Csörlőzés az AC72-eseken

2013.04.18. 12:54

 Kötelet rá, aztán tekerd! Mit kell ezen agyalni? Nos, adott problémára sokszor érkeznek különböző megoldások. Így van ez olyan "részletkérdés" esetében is, mint hogy merre nézzenek a srácok, miközben "kávét darálnak". A lehatárolt pályán lesz bőven manőver, így nem biztos, hogy lényegtelen a téma.

 

AC72pedestals_04_ETNZ_standing_600.jpg  

 

 Oracle Team USA

 Az emberek előre/hátra nézve helyezkednek az állványhoz - szerintük így áramvonalasabbak. A négy állásból az egyik a kormány mögött helyezkedik el. Előny: kisebb légellenállás. Hátrány: a lyukakba be-, illetve onnan kimászni körülményes lehet.

   

AC72pedestals_01_Oracle_600.jpg       

 Artemis Racing

 Azon kívül, hogy hajójuk nem "repül", ebben a kérdésben is különcködnek. Négy helyett két csörlőállás van a testeken. A maradék egy részét egy külön erre a célra kialakított középső kokpitba applikálták, ahova két állvány és négy csörlő került. Előny: megspórolják két állvány tömegét. Hátrány: a tekerő legénység tömege (és ezáltal visszaállító ereje) nincs a szél felőli testen.

  

AC72pedestals_02_Artemis_600.jpg  

 Luna Rossa és Emirates Team New Zealand.

 Mivel az olaszok a kiwi-ktől vették a terveket, a két hajó (és ezáltal azok kialakítása) nagyjából megegyezett. A múltidő nem véletlen, az ETNZ azóta megépítette második AC72-esét, amin módosításokat eszközöltek tekerésfronton is. Nézzük először az eredetit: négy állvány (mindegyik a kormány előtt), az emberek oldalirányba néznek, nyitott fedélzet, nincs kokpit. Előny: a legénység könnyen mozog manőver közben. Hátrány: nagyobb légellenállás.

         

AC72pedestals_03_LunaRossa_600.jpg           

 Az új verzióban alacsonyabbak a tekerők, mint voltak az elsőben. Előny: a térdelés miatt kisebb légellenállás. Hátrány: így kevésbé hatékony a csörlőzés.

        

AC72pedestals_05_ETNZ_kneeling_600.jpg

                         

 (forrás: cupexperience.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr675232905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.