November 19-24. között 15 hajó gyűlt össze (tavaly is ennyien voltak - legalább nem fogynak), ezúttal Lanzarote-n, a Kanári-szigeteken, de azt le kell szögeznünk: akárhol zajlik RC44-es verseny, a végeredményt lényegében lehetetlen előre megmondani. Hol egy újonc okoz meglepetést,  hogy egy régi csapat mutat szokatlanul jó formát. Ezúttal mindegyikre akadt példa. Két dolog állandó, a magas színvonal és hogy a Team Aqua vezeti az éves ranglistát.

 

RC44_vb_2013_001.jpg  

 19-én edzésnapot tartottak, friss szélben. Aztán belecsaptak.

 Első nap a szokásos párosverseny futamok zajlottak, itt nincs kieséses szakasz, folyamatos Round Robin-ok mennek, vagyis mindig mindenki versenyez mindenkivel - ha az időjárás engedi. Most engedte, 9 "flight"-ra került sor 10-20 csomós szélben. Előre lehetett tudni, hogy késhegyre menő harcok lesznek, az élen álló négy csapat négy ponton belül volt. Ugyan a szabályok megengedik,  hogy ilyenkor profi álljon a kormánynál, egyre több tulajdonosnak jön meg a kedve (vagy épp nő a tanulási vágya), és maga veszi kézbe a kereket. Chris Bake, tulajdonos (Team Aqua): próbálok egyre többet kormányozni ilyenkor is. Segíti a fejlődésemet és teljesen más a dinamika, mint mezőnyversenyben. Büszke vagyok rá, hogy még így is tartjuk a lépést a többiekkel. A csapat nagyban segíti a dolgomat, Cameron (Appleton, a taktikus - iSail) mindig azt mondogatja, hogy csak a hajó sebességére figyeljek, így azért könnyű. Amint a fedélzetre lépek, megszűnik körülöttem a világ, csak a hajó van és a sebesség. A tavalyi párosverseny-győztes Synergy harmadik helyen fordult a célegyenesre, hat győzelmük (köztük a negyedik Katusha elleni) a második pozícióba hozta fel őket. A másik nagy emelkedést az Artemis Racing mutatta be, Torbjörn Tornqvist munkáját Iain Percy segítette. Az együttműködés eredménye hatból hat győzelem, és harmadik hely összetettben. Egy árva meccset sem bírt nyerni az Ironbound (USA), aminek fényében a következő napokban mutatott teljesítményük meglepetésnek nevezhető.

 

RC44_vb_2013_002.jpg 

RC44_vb_2013_003.jpg  

 Csütörtökön belevágtak a mezőnyversenybe, de csak mértékkel, a 4-10 csomós szélben két futam megrendezésére volt lehetőség. Nyert a Bronenosec Sailing Team (RUS) és a CEEREF (SLO), viszont hozott két másodikat az Ironbound, így a nap végén ők álltak az élen. Ne feledjük, az RC44-es versenyeken nincs kiejtő futam, így az egyenletes jó teljesítmény kifejezetten fontos! A Bronenosec júniusban csatlakozott az osztályhoz, és bár végül tizenharmadikként végeztek (részben két DNF miatt), de a második napon is behúztak egy futamot, ami mutatja a potenciáljukat. Igor Lah, a CEEREF tulajdonosa májusban versenyzett utoljára az osztályban, de magabiztos volt: világbajnokság egyszer van az évben, úgyhogy komoly a kihívás. Több csapat is esélyes a győzelemre, mi köztük vagyunk. David Murphy, tulajdonos (Ironbound): tegnap mi voltunk a pofozózsák, ma mi pofoztunk - ez a két második hely igen jó érzés. Paul (Goodison - iSail) remek taktikus, türelmes, jók a meglátásai, kiváló döntéseket hoz az egész futamon. Az élbolyban szeretnénk maradni, ha végig ötön-haton belül leszünk, akármi kisülhet.

 

RC44_vb_2013_004.jpg 

RC44_vb_2013_005.jpg  

 Pénteken parti halasztással kezdődött nap, aztán ráugrottak egy ígéretes frissülésre, de a kreuzbójánál le kellett lőni a futamot, mert kisimult a víz. Peter Reggio főrendező nem adta fel, közelebb húzódott a parthoz, és végül szinte a Puerto Calero Marina szájában tartottak meg egy futamot, nyolc csomós szélben (személyes tapasztalat: ezekkel a hajókkal ilyenkor már lendületes és izgalmas csatékat lehet vívni - iSail). Rajtnál a Team Aqua kiszorult a rajthajón kívülre, az Ironbound utolsónak ért fel a kreuzbójához jobbról. Chris Bake csapata a második körben már harmadik volt, aztán az utolsó genakkeres szakaszon hátulról frissült a szél, a Peninsula Petroleum vezető pozícióból lett harmadik, a Team Aqua hetedik, míg az etapot másodikként kezdő Bronenosec nyert. Az ok: ők nem halzoltak meg a terelőbója után,a plusz hajtóerő pedig azokat segítette, akik jobbcsapáson maradtak. Ezzel a Bronenosec állt az élre, míg mögöttük pontazonossággal a Gazprom Youth Challenge következett.

