VOR, második szakasz, második nap – távol(odva) Afrikától
2014.11.21. 17:58
Eljött a pillanat, hogy újra indul a versengés a Volvo Ocean Race-en. A versenyzők kipihenték magukat, kipróbálhatták a helyi borokat, szörfözhettek, de most már újra jön a hajtás.
November 15-én lezajlott a kikötői verseny. Igazán érdekes szituációkat hozott, hiszen jó pöffös szélben kellett vitorlázniuk. Az egyik percben alig volt valami, a következőben már leejteni sem tudtak (a Team Brunel szenvedett talán a leginkább). A versenyzőknek nehéz dolguk volt, hogy az épp következő szakaszban milyen vitorlát húzzanak, végül Abu Dhabi szépen megnyerte ezt a futamot (is).
Az alábbi videóban a történtek rövid összefoglalója:
A kikötői verseny után jön a lényeg, a második szakasz, az lesz igazán élvezetes menet. A szakértők szerint az egyik legtrükkösebb, a taktikusok meg fognak izzadni, hogy a csapatuk jó helyen érjen majd célba Abu-Dhabiban (táv: 5185 tengeri mérföld).
Néhány csapat változtatott az összeállításon, hogy kivel is áll rajthoz. A Dongfeng csapata Jiru Yang-ot, a Farkast tette a partra, helyette Xue Liu érkezett a fedélzetre. A lány csapatban (SCA) két tagot is cseréltek, méghozzá Sara Hastreiterre-t és Sally Barkow-t, Elodie-Jane Mettraux és Dee Caffari-ra, és mint már írtuk, Michel Desjoyeaux és Nico Lunven helyére Rob Greenhalgh és Jean-Luc Nélias érkezett.
November 19-én elrajtolt a mezőny. Az időjárás előrejelzés 30 csomó feletti szelet ígért, ez be is jött, az alábbi videóból egy kis ízelítőt kaphatunk, milyen is volt a rajtjuk.
Fokváros két hete meleg fogadtatásban részesített és a keblére ölelt bennünket. A fene sem gondolta volna, hogy ilyen vad lesz a búcsú – Matt Knighton, Abu Dhabi Ocean Racing.
Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…
Emellett azért belefért egy kis móka is, a Vestas szurkolói összehoztak egy flashmob-ot:
A mezőnyt a Team Brunel vezette a harmadik, egyben utolsó bójánál, és mivel a rajt délután volt, hamar eljött az este. Az éjszakát mindenki becsatolva töltötte, a szél ereje csak hajnalban kezdett csökkenni, a reggeli pozíciójelentés szerint a Team SCA vezetett (úgy látszik, a lányoknak a szakaszok elején megy jól – iSail).
Charles Caudrelier, szkipper, Dongfeng: első sorban a biztonságra törekedtünk. Nem vagyunk elsők, de legalább sérülés nélkül túl vagyunk rajta. Mostantól koncentrálhatunk a versenyre.
És lesz is mire: a mezőny- és széltaktikához hozzá jön még a víztaktika is. Az Afrika csücskénél délnyugatnak tartó Agulhas-áramlás amilyen keskeny, olyan erős. Will Oxley, a Team Alvimedica navigátora elmagyarázza, mi a probléma vele: négy, néha öt csomóval rohan délnek. Ahonnan a szél fúj, így aztán meredek falú hullámok alakulnak ki. 80 mérföld széles, de hajót és embert próbáló körülményeket teremt. Mindegy, hogy az ember versenyez vagy túrázik, ha erre jár, az ő szabályai szerint kell játszani.
A ma kora délutáni jelentés szerint: Team Alvimedica, Dongfeng Race Team (+2 tengeri mérföld), MAPFRE (+3 tmf), Abu Dhabi Ocean Racing (+3 tmf), Team Brunel (+5 tmf), Team Vestas Wind (+15 tmf), Team SCA (+16 tmf). Mindez így néz ki térképen:
Az a balról bekúszó fehér vonal és a stilizált jéghegy a jégkapu keleti végét jelöli, biztonsági okokból annál mindenképp északra kellett maradnia a hajóknak.
fotók: Brian Carlin; Corinna Halloran; 3,4: Ainhoa Sanchez; Stefan Coppers; Matt Knighton; Charlie Shoemaker
forrás: volvooceanrace.com
Szerző: isail
2 komment
Címkék: vitorlázás Volvo Ocean Race Fokváros Abu-Dhabi Ainhoa Sanchez Corinna Halloran Matt Knighton Stefan Coppers Brian Carlin Charlie Shoemaker
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.