Mi mondtuk, hogy nem lesz sétagalopp, és aki nyerni akar, annak igen kemény ellenfeleken kell átvágnia magát. De hogy ilyen komolyan vegyék...

 Használati utasítás: linkjeink új ablakban nyílnak, így, ha rájuk kattintotok, nem veszítitek el a fonalat.

     

ESS_Singapore_2014_day1_01.JPG

  

 Épp csak 10 perc telt el az utolsó edzésnapból szerdán, amikor a J.P. Morgan BAR és az Oman Air összeütközött, utóbbi egy lukkal lett gazdagabb. Rob Greenhalgh, szkipper, Oman Air: szerencsétlen balesetbe keveredtünk, ki kell daruzni a hajót, és éjszaka megjavítani, hogy holnap ott lehessünk a rajtnál. A két érintett fél egyikében sincsenek rossz érzések, az ilyesmi megesik, könnyen lehet, hogy legközelebb más eredménnyel. Ütközések mindig lesznek, de sosem szándékosan... remélem. A Groupama saját magát intézte el a délelőtt folyamán, amikor egy fixen telepített jelbe sikerült beleütközniük. Tanguy Cariou, nagyvitorla-trimmer: az edzés után betömtük a lyukat, beálltunk a délutáni menetbe, de nem volt minden rendben, kiálltunk. Ki kell daruznunk, a csapat éjszaka is dolgozni fog. Seve Jarvin, szkipper, GAC Pindar: jó móka volt! Elég hektikusak a körülmények, de ez jót tesz nekünk. Sok még a rejtélyes momentum, rendszeresen emlegetjük az égieket, de egyre jobbak leszünk.

 Csütörtökön 4-10 csomós szélben nyolc futamban hat győztest üdvözölhettünk, és egy magát esélytelenként feltüntető, de a nap végén a tabella élén álló Realstone csapatot. Titkuk az lehetett, hogy minimalizálták a kockázatokat, kevés manővert vállaltak, azokat igyekeztek hiba nélkül kivitelezni. Jérome Clerc, szkipper: 2013-ban sokszor cserélgettük a szerepeket, hogy mindenki a megfelelő helyre kerüljön és csapatként is jól működjünk együtt. Jó rajtokat vettünk, aztán a lehető legegyszerűbb sémát követtük: mindig ugyanazt az oldalt választottuk, szinte mindig ugyanott fordultunk vagy halzoltunk. Úgy fest, bejött, maradunk ennél. Persze most még mindenki csak bemelegít, úgyhogy nem jósolok.

 

ESS_Singapore_2014_day1_02.JPG

 

 A hatodik futamban esett meg az aznapra jutó baleset, amikor az Oman Air jobbcsapás-balcsapás helyzetben beleszállt a GAC Pindar hátsó részébe. Leigh McMillan, szkipper, Oman Air: a GAC Pindar nem sokkal előttünk fordult, és ahogy közeledtünk egymáshoz, egyre inkább úgy nézett ki, hogy nem fognak tudni kikerülni minket. Megpróbálkoztunk egy hirtelen fordulóval, de nem volt hova menekülni, ráadásul kiesett a kezemből a kormány, úgyhogy telibe találtuk őket. Voltak már rossz napjaink, most is azt csináljuk, amit máskor: visszanézzük az esetről készült videókat, tanulunk belőlük, hogy holnapra még jobbak legyünk. Délutánra az első és a nyolcadik között 18 pont különbség adódott, ami a további tervezett 24 futam fényében nem sokat jelentett.

 A pénteki futamok nem akármilyen körülmények között zajlottak: a szélerő 3 és 24(!) csomó között váltakozott. Mindez - a parti épületeknek köszönhetően - a legváratlanabb irányokból csapott le a mezőnyre. Legjobban az Alinghi boldogult, két első, három második helyet hoztak, amivel átvették a vezetést. Mindezt úgy, hogy a tizenharmadik futamban egy hajszálon múlt, felborulnak-e.

             

ESS_Singapore_2014_day2_00.JPG                  

 Morgan Larson, szkipper: ma nem akartuk maximumon vinni a hajót, mert sejtettük, hogy abból baj lenne. Erre nem a határról jöttünk vissza? Valaki valahol vigyázott ránk. A szél ereje és iránya folyton változik, de ez sok más helyszínen is így van, de szerintem itt most nagyon fontos a jó rajt, és hogy mindél hamarabb eltávolodjon az ember a többiektől.

  

ESS_Singapore_2014_day2_01.JPG

  

ESS_Singapore_2014_day2_02.JPG

   

 A Realstone csapat sikeresen átmentette nyerő formáját tegnapról, nem rajtuk múlt, hogy semmire sem mentek vele. Jérome Clerc: az Oman Air próbált mögénk ejteni, ami pöffben azért nem olyan egyszerű, felemásan sikerült nekik, elvitték a kormányunkat, lett egy lékünk, azon jött be a víz, de még be tudtuk fejezni a futamot.

 

ESS_Singapore_2014_day2_03.JPG

  

ESS_Singapore_2014_day2_04.JPG

 

 Hajósoknak szóló hirdetmény: kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságaink, amiket csak azon jelenítünk meg! Vagy ott van a Twitter oldalunk...

   

ESS_Singapore_2014_day2_05.JPG

   

    

 Két év kihagyás után új csapat élén (Gazprom Team Russia) tért vissza a sorozatba a kétszeres ranglista-győztes Paul Campbell-James: nagyon élvezem a versenyzést, de érzem, hogy berozsdásodtam. Amikor legutóbb itt Extreme40-es katamaránt kormányoztam, nyertünk, úgyhogy zavarban vagyok, szokatlan hátulról nézni a mezőnyt. Igen fontos lenne a jó rajt, de egyelőre nem produkáltunk egyet sem. De sebaj, majd összejön.

