La Solitaire du Figaro harmadik szakasz, Contender világbajnokság beharangozó.

  

Figaro_2013_leg3_finish_001.jpg  

 - Az egyforma hajókkal zajló, négy szakaszos viadal harmadik menetében - bár elég lóversenyes lett - volt izgalom. Yann Eliés például elvesztette abszolút elsőségét (bő 57 perccel vezetett), de ennél többet is bukhatott volna. Ha nem szaladunk ennyire előre, akkor június 13-án vagyunk, Gijón-ban, ahol délben rajtolt el a mezőny.

 

Figaro_2013_leg3_start_001.jpg   

Figaro_2013_leg3_start_002.jpg  

Beleszaladtak egy előre nem jelzett szembeszélbe, majd az időjárás tovább cáfolta a jóslatokat, délkeletibe fordult, és 10-12 csomóval fújt, amiben 6-8 csomóval, raumban haladtak a hajók Ile d'Yeu felé. 14-ére sem változott sokat a helyzet, a szél iránya maradt, viszont csökkent az északkelet felől érkező hullámok mérete, ami elviselhetőbé tette a lögybölődést. Különösebb taktikai húzásokra nem adódott lehetőség, a falka egyben maradt, a kisebb különbségek a hajóvezetésből adódtak. Morgan Lagraviére pedig tartotta vezető pozícióját. A szombatot (június 15.) tekinthetjük a fekete napnak, először Claire Pruvot (az egyetlen női versenyző) hívta reggel fél kilenckor a Rendezőséget, hogy eltört a bal oldali szálingja, az árboc biztosítását követően Lorient felé motorozik. Ekkor egyébként már újra kreuzoltak az indulók, lehet, hogy ez jobban megviseli a gépeket, vagy csak így jött ki a lépés, de fél tizenkettőkor Yann Eliés rádiózott a Központba, miszerint elszállt a vorstagja: nem cseréltem le a Transat utrán, ez hiba volt. Lélekjelenlétének köszönhetően megmentette az árbocot, a hátra lévő 110 mérföldet szerencséjére - ha lassan is, de - legyűrte, célba ért, versenyben maradt. Abba a bizonyos célba (Roscoff) Morgan Lagraviére futott be elsőnek, vasárnap hajnalban, éjfél után 3 perccel. Saját elmondása szerint neki kedveztek az egyenletes körülmények, melyekben gyorsan tudta vinni a hajóját.

 

Figaro_2013_leg3_finish_002.jpg 

Összetettben az addig második Frédéric Duthill vette át a vezetést, előnye 29 perc, 56 másodperc - épp Lagraviére előtt. Hátrébb a mezőnyben Sam Goodchild készül nagy alakításra. Eddig nyolcadik, tizenegyedik és tizennegyedik helyeket gyűjtött be, ha marad jó szériája, javíthat az eddigi legjobb brit eredményen (Phil Sharp, 2011., 18.).

 

Figaro_2013_leg3_finish_003.jpg   

 A negyedik, egyben záró szakasz 20-án rajtol, majd 514 mérföld után Dieppe városában fejeződik be.

  

Szolgálati közlemény: kövessetek minket a Facebook-on, vannak finomságaink, amiket csak azon jelenítünk meg! És akkor ott van még Twitter oldalunk is...

  

 - Július 14-20. között a Comoi-tavon, Gravedona-ban rendezik az itthon egyáltalán nem elterjedt Contender hajóosztály világbajnokságát. Az indulók palettája igen színes, Európa több országa, az USA, Canada és Ausztrália képviselteti magát a 174(!)* fős mezőnyben. A nevek talán keveset mondanak nekünk, de ott lesz a címvédő Antonio Lambertini, a legendának számító Keith Paul, vagy épp a regnáló Európa-bajnok Jesper Nielsen. Hogy kicsit képben legyetek, milyen járműről is beszélünk: 1967-ben az a Ben Lexcen tervezte, aki az Australia 2-vel America's Cup-ot nyert 1982-ben.

 * ez minden idők legnagyobb vb-mezőnye, a második helyre szorult 2011-es eseményen Weymouth-ban 140-en gyűltek össze.

     

 (fotók: 1,4,5: Alexis Courcoux; 2,3: Maxime Flipo)

 (forrás: lasoltaire.com; ScuttleButt)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr695366880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.