Bár a címmel előre lelőttük a poént, azért olvassátok végig a cikket, érdekes lesz! 20 versenyző gyűlt össze Bermudán, hogy az Alpari World Match Racing Tour idei utolsó előtti állomásán klasszikus hajókkal mérkőzzön meg a pénznyeremémyért, illetve a világbajnoki pontokért. A nevezési listán feltűnt például Ben Ainslie (GBR) neve, akinek itteni részvétele nem előzmények nélküli (2009-ben és 2010-ben is nyert itt), természetesen megjelent Ian Williams (GBR) a maga négy világbajnoki címével (plusz vezette a világranglistát), valamint többen, akik szintén ácsingóznak (és az esélyük is megvan rá) az idei összetett győzelemre.

            

AWMRT13BER_001.jpg

        

Szolgálati közlemény: kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságaink, amiket csak azon jelenítünk meg! És ott van még Twitter oldalunk is...             

                                         

 A két selejtezőcsoportra osztott társaságból az első nap végén a két brit (Ainslie és Williams) emelkedett ki (Group 2, 4:0), míg az egyes csoport élén Adam Minoprio (NZL) 3:0, illetve Francesco Bruni (ITA) 2:0 állt. A nagy nevek közül gyengébben kezdett Mathieu Richard (FRA), akinek a neve mellett 1:3 állt. Másnap 12 csomós szélben, napsütésben, majdnem az összes tervezett futamot sikerült lebonyolítani (Bruni és Williams 8:0-nál tartott), aztán a Round Robin utolsó pár menete áthúzódott a harmadik napra. Mindenki kilenc meccset vívott, három csapatnak sikerült 8:1-es mutatóval zárnia (Ainslie, Bruni, Williams). Richard mellett a másik francia, Pierre Antoine Morvan sem csillogott, előbbi 3:6-tal, utóbbi 5-4-gyel búcsúzott. Francesco Bruni (aki történetesen a Luna Rossa taktikusa volt a Louis Vuitton Kupa alatt): tegnap kétszer is nyertünk vesztes pozícióból, azok nehéz menetek voltak. Kicsit mintha be lettem volna rozsdásodva. Ma sokkal jobban ment, általában elsőkét jöttünk el a rajtból, aztán végig irányítottuk a futamot. Gyorsak voltunk, elkaptuk a pöfföket, ezeknek köszönhetően pedig folyamatosan növeltük az előnyünket - így könnyű!

        

AWMRT13BER_002.jpg            

  

                

Szépített korábbi teljesítményén Taylor Canfield (ISV), aki hat futamot nyert zsinórban (mégiscsak ő nyert itt tavaly!) , így bejutott a legjobb nyolc (Bruni, Canfield, Minoprio, Keith Swinton (AUS), Williams, Ainslie, Björn Hansen (SWE), Phil Robertson (NZL)) közé, ahol a választások után a következő párosítások alakultak ki: Williams-Canfield, Bruni-Robertson, Minoprio-Swinton, Hansen-Ainslie. Este jótékonysági árverésen vehetett részt mindenki, aki akart, Ben Ainslie vezetésével az Andrew Simpson Vitorlás Alapítvány számára gyűjtöttek pénzt - és egészen jó lett a mérleg, 86780 USA dollár jött össze.

          

AWMRT13BER_006.jpg        

 Jött a negyedik versenynap, 7-10 csomós szél, három nyert meccsig tartó küzdelmekkel. Bruni-ék nagyon elkapták a fonalat, egyedüliként nyertek kiütéssel: egészen hihetetlen! Sosem gondoltam volna, hogy 3:0-ra verünk meg olyan embereket, akik az elmúlt egy évben csak ezzel foglalkoztak! Ian Williams nem véletlenül választotta Canfield-et, az Amerikai Virgin-szigetekről érkezett versenyző jelenti számára a éegkomolyabb fenyegetést az összetett pontversenyben. Csakhogy a fagyi visszanyalt, utoljára 1:1-nél álltak döntetlenre, után a brit kétszer kikapott. Ben Ainslie 0:1-ről állt fel: trükkös körülmények voltak, bárhonnan érkezhetett pöff. Ha az ember jól jött el a rajtból, utána is végig figyelni kellett a legyezésekre. A hajók pedig néha érdekesen reagálnak ilyen szélviszonyok között, ami nem könnyítette meg a dolgunkat. Canfield-Williams 3:1, Bruni-Robertson 3:0, Minoprio-Swinton 3:2, Ainslie-Hansen 3:1.

 Az elődöntőkre eső és elképesztően gyenge szél érkezett, ami ráadásul a nap folyamán egyszer 180 fokot is fordult, így csak az első meccsekre került sor, de azokra is csak a halasztás és az 5-8. helyosztók után. Ennek alapján: Hansen, Williams, Swinton, Robertson, míg egy kategóriával feljebb Ainslie-Minoprio 1:0, Bruni-Canfield 1:0. Utóbbi párharc azért számított kritikusnak, mert Williams, ugye, nem jutott be a négy közé, tehát ha Canfield győz, majd nyeri a döntőt, komoly előnnyel várhatja az utolsó fordulót, míg ha negyedik lesz, többesélyes marad a végjáték.

          

AWMRT13BER_003.jpg         

 Október 13-án, a záró napon tulajdonképpen minden izgalom nélkül befejeződtek az elődöntők, mind Bruni, mind Ainslie 3:0-ra győzött. A kisdöntőben Canfield-Minoprio 2:0, a döntő három győzelemig tartó sorozatában Bruni 2:0-lal nyitott. Aztán begyűjtött egy piros zászlós büntetést a harmadik futamban, míg a negyedikben egy simát, ezzel Ainslie egyenlített. És innen jött a nagy kérdés, meg tudja-e azt csinálni Ainslie, ami csapat szinten 1:8-ról működött San Francisco-ban. Ehhez képest Ainslie rajt után balra nyitott, Bruni kikísérte a szélcsendes zónába, majd lefordulva róla, kényelmesen - és gyorsan - elvitorlázott mellőle. Ezzel Bruni lett az első olasz, aki Bermudán nyerni tudott (ehhez a hetvenhatodik versenyig kellett várni): hibáztunk párat - és két meccspontot is eladtunk. Ugyanakkor elégedett vagyok, mert minden rajt a miénk volt. Megérdemeltük a győzelmet. Ainslie önmagát okolta: a gyakorlat hiánya külső szemlélő számára is látható volt, én sem hoztam ma a legjobb formámat. Francesco és a fiúk egész héten nagyon szépen vitorláztak, számunkra hízelgő, hogy 3:2 lett a vége. Mi nem győzni jöttönk, más cél vezérelt bennünket*, és ezúton is szertném megköszönni mindenkinek, aki hozzájárult az indulásunkhoz.

    

              

Komplett eredménylista itt böngészhető. Az éves összesítésben Canfield 92, Williams 82, Hansen 81, Minoprio 77, Swinton 75, Robertson 66 ponttal áll.

 Következő állomás a már említett Malajzia, a Monsoon Cup november 25-30 között zajlik majd.

        

AWMRT13BER_005.jpg         

*Méghozzá igen nemes cél, a második helyért járó 20000 USA dollárt felajánlották az egész héten promótált Andrew Simpson Vitorlás Alapítványnak.

  

 (fotók:

 (forrás: wmrt.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr735583626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.