  

RC44_vb_2013_006.jpg  

RC44_vb_2013_007.jpg  

 Szombatra 8-13 csomós szél jutott, négy futammal, és elkezdett hangsúlyt kapni az a bizonyos egyenletesen jó teljesítmény. Az első futamban vezető Synergy hatodiknak ért céba, aztán nyerte a második eresztést, a Peninsula Petroleum 1,2-vel kezdett, a második futamban épp csak pár méterrel verve a Katusha-t. A harmadik futamban is szoros volt az eleje, a második hátszél elején a Team Aqua még zavarta is az élen haladó Ironbound-ot, de kihalzoltak a vezető hajó mögül, aztán buktak négy helyet. A 4,5,4-et menő Gazprom Youth Challenge (kormányos: Kirill Podolszki, taktikus: Igor Liszovenko) ekkor épp az élen állt, de az utolsó futamban, elsőként felérve, túl szorosan akarták venni a bóját, mire végeztek a büntetéssel, már csak a pályakulcs jutott nekik, onnan tizenharmadikra szépítettek.

 

RC44_vb_2013_008.jpg                 

 Hajósoknak szóló hirdetmény: kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságaink, amiket csak azon jelenítünk meg! És ott van még Twitter oldalunk is...

                     

 A vasárnapi három futam háromszor rendezte át a táblázatot, az Ironbound és a Team Aqua pontazonossággal állt az élen, az első és a hatodik között sem volt több kilenc pontnál. Vagyis a Team Aqua előtt ott állt a NAGY LEHETŐSÉG: a párosverseny összetett győzelem után behúzni a világbajnokságot és a mezőnyverseny ranglistát is. Ugyanakkor, ahogy Ed Baird, a Synergy taktikusa jellemezte a helyi viszonyokat: a turné legnehezebb állomása, illetve egyszerűen őrjítő.
Az első futamban a Synergy jobbra tartott (az Artemis és a Gazprom is, de ők korai rajtosok voltak, viszont szépen előre kúsztak), bejött, futamgyőzelem. A két éllovas a bal oldalt választotta, bukó, nyolcadik és kilencedik hely volt a jutalom. A CEEREF harmadikkal nyitott, aztán a második futamban győztek, ezzel az élre kerültek, két ponttal a Team Aqua elé. Ám még mindig sokszereplős volt a végjáték, az akkor hatodik helyezett Peninsula Petroleum-nak is maradt esélye győzni. A harmadik (egyben utolsó) futamban mindenki a rajthajó közelében próbált kilőni, a CEEREF jobbra nyitott, a Peninsula Petroleum balra, a Team Aqua biztonságra játszva középen maradt. A Peninsula Petroleum ért fel elsőnek, az Aqua negyediknek, míg a szlovén hajó tizenharmadiknak. Irgalmatlant küzdve a második kreuz végére feljöttek az Aqua elé, Cameron Appleton megint korai halzt diktált, de megint nem jött be a dolog, a CEEREF hatodikként ért célba (az Aqua kilencedik lett), ezzel Igor Lah és csapata két verseny kihagyás után markáns visszatérést produkált: ezért jöttünk! Világbajnoknak lenni nagy dolog. Büszke vagyok a csapatomra, és mindenkire, aki részt vállalt ebben az eredményben. Tudtuk, hogy felkészültek vagyunk, ma "csak" össze kellett jönnie mindennek. Második lett a Peninsula Petroleum, harmadik a Team Aqua, akik a zsinórban harmadszor megnyert ranglistával vigasztalódhatnak: remek szezonunk volt idén is, jó lett volna világbajnoki címmel megkoronázni, de megint nem jött össze. Jövőre valószínűleg ismét próbálkozunk. Tudtuk, hogy nehéz lesz, hogy jól kell vitorlázni, ám, hogy őszinte legyek, sokat hibáztunk. Azért nem rossz eredmény ez.

 

RC44_vb_2013_010.jpg    

RC44_vb_2013_result.jpg  

 Összetettben második lett a Synergy, harmadik a Katusha.

 

RC44_vb_2013_year_result.jpg   

 (fotók: Martinez Studio)

 (forrás: rc44.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr635657462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.