 Szombatra nem lett jobb a helyzet, 5-23 csomós szél, hat futam, amikből hármat a The Wave - Muscat nyert meg, amivel feljöttek a második helyre. 31 pontos előnyük ellenére az Alinghi szkippere, Morgan Larson óvatosan fogalmazott a nap végén: amikor ilyen szintű ellenfeleid vannak, sosem bízhatod el magad. Természetesen örülünk az eredménynek, elégedettek vagyunk az események alakulásával. Volt pár rázós helyzetünk, egyszer majdnem összeütköztünk az Emirates Team New Zealand-el, de a srácok időben ráengedtek a vitorlákra, nem szálltunk beléjük. A kiváló csapatmunka az, ami a jelenlegi pozíciónkba juttatott minket, remélem, holnap is sikerül így vitorlázni és kimaradni a balhékból.

  

ESS_Singapore_2014_day3_01.JPG     

 Mindez nagyon szép és jó, de erről a napról senkinek sem ezek az eredmények fognak eszébe jutni, hanem a helyi csapatnak nevezett Team Aberdeen Singapore és a Groupama ütközése. Franck Cammas, szkipper, Groupama: komoly pöffök voltak, épp befejeztünk egy halzolást, amikor a Team Aberdeen meglehetősen gyorsan előkerült hátulról, de addigra igazából már ránk is estek. Az árbocunk kettétört, de azon kívül semmi komoly, pár kisebb sérülés a nagy- és orrvitorlán, egy lyuk a hálón, úgyhogy holnapra versenykészek leszünk. A legénységből Tanguy Cariou sérült meg, de ő is csak alig. Pont ott állt, ahogy az Aberdeen esett. Hárman pedig egyszerűen a vízbe ugrottak. Az ilyesmi a versenyzéssel jár.

  

ESS_Singapore_2014_day3_02.JPG

    

ESS_Singapore_2014_day3_03.JPG

      

  

 A záró napon nyolc futamra került sor, és olyat láthattunk, amit ritkán sikerül: a győztes kiléte az utolsó, dupla pontokért menő futam előtt eldőlt. Az Alinghi ott folytatta, ahol előző nap abbahagyta, hamar nyilvánvalóvá vált, hogy csak a dobogó két alsó fokáért szállhat harcba bárki. Ez a bárki főleg a The Wave - Muscat, Emirates Team New Zealand, Realstone triót takarta.

  

ESS_Singapore_2014_day4_01.JPG

    

 Izgalom az utolsó futamig maradt, kiváló rajtot követően az ETNZ büntetést kapott (épp a The Wave-vel kerültek jobbcsapás-balcsapás szituációba), amivel lecsúsztak a dobogóról. Dean Barker, szkipper: öt hónap után vitorláztunk újra ebben a felállásban és 2011 után most indultunk újfent a sorozatban. Az első három hely valamelyikét szerettük volna megcsípni, de nem jött össze. Még vannak porszemek a gépezetben, rendet kell rakni a fejünkben, de menni fog, idővel javulunk.

 

ESS_Singapore_2014_day1_02.JPG

   

ESS_Singapore_2014_day4_03.JPG

   

Extreme Sailing Serie 2014 Act 1, Szingapúr végeredmény 29 futam után:
Helyezés / Csapat / Pontszám

1. Alinghi (SUI) Morgan Larson, Stuart Pollard, Pierre-Yves Jorand, Nils Frei, Yves Detrey 217 pont
2. The Wave, Muscat (OMA) Leigh McMillan, Sarah Ayton, Pete Greenhalgh, Kinley Fowler, Nasser Al Mashari 193
3. Realstone (SUI) Jérome Clerc, Arnaud Psarofaghis, Bruno Barbarin, Thierry Wassem, Sebastien Stephant 178
4. Emirates Team New Zealand (NZL) Dean Barker, Glenn Ashby, James Dagg, Jeremy Lomas, Edwin Delaat 168
5. Groupama sailing team (FRA) Franck Cammas, Sophie de Turckheim, Pierre Leclainche, Thierry Fouchier, Devan Le Bihan 160
6th Red Bull Sailing Team (AUT) Roman Hagara, Hans-Peter Steinacher, Mark Bulkeley, Nick Blackman, Haylee Outteridge 156
7. J.P. Morgan BAR (GBR) Ben Ainslie, Nick Hutton, Paul Goodison, Pippa Wilson, Matt Cornwell 152
8. Gazprom Team Russia (RUS) Igor Liszovenko, Paul Campbell-James, Alister Richardson, Pete Cumming, Alekszej Kulakov 128
9. Oman Air (OMA) Rob Greenhalgh, Tom Johnson, Will Howden, Hashim Al Rashdi, Musab Al Hadi 128
10. SAP Extreme Sailing Team (DEN) Jes Gram-Hansen, Rasmus Køstner, Thierry Douillard, Peter Wibroe, Nicolai Sehested 126
11. Team Aberdeen Singapore (SIN) Nick Moloney, Adam Beashel, Scott Glen Sydney, Tom Dawson, Justin Wong 82
12. GAC Pindar (AUS) Seve Jarvin, Troy Tindill, Ed Smyth, Sam Newton, Alexandra South 59

      

    

 Következő állomás: Muscat, Omán, március 19-22.

            

 (fotók: Lloyd Images)

 (forrás: extremesailingseries.com)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr425828494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása