Így állnak - AC34

2013.04.12. 16:01

 Elhangzott rengeteg PR-duma a tengernyi érdeklődőről, akikből aztán majd Kihívók lesznek, végül háromnál állt meg a számláló. A Védővel együtt tehát négyen vannak, akik a Kupára törnek. Kicsit szétnéztünk a házuk táján.

          

Az Emirates Team New Zealand és a Luna Rossa eddig együtt készültek Új-Zélandon, április elején azonban elkezdték lebontani a cirkuszt, hogy átköltözzenek San Francisco-ba.

 - Luna Rossa: miközben AC72-esük az USA felé tart, a csapat Nápolyba készül, a 2012-13-as ACWS utolsó állomására. Max Sirena, a szkipper adott átfogó képet a helyzetről: mindig boldog vagyok, ha Olaszországban versenyezhetek - pláne a tavalyi siker után. Meg hát még életemben nem láttam annyi embert vitorlás versenyt figyelni, mint akkor. Az Auckland-ben töltött idő rendkívül hasznos volt, szerintem többet értünk el, mint amit terveztünk. Ne feledjük, a többiekhez képest egy év hátránnyal vágtunk bele a projektbe! Az ellenfelekhez képest kevesebbet foglalkoztunk a kommunikációval. Mivel a főszponzorunk és a csapat tulajdonosa ugyanaz (Patrizio Bertelli - iSail), ezt megengedhettük magunknak. Ráadásul - de ez csak a személyes véleményem - nem biztos, hogy feltétlenül naponta kell hírt produkálni, pláne ha az nem is kapcsolódik szorosan a vitorlázáshoz. A tesztjeinket meg nyilván nem akartuk nyilvánosságra hozni. Ezért döntöttünk úgy, hogy csak a zárásban publikálunk egy videót.

   

           

 Március 15-én voltunk vízen utoljára, utána végeztünk egy komoly kiértékelést. A következő edzés előtt pedig még némi módosítást is elvégzünk a hajón. Ami a legénységet illeti, a kormányos (Chris Draper) és a taktikus (Francesco Bruni) pozíciója és neve fix, a többieket folyamatosan rotáljuk, hogy mindenki minden poszton helyt tudjon állni. Egyrészt mindig jó teljesítményt kell nyújtani, függetlenül attól, hogy egy adott ember a fedélzeten van-e vagy sem. Másrészt tudni kell, hogy az AC72-es elég fárasztó hajó, friss emberekre van szükség az olyan napokon is, amikor majd két futamunk lesz egy nap. Nincs "A" és "B" csapatunk - már csak a létszámunk (14 fő) miatt sem.

 Csak egy hajónk van, de ezt nem tekintem hátránynak. A második csak időpocsékolás. Az első kijelölte az alapvető tervezési irányokat, azoktól nagyon eltérni úgysem fog senki. A különbségek majd a szárnyakból és egyéb tartozékokból adódnak. Az ETNZ például most gyorsabb nálunk, de júniusban javítunk a hajón, nézzük meg akkor is! Mindenesetre elégedett vagyok a jelenlegi helyzetünkkel.

 Az interjú teljes hosszában itt olvasható.

  

 - Emirates Team New Zealand: április 8-án kezdték meg a bepakolást harmincegy(!) konténerbe, és ebben nincsenek benne a testek, a szárnyak és a motorosok sem. A terv az, hogy San Francisco-ban május 23-án szállnak először vízre.

 "Ideje menni":

   

   

ETNZ_packing_001.jpg  

ETNZ_packing_002.jpg   

ETNZ_packing_003.jpg  

ETNZ_packing_004.jpg  

     

 - Artemis Racing: az ő AC72-esük (még) nem repül, de az AC45-össel már elkezdtek nagyban játszani:

   

                                    

 FRISSÍTÉS! Az AC72-es továbbra sem repül, valószínűleg most már kitartanak a koncepció mellett. Viszont egy kicsit átalakították, és edzenek vele.

ArtemisRacing_AC722_001.jpg  

ArtemisRacing_AC722_002.jpg  

ArtemisRacing_AC722_003.jpg  

ArtemisRacing_AC722_004.jpg   

  FRISSÍTÉS VÉGE.

      

 - Oracle Team USA: sehova nem kell menniük, így edzenek.

         

Oracle_training_001.jpg          

Oracle_training_002.jpg  

Oracle_training_003.jpg  

Oracle_training_004.jpg    

  

 (fotók: 1-4: Chris Cameron; 5-8: Sander van der Borch; 9-12: Guilain Grenier)

  

Tetszik, amit csinálunk? Kövess minket a Facebook-on és/vagy a Twitter-en!

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr985219657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.