Hírblokk

2013.10.31. 21:37

 Mini-terelés, 18 lábas dupla.

 

Mini_2013_e1_storm.jpg  

 - Miután október 29-én (október 13. helyett) végre nekilódult az idei MiniTransat mezőnye, ma, a Versenyigazgató döntése alapján életbe lépett a "B"-terv: az első etapot félbeszakítják, és Lanzarote helyett Sada kikötőjét céloztatják meg a versenyzőkkel, akik ma éjjel, illetve holnap reggel érnek a La Coruna közelében található városkába.

 Kezdetben azért várakoztatták a 84 hajót, mert sorra jöttek az időjárási frontok, és amelyik nem az indulási kikötőt (Douarnenez) kapta telibe, azzal fenyegetett, hogy a Kanári-szigetek felé haladó mezőnyt zilálja szét. A szervezők nem vállalták a kockázatot, ami helyes döntésnek bizonyult, és valószínű, hogy mostani döntésükkel sem nyúltak mellé. Pláne, hogy a hátsó traktusban haladóknak Gijón-t javasolták elérni, nehogy egy esetleges késés miatt bárkit is a viharba keveredjen Sada felé tartva.

  

Mini_2013_e1_deroute.jpg  

 Még a rajt előtt történt ez-az: a 850-es hajó (Stan Maslard, Sefico Group) technikai problémák miatt fordult vissza, míg az 587-es (Craig Horsfield) és 791-es (Annabelle Boudinot) ütközés miatt kényszerült partra. Rajt után Bruno Simonnet (El Nono) karja sérült meg, Bert Bossyns (Netwerk) nagyobbik orrvitorlája szakadt szét, Carlos Lysancos-nak (Reyno de Navarra) pedig az automata kormánya mondta fel a szolgálatot - mindegyiküknek vissza kellett fordulnia. A két nap versenyzésbe aztán egyéb káresemények is belefértek, Jefferey MacFarlane (759) árboca ma reggel kidőlt, a szkipper sértetlen, őt és hajóját a PSP Cormoran a fedélzetére vette, míg a 625-ös (Henrik Masekowitz) tőkesúlyát vesztette, őt egy kereskedelmi hajó mentette ki.

 Hogy tartható-e még a menetrend, az bizonytalan, de az eredeti kiírásnak megfelelően november 9-én vagy 10-én indulnak át az Atlanti-óceánon Guadelupe felé.

   

 - Múlt hétvégén lezajlott a 2013-14-es 3-Buoys Challenge harmadik futama (a lebonyolítási rendről itt olvashattok), amit a Lumix (Jonathan Whitty, James Hozack, Aron Everett) nyert, begyűjtve ezzel második futamgyőzelmüket. Az első fordulóban győztes Smeg (Nick Press, Dan Phillips, Dave Ewings) ezúttal második lett (+ 2 perc, 24 másodperc), míg harmadikként a Fisher & Paykel (Grant Rollerson, Peter Nicholson, Geoff Bauchop) ért célba (újabb 1 perc, 7 másodperc hátránnyal). Kezdetben északkeleti szél fújt a Sydney-öbölben, a pálya tengelye is ennek megfelelő volt, ám az első kör végétől egy markáns szélváltó miatt kissé lóversenyessé alakult a menet, a Lumix tempóját pedig senki sem tudta tartani.

        

Szolgálati közlemény: kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságaink, amiket csak azon jelenítünk meg! És ott van még Twitter oldalunk is...

            

 Az alábbiakban Jonathan Whitty avat be minket nagyvitorlájuk titkaiba:

         

                                                     

 (fotó: Jacques Vapillon)

 (forrás: minitransat.fr; ScuttleButt)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr215608566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.