Persze csak új pozíciójában, hiszen elég régóta mozog ebben a körben. Vezetett spanyol AC-kampányt, TP52-es, GP42-es, illetve Soto40-es szindikátust, most pedig a TP52-es prémium sorozat igazgatója lesz. Pierre Orphanidis egy héttel a Copa del Rey előtt kérdezte.

 

TP52_AZcikk_elmundo_002.JPG  

 vsail.info: Kétség sem fér hozzá, hogy te voltál az egyik legalkalmasab erre a pozícióra. Azért elmondod, hogyan kötöttél ki itt? Ők környékeztek meg téged vagy te mentél hozzájuk?

 Agustín Zulueta: 2011-ben együtt dolgoztunk Ed Reynolds-szal és a Quantum Sails-el, ők voltak az Iberdrola Soto40-es vitorlaszállítói. A szezon végén az Iberdrola kiszállt mögülünk, Ed Reynolds pedig tudta, hogy szabad vagyok, ugyanakkor pedig kerestek olyasvalakit, mint én, hogy irányítsa a sorozatot. 2013 elején, Key West-en tartottak egy megbeszélést, ahol úgy döntöttek, új igazgatót vesznek fel, felvették velem a kapcsolatot, megejtettünk pár találkozót, végül úgy döntöttek, én kellek nekik.

 VS: Miért vagy leginkább felelős, mik a fő feladataid?

 AZ: Stratégiai tervet készítünk a következő három évre. 2013 tisztán a cég újragondolásáról szól. Meghatározzuk a fő irányvonalakat és a kereteket - eddig semmi ilyesmi nem volt, kicsit szervezetlenül működtek, Jacaranda és Lars Boecking Valencia-ban ülve végezte az operatív tevékenységet. Kiváló munkát végeztek, de ideje minőségileg előrébb lépni, hogy növekedhessünk.

 Tehát idén átalakítjuk a sorozatot és az azt bonyolító céget, az 52 Super Series Lda.-t. Amint mondtam, ennek eddig nem volt kialakított struktúrája, egyik fő célkitűzésünk, hogy ezen változtassunk

 2014 a növekedés és fejlődés éve lesz, akkor lép majd életbe az új Osztályszabály is. Ha minden a tervek szerint halad (elérjük a céljainkat és jól menedzseljük magunkat), 2015-ben jöhet a stabilitás: legalább 10 hajó minden regattán éstovábbi csapatok bevonása új országokból.Ha idáig eljutunk, tekinthetünk messzebre, nagyobb célok felé.

 

TP52_AZcikk_PO_001.JPG  

 VS: Ki(k) áll(nak) az említett cég mögött? Esetleg az a három tulajdonos, akik a sorozatot létrehozták?

 AZ: Így van. A három részvényes Doug DeVos (Quantum Racing), Pablo Roemmers (Azzurra) és Niklas Zennström (RÁN).

 VS: Szó esett 2015 utáni nagyobb célokról. Most milyen akadályokat kell leküzdenetek, hogy azokról lehessen majd beszélni?

 AZ: A partmenti (onshore) profi vitorlázásnak jelenleg két fő területe van. Az egytestűeknél az RC44-es sorozat, amit jól kitaláltak, sikeresek, de egyforma hajókkal futják. A többtestűeknél ott az Extreme Sailing Series, ami szintén komoly eredményeket tudhat maga mögött - és persze sokkal feljebb az America's Cup.

 Hosszas tanakodás után arra jutottunk, hogy jövőnk kulcsa olyan paraméterekben rejlki, melyeket tradicionálisnak neveznék. Nem akarunk one-design osztályt csinálni a TP52-esekből - most biztosan nem. A teljesítményre akarjuk helyezni a hangsúlyt, ugyanakkor mindenkinek tisztában kell lennie vele, hogy mi egy, a hajózási ipart nagyban támogató osztály vagyunk. Hajóinknak köszönhetően tervezők, műhelyek és cégek maradnak aktívak. Nyílt osztály vagyunk, vagyis mindig lehet fejlődni - ez határozza meg a jövőnket is.

 VS: Említetted az RC44-es osztályt, ott a regattákon 12-14 hajó gyűlik össze. Ők a fő versenytársak?

 AZ: Nem gondolom. A tulajdonos hozzáállása alapján két különböző sorozat vagyunk. Ráadásul nálunk lehet teljesen profi a legénység. Elég csak ránézni a Quantum Racing-re, és az ember azonnal felismeri bennük az Alinghi 2007-es AC-győztes csapatát. Jó a kapcsolatunk az RC44-es osztállyal, összehangoljuk a versenynaptárainkat, hogy ne legyen átfedés, hiszen nem szabad elfelejteni, hogy van vagy 18-20 vitorlázó nálunk, akik ott is indulnak. Két külön flotta vagyunk, más logisztikai kihívásokkal. A mi hajóinkat nem olyan könnyű szállítani, mint az övékét, viszont teljesítményben és technológiában előttük járunk.

 

TP52_AZcikk_XO_003.jpg  

 VS: A TP2-es sorozatok életében idén először Európán kívül versenyeztetek. Lesz ilyen 2014-ben is?

