Eljött a pillanat, hogy újra indul a versengés a Volvo Ocean Race-en. A versenyzők kipihenték magukat, kipróbálhatták a helyi borokat, szörfözhettek, de most már újra jön a hajtás.

  

 

01_vor_VOR_141119_shoemaker_2392.jpg

 

 

November 15-én lezajlott a kikötői verseny. Igazán érdekes szituációkat hozott, hiszen jó pöffös szélben kellett vitorlázniuk. Az egyik percben alig volt valami, a következőben már leejteni sem tudtak (a Team Brunel szenvedett talán a leginkább). A versenyzőknek nehéz dolguk volt, hogy az épp következő szakaszban milyen vitorlát húzzanak, végül Abu Dhabi szépen megnyerte ezt a futamot (is).

 

   

02_vor_ADO_141119_knighton_0313.jpg

    

  

Az alábbi videóban a történtek rövid összefoglalója:

    

 

 

A kikötői verseny után jön a lényeg, a második szakasz, az lesz igazán élvezetes menet. A szakértők szerint az egyik legtrükkösebb, a taktikusok meg fognak izzadni, hogy a csapatuk jó helyen érjen majd célba Abu-Dhabiban (táv: 5185 tengeri mérföld).

  

 

VOR_leg2.jpg

  

         

03_vor_BRU_141119_coppers_0371.jpg

 

     

Néhány csapat változtatott az összeállításon, hogy kivel is áll rajthoz. A Dongfeng csapata Jiru Yang-ot, a Farkast tette a partra, helyette Xue Liu érkezett a fedélzetre. A lány csapatban (SCA) két tagot is cseréltek, méghozzá Sara Hastreiterre-t és Sally Barkow-t, Elodie-Jane Mettraux és Dee Caffari-ra, és mint már írtuk, Michel Desjoyeaux és Nico Lunven helyére Rob Greenhalgh és Jean-Luc Nélias érkezett.

 

  

04_vor_VOR_141119_asanchez_3710-Edit.jpg

 

    

November 19-én elrajtolt a mezőny. Az időjárás előrejelzés 30 csomó feletti szelet ígért, ez be is jött, az alábbi videóból egy kis ízelítőt kaphatunk, milyen is volt a rajtjuk.

  

 

        

 

05_vor_VOR_141120_asanchez_6064.jpg

   

  

Fokváros két hete meleg fogadtatásban részesített és a keblére ölelt bennünket. A fene sem gondolta volna, hogy ilyen vad lesz a búcsú – Matt Knighton, Abu Dhabi Ocean Racing.

 

   

06_vor_SCA_141120_halloran_P1270797.jpg

 

      

Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…

 

Emellett azért belefért egy kis móka is, a Vestas szurkolói összehoztak egy flashmob-ot:

  

 

        

A mezőnyt a Team Brunel vezette a harmadik, egyben utolsó bójánál, és mivel a rajt délután volt, hamar eljött az este. Az éjszakát mindenki becsatolva töltötte, a szél ereje csak hajnalban kezdett csökkenni, a reggeli pozíciójelentés szerint a Team SCA vezetett (úgy látszik, a lányoknak a szakaszok elején megy jól – iSail).

Charles Caudrelier, szkipper, Dongfeng: első sorban a biztonságra törekedtünk. Nem vagyunk elsők, de legalább sérülés nélkül túl vagyunk rajta. Mostantól koncentrálhatunk a versenyre.

            

 

07_vor_TVW_141120_carlin_IMG_1408.jpg

          

  

És lesz is mire: a mezőny- és széltaktikához hozzá jön még a víztaktika is. Az Afrika csücskénél délnyugatnak tartó Agulhas-áramlás amilyen keskeny, olyan erős. Will Oxley, a Team Alvimedica navigátora elmagyarázza, mi a probléma vele: négy, néha öt csomóval rohan délnek. Ahonnan a szél fúj, így aztán meredek falú hullámok alakulnak ki. 80 mérföld széles, de hajót és embert próbáló körülményeket teremt. Mindegy, hogy az ember versenyez vagy túrázik, ha erre jár, az ő szabályai szerint kell játszani.

A ma kora délutáni jelentés szerint: Team Alvimedica, Dongfeng Race Team (+2 tengeri mérföld), MAPFRE (+3 tmf), Abu Dhabi Ocean Racing (+3 tmf), Team Brunel (+5 tmf), Team Vestas Wind (+15 tmf), Team SCA (+16 tmf). Mindez így néz ki térképen:

          

 

VOR_20141121_1745.jpg

 

         

Az a balról bekúszó fehér vonal és a stilizált jéghegy a jégkapu keleti végét jelöli, biztonsági okokból annál mindenképp északra kellett maradnia a hajóknak.

 

   

    

fotók: Brian Carlin; Corinna Halloran; 3,4: Ainhoa Sanchez; Stefan Coppers; Matt Knighton; Charlie Shoemaker

forrás: volvooceanrace.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr416921401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.