Merthogy Brazíliában nem a gyenge széllel kellett küzdeni (mint például Szingapúrban vagy Kínában).

 

b_D4G3997.JPG       

 Az Extreme Sailing Series sorozat hetedik (a nyolcadik lett volna, de az eredetileg negyediknek tervezett Isztambul kimaradt), egyben záró állomására november 14-17. között került sor, és volt (sok)minden, amire az ember felkaphatja a fejét.

  

Hajósoknak szóló hirdetmény: kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságaink, amiket csak azon jelenítünk meg! És ott van még Twitter oldalunk is...

 

 A huszonhat teljesített futamot épp csak mellékesen említjük, hiszen az ellenpontként felhozott gyengeszeles helyszíneken is lement 23, illetve 26, míg a csúcsot Porto-ban állította be a brigád, harminccal. A mennyiségen nincs mit csodálkozni, egy-egy menet körülbelül negyed óra, így aztán elég sokszor lehet próbálkozni. A helyszínről, Florianópolis-ról annyit röviden: Santa Catalina állam fővárosa, és földrajzi adottságai okán abszolút megfelel az Extreme40-esek által annyira áhított partmenti vitorlázás ("stadium sailing") kívánalmainak.

   

EXSS_2013_Act8_001.jpg   

 Mindjárt első nap 14 csomóról 20-ra felépülő szél, napsütés, a nyolc futamban négy különböző győztes, 24 csomós csúcssebesség és a nap végén két szkipper is (Morgan Larson - Alinghi, Jes Gram-Hansen - SAP Extreme Sailing Team) úgy emlékezett vissza, mint "az év legjobb versenynapja".

 

EXSS_Act8_2013_d1_01.JPG  

 Másnap még feljebb kúszott az érték a szélmérőn, 26 csomós alap, néhol egy-egy 35-ös pöff. Három futamot tartottak, ebből kettőt nyert a Red Bull Sailing Team (Roman Hagara azért nyilván nagyon tud katamaránozni), míg a veszteséglistára a Team Brazil MAPFRE orrsudara (mindjárt az első menetben) és a Realteam egyik embere (harmadik futam) került. Roman Hagara: szórakoztató nap volt, keményen nyomtuk, és bejött. Jó szél, jó csapatmunka, minden összeállt. Két nap van hátra, messze még a vége, de bízunk magunkban.

   

EXSS_Act8_2013_d2_01.jpg  

EXSS_Act8_2013_d2_02.jpg

 

EXSS_Act8_2013_d2_03.JPG  

 

   

 A harmadik napról a brazil csapat teljes mértékig kimaradt, mivel az orrsudarukat nem tudták megjavítani ilyen rövid idő alatt. Elegendő, de nagyon pöffös szélben ismét nyolc futam ment le, az utolsó előttiben a dán SAP Extreme Sailing Team-et pont elkapta egy széllökés egy halz után, aminek a vége borulás lett. A kár akkorának bizonyult, hogy onnantól végig a partról nézték az eseményeket. Saját elmondásuk szerint össze tudták volna tákolni a hajót, de nem lehettek biztosak benne, hogy maximálisan üzembiztosan üzemelne, ezért inkább befejezték idénre. Az élen ugyanakkor igen szoros verseny alakult ki, a The Wave, Muscat 156, míg az Alinghi 153 ponttal állt, és a harmadik Red Bull 146-ja sem volt épp kevés. Morgan Larson (Alinghi): tudtuk, hogy végig a The Wave sarkában kell maradnunk, már csak azért is, mert maguktól ritkán hibáznak, így viszont volt rá esély, hogy kikényszeríthetünk belőlük párat - ez végül bejött. Mindegy, milyen idő lesz holnap, a határon visszük majd a hajót, kettős célunk van ugyanis. Egyrészt, hogy megverjük a The Wave-t, másrészt valahogy becsempészni kettőnk közé a Red Bull-t, és akkor nem csak ezen a versenyen, de az összetettben is nyerhetünk.

  

EXSS_Act8_2013_d3_01.jpg  

EXSS_Act8_2013_d3_02.jpg  

 

  

 A negyedik napra előkerült a Team Brazil MAPFRE, de nyilván nem zavartak sok vizet, és igazi körömlerágós finálé kerekedett. Az utolsó futam előtt a The Wave állt az élen, négy ponttal mögötte az Alinghi, míg újabb öt ponttal hátrébb a Red Bull. És, ugyebár, itt a záró futam dupla pontokért megy, így aztán volt bőven izgalom. Végül az Alinghi jött be elsőnek, második lett a ChinaSpirit, harmadik a GAC Pindar, negyedik a Red Bull és csak ötödik a The Wave. Ezzel az Alinghi megnyerte a versenyt és pontazonossággal állt a The Wave-vel a ranglista első helyén, de a számítási rendszer az ománi csapatot favorizálta, így ők lettek az összetett győztesek.

    

EXSS_2013_Act8_overall.jpg  

 Leigh McMillan (The Wave, Muscat): kezdettől tudtam, hogy így alakul majd a végeredmény! Nem tudtuk lerázni magunkról az Alinghi-t, ők sem adták könnyen magukat. Tudtuk, hogy minden lehetőséget ki fognak használni, és szinte üldöztek minket a pályán. Az utolsó futamban ügyes taktikával kerültek az élre, nekünk tulajdonképpen szerencsénk volt, hogy a pálya jobb oldalán bejött a szélforduló, és versenyben maradtunk. Nagy megkönnyebbülés négy izgalmas nap végén.

 

EXSS_Act8_2013_d4_01.jpg  

EXSS_Act8_2013_d4_02.jpg  

EXSS_Act8_2013_d4_03.jpg   

  

   

 A sorozat jövőre a nyolcadik évébe lép, és a szervező OC Sports már néhány nappal a verseny után bejelentette, hogy jövőre is nyolc állomást terveznek, és azon dolgoznak, hogy valóban összejöjjön.

    

 (fotók: Vincent Curutchet; 2: EXSS; 7: Sören Wiegand Kristensen)

 (forrás: extremesailingseries.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr855656907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása