A rajtot követően nem egyszerűsödött a csapatok élete. Miután sikeresen átjutottak az Afrika partja mellett futó erős áramláson, végre egy kissé fellélegezhettek, addig ugyanis 40 csomós, gyakran pöffös szélben haladtak. A legtöbb csapat miután átjutott ezen a szakaszon, hálát adott az égnek, hogy minden gond nélkül megúszta azt a részt.

  

20141126_vor_08_ADO_141122_knighton_0227.jpg

Apró technikai gondok persze akadtak, a Abu Dhabi elszakította a vitorláját, szerencsére hamar észrevették a problémát, így komolyabb fennakadás nélkül ki tudták javítani. Ezen kívül másnap egy nagy vitorlajavítás is közbejött, de az már csak egy ujjgyakorlat volt.

 

 

20141126_vor_01_TVW_141125_carlin_G0147070.jpg

 

A fedélzeti élet, akármit mutatnak is a rövid hangulatfelvételek, sosem fenékig tejfel. A Team Brunel közzétett egy videót arról, hogyan is zajlik náluk valójában egy nap.

 

 

Az első pár napban az összes csapat erősen tartott keletre, nem volt pontosan meghatározható, mikor is kellene északnak venni az irányt. Végül az Abu Dhabi indult neki először, nem volt biztos, hogy tényleg be is fog jönni nekik, mert egy nagy nyomású zóna húzódott tőlük északra. Később aztán ez a taktika hasznosnak bizonyult. A csapat csak annyit nyilatkozott ezzel kapcsolatban: elég stresszes egy ilyet meglépni, de a szakasz ezen részén esélytelen megmondani, hogyan alakul a végkifejlet.

  

20141126_vor_02_TVW_141125_carlin_G0086653.jpg

  

Végül, ahogy közelebb értek a magas nyomású zónához, a mezőny újra összezárt. Méghozzá annyira, hogy például a MAPFRE és Dongfeng csapata centiméterről-centiméterre egymás mellett loholt hosszú időn keresztül.

 

20141126_vor_06_DFG_141124_riou_70061929.jpg

 

Francisco Vignale, fedélzeti riporter, MAPFRE: kevesebb mint egy mérföld van köztünk – még a kifejezéseket is látjuk az arcukon. Ez a fajta menés erőteljesen szívja le a versenyzők energiáját. Végig csúcsteljesítményt akarnak nyújtani, nem késhetnek le egy halzolást, egy fordulót, egy pöfföt, semmit. 

  

 

Mostanra, hogy egy kicsit békésebb az időjárás, a csapatoknak van ideje, hogy egy kicsit átnézzék a hajót, hogy amikor megjön a szél, akkor már ne legyen ezzel gondjuk. A Dongfeng a nagyvitorla felhúzó sínjét próbálta az árbocon tartani (a linkre kattintva új ablakban nyílik a videó, ahol Charles Escoffier beavat a technikai részletekbe gyönyörű, francia akcentussal prezentált angoljával - iSail), a Team Alvimedica srácai fizikai edzést végeztek.

  

20141126_vor_05_ALV_141124_ross_0219.jpg

   

A lányok fogták ki talán a legkellemetlenebb időjárást: szakadó eső, szél nélkül. Pedig rájuk férne, hogy melléjük álljon a szerencse! De legalább elállt a zuhé, és lehetett szárítkozni.

   

20141126_vor_07_SCA_141123_halloran_P1280092_20141124_043123.jpg

       

    

20141126_vor_03_BRU_141125_coppers_0207_20141125_110303.jpg

  

Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…

 

Mindez térképen:

 

VOR_20141127_1713.jpg

 

A legfrissebb pozíció jelentés szerint: MAPFRE (3352 tengeri mérföld a célig), Abu Dhabi Ocean Racing (+0,4 tmf), Team Brunel (+2,2 tmf), Dongfeng Race Team (+5,2 tmf), Team Alvimedica (+25 tmf), Team Vestas Wind (+29,6 tmf), Team SCA (+32,7 tmf)

Az első* várható célba érkezése Abu Dhabiba:

- december 11.: 2%

- december 12.: 22%

- december 13.: 24%

- december 14.: 20%

- december 15.: 12%

- december 16.: 8%

- december 17.: 8%

- december 18.: 4%

  

* de vajon ki lesz az? És a játékunkban részt vevők eltalálják-e?

 

fotók: Matt Knighton; Brian Carlin (2,3); Yann Riou; Amory Ross; Corinna Halloran; Stefan Coppers

forrás: volvooceanrace.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr256935091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.