Az elmúlt hetekhez hasonlóan, még mindig nagyon közel vannak egymáshoz a mezőny elején lévő hajók. Érdekes lehet minden reggelt úgy kezdeni, hogy napról-napra látótávolságon belül van ellenfeled, pár kilométerre tőled.

     

VOR_leg1_d23_06.jpg

  

Mindezt úgy, hogy már eltelt több mint 20 nap. Mint ezen a képen is láthatjuk, az Abu Dhabi-n készült videófelvételen ott a Team Vestas csapata. Ez az egyik nagy előnye a mostani one design hajóknak: sokkal több múlik a taktikán, mint a hajón.

  

asd.jpg       

Egy fontos hirdetmény került ki. A verseny szervezői kialakítottak egy olyan zónát, melyet el kell kerülniük a versenyzőknek, mivel a műholdfelvételeken találtak egy körülbelül 300 méter nagyságú jéghegyet, és mint tudjuk, ahol találhatók nagyok, ott jó eséllyel lesznek kisebbek is. Az igazi nagy probléma a jéghegyekkel az, hogy 90%-uk a felszín alatt található, és ha egy ilyennel találkozik valamelyik hajó, ami épp 15 csomóval rohan az éjszaka közepén, annak katasztrofális eredményei lehetnek.


icegate.jpg

         

A videóban 1:20-tól kapunk információt az ügyről:

        

              

A mezőny délre való haladása kezd kifizetődni, egyre jobb szelekben utaznak, ennek azonban van hátránya is, egyre cudarabb az időjárás. Ízelítő arról, hogy milyen körülményekkel küzdenek meg a csapatok:

 

VOR_leg1_d23_09.jpg

 

VOR_leg1_d23_02.jpg

  

  Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…

 

VOR_leg1_d23_01.jpg

     

Közben gyönyörű ünnepség keretében hivatalosan megnyílt a Volvo Ocean Race fokvárosi faluja. Ez már a 10. alkalom, hogy a Volvo Ocean Race mezőnye itt köt ki.

   

  
           

Jelenleg úgy néz ki az előrejelzés, hogy november 6-ára 68%-os eséllyel beérkezik az első hajó. Kisebb valószínűséggel ez akár lehet 5-e is, de ez nem valószínű a jelenlegi időjárás előrejelzés szerint. Szóval már csak pár nap és kiderül, hogy ki nyeri meg az első szakaszt a VOR-on.

  

VOR_leg1_d23_10.jpg

  

VOR_leg1_d23_08.jpg

 

VOR_leg1_d23_03.jpg

  

VOR_leg1_d23_05.jpg

  

FRISS:
Komoly sérülést szerzett a Dongfeng hajója, szerencsére sokat nem veszítettek a sebességükből, de akkor sem ez lehet a legjobb élmény néhány nappal a befutó előtt.  Viszont látszik, hogy mennyire a határon viszik a hajóikat a VOR versenyzői. Mindenki tudja, hogy csak azzal lehet most nyerni, ha minél többet kihoznak magukból. Ha ilyen mértékben ki van hegyezve a hajó, hát előfordulhatnak ilyen balesetek, de ettől szép ez a verseny.

  

 

Ez az a verseny, ahol a kétszeres Vendée Globe győztes csapatban vitorlázik, és nem büdös neki a munka:

VOR_leg1_d23_07.jpg

VOR_leg1_d23_11.jpg

 

VOR_leg1_d23_05.jpg

  

VOR_leg1_d23_04.jpg

  

A legutolsó pozíciójelentés (2014. november 3. 15:40 UTC) szerint: ADOR (653,9 tmf a célig), Dongfeng (+ 1,6 tmf), Brunel (+22,8 tmf), Vestas (+57,8 tmf), Alvimedica (+175,5 tmf), MAPFRE (+356,3 tmf), SCA (+491,6 tmf).

  

fotók: Corinna Halloran (Team SCA); Brian Carlin (Vestas); Francisco Vignale (MAPFRE); Matt Knighton (ADOR); Yann Riou (Dongfeng); Amory Ross (Alvimedica)

forrás: volvooceanrace.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr916856765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.