a végén. Hosszú, nagyon hosszú befutószakaszuk volt: ideje lenne egy stabil eredményt hozni. Egyszer jól megyünk, egyszer nem, ez így nem állapot. Úgy érezzük, hogy megvan bennünk a lehetőség arra, hogy elérjünk valamit.

A csapatra most már ráfér egy kiadós alvás:

 

    

Kellemes fogadtatás:

 

5. Team Alvimedica 13:29:23 UTC / futott idő: 24 n 21 ó 29 p 23 mp

Team SCA, avagy a női csapat. Kissé le vannak törve attól, ahogy áll most a szénájuk. De azért bizakodva néznek a jövő elé.

6. Team SCA 22:23:34 UTC / futott idő: 25 n 06 ó 23 p 34 mp

 

vor_141215_asanchez_5718.jpg

 

JÁTÉKUNK ÁLLÁSA (az első háromra korlátozva):

1. Giraffe, 4 pont

2. Gombi, 3

3. AssoMarci, 3

Most van bő két hetetek gondolkodni, és kitalálni, ki nyeri a következő etapot!

A "valóságban" folytatás január 2-án a kikötői versennyel, míg a harmadik szakasz (4670 tengeri mérföld) január 3-án rajtol, irány a kínai üdülőváros, Sanya!

 

Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…

 

fotók: Matt Knighton (1, 3); Stefan Coppers; Francisco Vignale; Ainhoa Sanchez

forrás: volvooceanrace.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr646984615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.