Hírblok - K

2014.08.19. 21:03

 örbe, iel, ormányos, ukucska, emények.

  

SRBI_2014_01.jpg

  

 - Sevenstar Round Britain and Ireland Race: úgy véljük, a nevet nem nagyon kell magyarázni. Rajt Cowes-ból, augusztus 14-én, két csoportra osztva (VO65 és többtestű 12:10, mindenki más 12:00), aztán az óra járásával ellentétes irányban megfutni az 1800 tengeri mérföldes távot. Ez idén elég gyorsan sikerült, több korábbi rekord is megdőlt. A többtestűeknél a Musandam - Oman Sail (MOD70) 3 nap, 3 óra, 32 perc, 36 másodperccel indulás után már vissza is ért, 60 láb fölötti egytestűeknél az Azzam (Volvo Ocean 65, szkipper Ian Walker) 4 nap, 13 óra, 10 perc, 28 másodperces ideje kerül be az évkönyvekbe, míg a 60 láb alatti egytestűeknél az Artemis - Team Endeavour (kormányos Brian Thompson) diadalmaskodott 5 nap, 14 óra, 54 másodperccel. Zárójel: a Team SCA (Volvo Ocean 65) 4 nap, 21 óra, 39 másodperces menete hatodik helyet jelentett ugyan az osztályban, de így is rekord a női legénység okán.

  

  

 Teljes eredménylista itt olvasható.

   

 - Az 505-ös hajóosztály most épp a hozzánk is közeli Kiel-ben tartja világbajnokságát, nem rekordszámú, de azért mindenképp jelentős méretű, 135(!!) hajós mezőnnyel (két futam után 2011 bajnokai épp hatodikak). Érdemes figyelni az eredménylistán a versenyzők neve mellett a születési évszámot: jól mutatja, mennyire heterogén a mezőny, illetve, hogy láthatólag sikerül fiatalokat bevonni az osztályba, amelyik soha nem volt olimpiai induló és valószínűleg nem is lesz.

    

     505worlds_2014_01.jpg

         

 - Lényegében az utolsó pillanatban jelentkezett a Volvo Ocean Race idei kiadásának hetedik indulója: dán lobogó alatt, Team Vestas* Wind néven, Chris Nicholson kormányzásával vetik majd magukat bele az október 4-én kezdődő küzdelembe. Ahogy a szkipper fogalmazott: nem tart túl sokáig elmesélni a felkészülés menetrendjét, olyan közel van a rajt időpontja. Múlt kedden végeztek a hajó festésével, augusztus 21-én tervezik vízre tenni. Pár próbautat követően két napos biztonsági ellenőrzés következik Nagy-Britanniában, majd a 2000 mérföldes kvalifikációs táv megfutása. Éppen csak, hogy be fognak esni a rajtra....

  

VO65_Vestas_paint.jpg

 

 *ismrősen cseng? Nem véletlenül.  

     

- Az év elejére nagy nehezen elkészült a következő Vendée Globe végéig biztosan érvényes IMOCA60-as szabályrendszer, többen most kezdtek bele az annak megfelelő hajó építésébe. Négy aktuális VPLP dizájnról tudunk, hármon már most dolgoznak: a Safran (Marc Guillemot, 2015-től Morgan Lagraviére) és a Banque Populaire (Armel Le Cléac'h) közösen épül, a sablonjuk azonos; Sébastien Josse gépének (Groupe Edmond de Rotschild) terveit július végén adták át a Multiplast gyárnak. Jean-Pierre Dick-nél csak ősszel kezd ketyegni az óra, akkor vágnak neki a Saint Michel - Virbac életre keltésének.

  

Safran2015_01.jpg

     

 - a végére hagytuk, de nem azért, mert lényegtelen lenne, SŐT: ejtettünk már szót ezeken a hasábokon olyan vitorlázókról, akiket - erős fogalomzavarral élve - a maximálisnál is jobban tisztelünk. Ott vannak a vak vitorlázók, vagy épp a Paralimpia résztvevői. Akikről most szó lesz, azok utóbbi csoportnak egyfajta bázisát képezik. A kanadai Halifax városában augusztus 15-24. között rendezik meg a Mozgássérült Vitorlázók Nemzetközi Szövetségének (IFDS) égisze alatt az idei világbajnokságot, három osztályban (Sonar, Skud18, 2.4mR). Eredményeket böngészni itt lehet majd.

Képek a megnyitóról:

     

IFDSworlds_2014_opening_01.JPG      

Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…

 

IFDSworlds_2014_opening_02.JPG

      

Visszatekintő: a 2010-es esmény például nem volt épp sétagalopp.

   

fotók: 1: Rick Tomlinson; 2: Christophe Favreau; 3: Green Marine; 4: safran-sailingteam.com; 5,6:  Jude Robertson)

forrás: Sail-World

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr396618039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.