Hosszú út vezetett azért odáig, kezdve a halasztott rajttal, plusz végig az 5450 tengeri mérföldön (Le Havre - Itajaí). Mindezt csupa olyan csapatokkal, ami két főből állnak. Ez egy IMOCA60-ason vagy Class40-esen nem nagy szó, hiszen ott rendszeresen nyomják szólóban, de egy olyan trimaránnal, amivel a minimális versenylétszám hat fő (partközeli versenyeken inkább nyolc), azért nem semmi. De hát a Transat Jacques Vabre pont erről szól.

   

Edmond_duo.jpg  

 A Virbac-Paprec esése miatt két hajóra zsugorodott osztály amolyan párosverseny-stílusban csinálta végig a távot, mint a végén kiderült, lényegében rajt-cél győzelmet aratott az Edmond de Rotschild (Sébastien Josse, Charles Chaudrelier), befutása november 18-án esett meg 15:03:57 helyi idő szerint, ami 17:03:57 GMT, az Oman Air - Musandam csak megszorítani tudta, ami a célban 60 mérföld hátrányt jelentett.

 Mi pedig most ugorjunk vissza az időben, és amolyan katasztrófa-turistaként, a káreseményeken keresztül nézzük, mi minden történt a többi osztályban.

 Class40-ben, ugye, az időjárás miatt kényszermegállót hirdetett a Rendezőség Roscoff-ban, oda a GDF Suez (Sébastien Rogues, Fabien Delahaye) ért elsőként, egy hosszas kreuz után, előnyük 19 perc, 39 másodperc volt a másodikhoz képest. Ennek annyiben van jelentősége, hogy az időkülönbségeket figyelembe véve rajtoltak újra, amikor lehetett.

        

GDF_Suez_Roscoff.jpg     

 November 9.: 13:30 (UTC) körül Loic Fequet és Loic Escoffier elveszítette trimaránja (Maitre Jacques) jobb testének orrát.

 November 10.: hajnali hárommal kezdve újra elrajtolt a Class40-es csapat, de nem mindenki örülhetett sokáig, a BET 1128 La Coruna felé vette az irányt, mert szerelnivalójuk akadt, méghozzá egy szerencsésen megúszott baleset után. Brian Thompson (Caterham Challenge): pont mögöttük haladtunk, amikor kidőlt az árbocuk. Szerencsére kézben volt a kormány, így el tudtuk kerülni az ütközést. Remélem, jól vannak. A Multi50-es osztályban meglett a második áldozat, az Arkema - Region Aquitaine állt fejre 12-18 csomós szélben, a legénység elmondása szerint három másodperc volt az egész, amint a genakkerrel haladó hajót felborította egy pöff - egyszerűen nem tudtak elég gyorsan ráengedni a behúzókra. IMOCA60-aséknál a MACIF vezető helyről parkolt be rövid időre Peniche-be, hogy a jobb oldali kormánylapot kipofozza.

  

MACIF_duo.jpg   

 November 11.: három Class40-es (GDF Suez, Tales Santander 2014, 11th hour Racing) és egy Multi50-es (Actual) jelezte, hogy különböző apró sérülések, törések miatt kicsit leparkolnak az első útjukba eső helyen (madeira, La Coruna, Brest), és megszerelik, amit meg lehet. A MOD70-esek ekkor már a Zöldfoki-szigeteknél jártak.

 November 12.: újabb négy "pit stop", mind Class40-ben: Concise 8 a bal oldali kormánylap első élének sérülése (sajnos náluk kiderült, hogy végleges a dolog, visszaléptek a versenytől); Solidaires en Peloton vitorlaszakadás, Matouba technikai gondok, Fantastica három törött latni. Viszont legalább az 11th hour Racing visszaállt a versenybe.

 Ebéd egy IMOCA60-ason, versenyben:

 

VotreNom_lunch.jpg Ha esetleg nem ismernétek rájuk: Bertrand De Broc és Arnaud Boissiéres

      

Hajósoknak szóló hirdetmény: kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságaink, amiket csak azon jelenítünk meg! És ott van még Twitter oldalunk is...

    

November 13.: jöhetnénk a szerencsétlen számmal, de nem biztos, hogy vicces lenne. A Dunkerque Planet Enfants (Class40) fedélzetén Bruno Jourdren ráesett a térdére, társa, Thomas Ruyant átvette a kormányt és megcélozta Cascais-t, ahol Jourdern-t vizsgálatnak vetették alá. És nem is engedték tovább, sérülését komolynak ítélték az orvosok, így ők is visszaléptek a versenytől.

 November 14.: a PRB-n (IMOCA60) volt a sor, Zöldfoki-szigetek, bal oldali kormánylap szerelése betervezve, a MOD70-esek már kiértek a Doldrums-ból, az Arkema-t pedig végre vontatókötélre vették - 85 órával(!) borulása után. Mayeul Riffet: egy jó zuhany és némi kaja után már jobban vagyunk. Megpróbáltuk visszaállítani a hajót, de a körülmények miatt ez lehetetlennek bizonyult. Aztán inkább arra koncentráltunk, hogy rendbe rakjunk mindent, illetve naponta átnéztük kívülről is a testet. A vontatóhajó várható érkezési idejét mindig egy kicsit kijjebb tolták, ezt nehéz volt elviselni. Viszont a rengeteg szabad időnkben sokat beszélgettünk.

 November 15.: a PRB-s csapat fürgén dolgozott, 06:45-kort kötöttek ki Mindelo-ban, tízkor pedig már tovább is álltak. Vincent Riou: ennél gyorsabban nem lehetett volna megcsinálni. Elvileg nem veszítettünk sok pozíciót.

 Azóta szerencsére semmilyen havária nem volt a mezőnyben, úgyhogy mi zárjuk cikkünket, aztán, ha mindenki beért, azért adunk egy összefoglalót.

 

Edmond.jpg  

 A még versenyben lévő hajók itt követhetőek

 (képek és forrás: transat-jacques-vabre.com)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr835643797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.