Az első fordulót követő hosszabb szünet és 4000 mérföldnyi utazás (az Ománi-öböltől Szicíliáig) lezárultával 13 hajó gyűlt össze az RC44-es bajnoki sorozat második helyszínén, Trapani-ban, ami most szerepelt először a programban. A munka ünnepe előtt párosversennyel tisztelegtek a csapatok, ahogy az osztály regattáin szerdánként lenni szokott.

    

RC44_Trapani_2013_001.jpg  

  Lassan gyengülő szélben hat körre ("flight") volt idő, a napot egyértelműen uralta a Katusha (taktikus és kormányos Andy Horton), akik mind a hat meccsüket megnyerték. Ennek Horton több szempontból is örült: szinte hihetetlen, hogy ilyen jól mentünk! De persze nem bízhatjuk el magunkat, hiszen bőven akad színvonalas ellenfél. Ez még csak a második forduló, korai lenne bármilyen következtetést levonni a jövőt illetőleg, de bízunk benne, hogy továbbra is számunkra kedvezően alakulnak a dolgok. Egyre jobban terjed a tulajdonosok között az a hozzáállás, hogy nem csak a mezőnyversenyeken (ahol kötelező), hanem a párosversenyeken is ők irányítanak. Horton véleménye: kezdek ideges lenni ettől a divattól, mert ha egyszer valamelyiküktől esetleg kikapnék, hát azt mindig az orrom alá dörgölnék. Ugyanakkor hiszem, hogy ez a legjobb gyakorlási és edzési lehetőség számukra. A második legjobb teljesítményt ketten is hozni tudták, 4:1-es aránnyal végzett a Peninsula Petroleum és a Team Aqua, mindkettőnél a tulajdonos - John Bassadone, illetve Chris Bake - fogta a kereket. Így tett Brian Benjamin (GBR) is, akit az Aegir Racing taktikusi pozíciójában Ian Williams segített.

  

RC44_Trapani_2013_006.jpg     

RC44_Trapani_2013_002.jpg  

 Videó:

   

  

 Csütörtökön négy mezőnyfutam zajlott, három győztessel (Katusha, Synergy kétszer, Aqua). A dupla sikerről Ed Baird, a Synergy taktikusa fejtette ki a véleményét: a második futamban mintha a bal oldalon fogyóban lett volna a szél, csak jobb oldalon maradt némi erő benne. Egyébként egész nap ez volt az érzésem, de akkor kifejezetten a part közelében akartam maradni - ez aztán még jobban sikerült, mint terveztük: a rajthajónál indító, majd gyorsan kiforduló három egység vezetett az első pályajelnél. A harmadik futamban mindenki jobbra akart menni, de látszott, hogy a másik oldalra is visszatért a szél, plusz az utolsó bőszélben éreztük, hogy jobbcsapáson is lehet haladni. Rajtnál erősebbnek éreztem a vonal alsó részét, a többiek a rajthajónál tömörültek, tiszta szélben, senkitől sem zavartatva kezdtünk, majd lekereszteztük a mezőnyt. Rajt-cél győzelmek jellemezték a napot, a záró menetben az Aqua találta el, a vonal melyik végén kell kezdeni. Este aztán a CEEREF csapat örülhetett, egyenletes jó teljesítményük (2,5,3,2) mindenki elé helyezte őket a rangsorban.

     

RC44_Trapani_2013_003.jpg  

 Videó:

    

  

 Pénteken három futam ment le, össze-vissza teljesítményekkel (például Aqua: 3,3,2; Artemis: 4,4,4; Team Italia: 2,1,10; Katusha: 11,2,3). Az első menetben a jobbra tendáló mezőnyből az Aleph kimaradt, középen azonban jól kapták el a szélfordulót (vagy az őket), 23 másodperccel az Ironbound előtt értek fel, a végére bő egy percre növelve az előnyüket, mögöttük éles harc bontakozott ki: ahogy a célvonalhoz közelítettek, az Artemis luvolta az Ironbound-ot, ők pedig az Aqua-t, majd nem adott neki elég helyet a célba éréshez (összeértek a genakkerek). Mindebből a Team Italia húzott leginkább hasznot, becsúszott a második helyre, majd Aqua, Artemis lett a sorrend, míg az Ironbound tizenharmadikként zárt - miután megcsinálta a büntetőfordulót. Másodszorra a Team Italia kiváló rajtot követően az élre állt, és pont vonalon tartott az első bójára jobbcsapáson. A balról érkező Aqua nem tudott keresztezni, próbáltak beállni alájuk, de nem sikerült a dolog, még kettőt kellet fordulniuk, hogy felérjenek, így Massimo Barranco és legénysége (taktikus: Francesco Bruni) senkitől sem zavartatva csinálhatta végig a továbbiakat. A zárásban a Peninsula Petroleum brillírozott, a gyengülő szélben lendületesen távolodtak az üldözőktől. Ekkor mutatta be a legnagyobb mentést az Aqua, lévén addig kavarogtak rajt után, hogy kiszorultak balra, tök utolsónak értek fel a bójához. Aztán - ahogy Chris Bake tulajdonos elmondta: elég sűrű volt előttünk a mezőny, páran büntetést kaptak, mert szabálytalanul zavartak másokat, mi viszont ki tudtuk kerülni őket, aztán lent jól választottunk bóját, remekül kreuzoltunk, és felkapaszkodtunk a második helyre.