 AZ: Az Európából való kilépés stratégiai döntés volt, az Egyesült Államokban fellelhető hajókat és azok tulajdonosait akartuk magunkhoz vonzani. Ez azután történt, hogy az Audi MedCup megszűnt, és muszáj volt megoldást találni arra a problémára, hogy egy-egy versenyen 4-5 hajó kergette egymást. Ezen szerencsére túl vagyunk, megnőtt a világunk, és 2014-ben biztosan ismétlünk, megyünk Key West-re, azután jön négy európai verseny. Hosszú távon nem tudom, hogyan alakul mindez, sok függ attól, mit akarnak a tulajdonosok. Ne feledjük, három részvényes van, de minden tulajdonos véleménye számít!

    

Szolgálati közlemény: kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságaink, amiket csak azon jelenítünk meg! És ott van még Twitter oldalunk is...

     

 VS: Életképes lenne nálatok egy tisztán piaci alapú csapat vagy mindig is a gazdag tulajdonosok játszótere lesz a sorozat?

 AZ: Nos, az biztos, hogy a pénzügyi válságnak komoly hatása volt. 2006-2007-ben volt olyan verseny, ahol 22 hajó állt a rajtvonalon, köztük 5-6 spanyol. Ha megnézed utóbbiak akkori szponzorait ma, akkor csődbe mentek, megszűntek vagy nincs keretük támogatást nyújtani. Sajnos nincs olyan, financiálisan kellően erős tulajdonos, akit érdekelne a sorozatunk, pedig egy-két versenyünk továbbra is az ország mediterrán partvidékén zajlik. Nem tudom, lesz-e még egyszer valaha spanyol kihívó az AC-n, de célom, hogy legalább egy akadjon az 52 SuperSeries-ben!

 VS: Mi van más országokkal? Ott milyen a helyzet? Lesznek a flottának új tagjai 2014-ben?

 AZ: Mint tudod, már van egy hivatalosan is bejelentett újoncunk, a brazil Eduardo de Souza Santos, ő egy teljesen új hajóval (Phoenix - tervező: Botín Partners) lép színre. És akadnak érdeklődők, akik komolyan gondolkodnak a részvételen. Gyanítom, hogy 2014 lesz a legrosszabb évünk, és ha csak a brazil hajó jön, már azt is sikerként könyvelhetjük el.

 VS: A jelenlegi résztvevők közül van, aki új hajó építésében gondolkodik?

 AZ: Három részvényesünk már bejelentette, hogy 2015-re új hajót terveztetnek és építtetnek. Meggyőződésem, hogy amikor bevezetjük az új osztályszabályt 2015-ben, mások is csatlakoznak hozzájuk.

 VS: Miért változtatjátok meg az osztályszabályt?

 AZ: Nem kell semmi radikálisra gondolni, csak kis részleteken módosítunk. Célunk, hogy optimalizáljuk a hajókat, kicsit gyorsítsunk rajtuk, és lehetővé tegyük az IRC52-eseknek a velünk versenyzést (előnyszámadás nélkül - iSail).

 VS: Mi a fő változás?

 AZ: Nem tudok részleteket, de az Osztály időben bejelenti majd őket. A lényeg, hogy alapvetően nem lesz változás. Az egyik fő pont, hogy ha most meghatározzuk a testre vonatkozó előírásokat, azok a következő három évben nem változhatnak. Ha ennyi időre garantáljuk a szabályok változatlanságát, a tulajdonosok nyugodtak lehetnek, hogy hajóik nem avulnak el.

 VS: Sikeres tulajdonos voltál az Audi MedCup-on TP52-esben, GP42-esben és Soto40-esben is az utóbbi öt évben. Milyen olyan hibákat követtek el, amiket te most igazgatóként mindenképp megpróbálsz kikerülni?

 AZ: Most még főleg tanulok a tulajdonosoktól, de amit már most tudok, hogy nem szabad profithajhász módon irányítani, ahogy az a MedCup-on zajlott. Nem ez lesz az elsődleges cél, sokkal inkább az, hogy a résztvevők örömére létrehozzunk és fenntartsunk egy versenyközpontú sorozatot, bejárjuk Európa legjobb helyszíneit. Ha erre jön egy szponzor, ainek köszönhetően csökken az önrész, hát örülünk. Ha a bevételt hajtjuk, elveszíthetünk szövetségeseket, amit nem engedhetünk meg magunknak.

 

TP52_AZcikk_XO_004.jpg       

 VS: Eszerint aktívan fogsz támogatókat keresni?

 AZ: Természetesen! Ugyanakkor az esetleges szponzornak tiszteletben kell tartania a módszereinket és a döntéseinket. Ellentétben azzal, ami a MedCup-on zajlott, itt senki sem mondhatja meg, hol versenyezzünk és hol ne. Senki sem szólhat bele a lebonyolításba vagy épp a versenynaptárba. Teljes mértékig a résztvevőkre akarunk fókuszálni.

 Ez egyben üzenet is mindenkinek, aki azon gondolkodik, hogy közénk áll. Professzionális környezetet hozunk létre, magas színvonalú versenyekkel és kiváló szervezéssel. És hiába vannak olyan szintű világklasszis csapataink, mint a Quantum Racing vagy az Azzurra, odafigyelünk a vitorlázás Tony Langley-eire is. Ezen felül nálunk nincs kiszámíthatatlanság: volt, van, lesz. A három részvényes írásba adta, hogy fenntartják a sorozatot.

 Egy út van előre, ez pedig a növekedés. Mi felhasználunk mindent, ami a rendelkezésünkre áll, a résztvevőknek csak annyi dolguk lesz, hogy élvezzék a vitorlázást!

     

 (fotók: 1: elmundo.es; 2: vsail.info; 3,4: Xaume Olleros)

 (forrás: vsail.info)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr865420306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.