 

RC44_Trapani_2013_004.jpg

           

 Videó:

   

   

 Szombaton 12-14 csomós északeleti szélben kezdtek, a CEEREF megnyerte első futamát, az első kreuzbója-vételnél lendületből átrohantak a Nika és az Aqua fölött, hogy aztán az élen is maradjanak a végéig. És mivel az Aqua csak ötödikként ért célba, a szlovének átvették a vezetést. A folyamatosan frissülő szélben az Artemis bejött másodiknak, harmadik lett a Katusha. A második futamra 22 csomóra erősödött a szél, az alul rajtoló hajók értek fel elsőként (leginkább a Katusha), míg az Aqua kicentizte a vonalat, nem tudta venni a kreuzbóját, halzolásra kényszerült, aminek következtében a tizenkettedik helyen vágtak neki a hátszélnek. A második kreuzban érkező 20 fokos szélforduló segített még valamit rajtuk, hetedik helyen futottak be. A harmadik rajtra 40 perc halasztást követően került sor, 22 csomóra erősödött a szél, mindenki a kisebbik genakkerre váltott, de a rajt után nem sokkal villámokkal spékelt zivatar érkezett, így a Rendezőség a partra zavart mindenkit. Élen a CEEREF (35), öt ponttal mögötte az Aqua, majd Katusha (42).

   

RC44_Trapani_2013_005.jpg  

   Mozgóképes verzió:

                    

   

 Vasárnap tehát három esélyes küzdött a dobogós pozíciók leosztásáért, és bár az RC44-es versenyeken nincs kiejtő, a negyedik Artemis 52 ponttal állt mögöttük, így rájuk talán kevésbé kellett figyelni. Az első futamban a két éllovas ért fel vezető pozícióban, hátszélben helyet cseréltek, és az Aqua állt az élre. Ezt a pozíciót aztán meg is tartották (még a második kreuz párosversenyében is), viszont a CEEREF elé becsúszott a Nika és az Aleph Sailing Team, így az előny több, mint fele elfogyott. A második futamra gyengülni kezdett a délelőtt még 15 csomós szél, Aqua és CEEREF rajt középen, kifordulás, de az Aqua ellenfele alá tudott állni, és innentől ők irányítottak, első a kreuzbójánál, első a célban, míg a CEEREF ismét hátraesett negyediknek. A Katusha elásta magát, kilencedik, így az Artemis már veszélyt jelentett a bronzukra. Harmadik futam, kicsit visszafrissülő szél, kreuzban az Aqua egy arcba fordulással elküldte balra a szlovéneket, akik csak hetedikként értek fel, de a briliáns hátszél eredménye második, mögöttük az Aqua. Kreuzban védekezés, sőt, a Katusha bekerült közéjük, a CEEREF-nek állt a zászló. A bója után az Aqua azonnal halzolt, Igor Lah-ék nem mentek utánuk, a végén az Aqua jobbról érkezve beelőzte a Katusha-t, harmadik, rögtön a CEEREF mögött (nyert a Peninsula Petroleum). Így az élen pontazonosság alakult ki, ám mivel Chris Bake és csapata több futamot nyert, övék lett a trófea: remek nap volt, ha az ember nyerni akart, a CEEREF-et kellett maga mögé utasítania. Minden rajtnál velük együtt kezdtünk, láttuk, hogy pariban vagyunk velük, volt esélyünk - és persze mindig egymás mellé keveredtünk később is. Sosem szabad előre inni a medve bőrére, de úgy hiszem, a két első futamban megmutattuk, miért jöttünk. Michele Ivaldi (taktikus, CEEREF): remek vitorlázó napot zártunk, végig szoros meccseket vívtunk, az utolsó pillanatig izgalmas volt a küzdelem. A harmadik futam első hátszelében sokan zavartak minket, ki kellett találnunk valamit, hogy tiszta helyzetbe keveredjünk. Ez sikerült, előre kerültünk. Az utolsó hátszélben tudtuk, hogy valaki van köztünk, nyugodtan választottunk oldalt, gondoltuk, majd a Katusha vagy az Artemis fedez minket, de egymással voltak elfoglalva a harmadik helyért folyó küzdelemben, így fent még győztesek voltunk, lent már vesztesek.

 

RC44_Trapani_2013_007.jpg   

 Videó:

                   

          

 Végeredmény:

       

RC44_Trapani_final.jpg    

 (fotók: Martinez Studio)

 (forrás: rc44.com)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr475282049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.