Fáklya

2013.04.10. 15:32

 A minap arról tudósítottunk, hogy a Laser ügye Bíróság elé került, most azonban továbblépés történt. No, nem ítélet született, ennyire egyik ítélőszék sem gyors, de mind az ISAF, mind a tervező Bruce Kirby lépett.

               

 Március 25-én a Nemzetközi Vitorlás Szövetség (ISAF) küldött levelet a Nemzetközi Laser Osztályszövetségnek (ILCA), melyben azt kéri, hogy a továbbiakban se a LaserPerformance (Europe) Limited, se a Quarter Moon Inc. ("Építők") számára ne adjanak ki hajó-versenyengedélyt (plaque - lehet, hogy a tanúsítvány szerencsésebb fordulat - iSail). Erre a döntésre a Kirby ügyvédei által megküldött dokumentumok alapján jutottak, melyekben az áll, hogy az Építők már nem rendelkeznek Bruce Kirby és a Bruce Kirby Inc. Laser építésére vonatkozó engedélyével. Merthogy csak ennek birtokában lehet ilyesmibe vágni, ahogy azt alapvető egyeszségek (ISAF Agreement 1983, Plaque Agreement 1992) meghatározzák.

 Két hét csend következett, de a háttérben zajlottak az események. Ezek eredményeként április 8-án a Bruce Kirby Inc. építési megállapodásokat (Builders Agreement) írt alá a Kirby Torch gyártására, hogy Amerika, Európa, Afrik, Ázsia és Óceánia vitorlázóinak igényeit kielégítsék.

 És nem volt vége a sornak, a két inkriminált gyártót kivéve sorra kerültek a jelenleg Laser címke alatt tevékenykedő cégek, hogy mindet a Kirby Torch logó alá tereljék. A következő pár hónap tisztulási folyamatának végén ők lesznek Kirby "új" hajójának kizárólagos építői.

 Célunk, hogy a világ vitorlázóit ellássuk Kirby hajókkal és azok tartozékaival. Számtalan kudarcba fulladt kísérlet után Bruce Kirby-nek nem volt más választása, minthogy Észak-Amerikában és Európában visszavonja a Laser márkajelzésre vonatkozó jogokat. A jövőben a vitorlázók a Kirby Torch márkajelzés alatt juthatnak hajótestekhez, alkatrészekhez és őrizhetik meg a one-design jelleget, amely ennek a tervnek alapköve. Hogy az átmenetet gyorsítsuk, a Kirby Torch építői megállapodtak, hogy minden ISAF-tanúsítvánnyal ellátott Laser teljes jogú tagja a Kirby Torch flottának - áll a Kirby Torch közleményében.

 Ráadásul remény van arra, hogy a most Laser Osztályszövetségként ismert szervezet egy az egyben átallakul Nemzetközi Kirby Torch Osztályszövetséggé.

 Addig meg szokjuk a "megváltozott" kinézetet:

        

torch_plan.jpg

                       

 (forrás: kirbytorch.com)

  

FRISSÍTÉS ÁPRILIS 24-ÉN!!!!

Április 23-án az IFAZ közleményt adott ki:

A jogi folyamat zajlik, de a következőket kijelenthetjük:

- Az Egyesült Államok Területi Bíróságára eljuttatott okmányokban az ISAF-ot vádlottként említik. Visszautasítjuk az eljárási módunkat ért állításokat.

- Az ILCA az ISAF által elismert szervezet, felelősségi körébe  a világban zajló Laser-es események koordinálása és adminisztrációs feladatok ellátása tartoznak

- Az ISAF a Laser-t választotta az egyszemélyes férfi és női dingi kategória versenyhajójává a 2016-os Olimpiára (ehhez kapcsolódóan érvényes szerződéseket kötött).

- Az ISAF a Kirby Torch-csal kapcsolatos bejelentést az érintett felek és a Laser Osztály közötti szerződés alapvető megsértésének tartja. Ezért az ISAF gyakorolta azon jogát, hogy a szerződést felbontsa, és újat az ILCA-val közvetlenül tárgyalva hozzon tető alá.

- 2013. április 23-án jóváhagyta a Laser Osztályelőírás azon beterjesztett módosításait, melyeket az ILCA tagjai 2012-ben szavaztak meg. Az új szabályok lehetővé teszik az ISAF és az ILCA számára, hogyelfogadjanak olyan építőket, akik jogosultak a Laser márkajelzés használatára.

- Az ISAF által elismert osztállyá válás kritériumait az ISAF 10-es számú rendelete definiálja. Az ISAF 23-as számú rendelete meghatározza, hogyan válhat egy elismert osztály az olimpiai versenyek része.

- Az ISAF a megállapodás érdekében továbbra is elkötelezett az érintett felekkel való együttműködésben, és elsődleges szempontként kezeli a világ vitorlázóinak érdekeit.

 Az eredeti szöveg itt olvasható.

 Az ILCA sem hagyta szó nélkül a dolgot:

 Az ISAF-fal együttműködve mindent megteszünk annak érdekében, hogy a Laser márkajelzéssel ellátott hajók számára biztosítsuk a fennakadástól mentes alkatrész.ellátást. Ennek keretében új kinézetű ISAF tanúsítványlapot alkottunk meg, melyet minden olyan gyártó számára elérhetővé tettünk, amelyik rendelkezik az ISAF és az ILCA engedélyével - az ILCA Osztályszabályainak megfelelően. A fémlapok igazolják, hogy az építő az ISAF és az ILCA felé fennálló minden díjfizetési kötelezettségének eleget tett. Ahhoz, hogy valaki kézhez kapja az új lapot, továbbra is tartania kell magát a szigorú építési előírásokhoz.

 Az ILCA nem vált nevet, illetve nem vállalja magára semmilyen új márkanevű hajó osztályszövetségének irányítói feladatát. Az Osztályelőírásnak megfelelő hajók továbbra is elérhetőek az ISAF és az ILCA által engedélyezett gyártókon és azok viszonteladóin keresztül.

 Szeretnénk mindenkit megnyugtatni, hogy a tervezett világ- és kontinentális bajnokságokat megtartjuk, ahogy terveztük. Ezek sikerességét nem kívánjuk az Osztályelőírásnak megfelelő hajók ellátási problémáival veszélyeztetni.

 Az ISAF megerősítette, hogy a Laser-t választotta az egyszemélyes férfi és női dingi kategória versenyhajójává a 2016-os Olimpiára, sőt 2020-ig is biztosan a programban marad.

 Az ISAF az ILCA Alapító Okiratával és Osztályelőírásával összhangban jóváhagyta az Osztályelőírás első részének két módosítását. Minden szavazatot és jóváhagyást begyűjtöttünk, és hivatalosan rögzítettünk. A területileg illetékes hatóságok a tagi szavazatoknál ellenőrizték a tagság érvényességét. Az eredményeket végül egy független cég auditálta, jelentésükben 1017 "Igen" (89,3%) és 122 "Nem" (10,7%) szavazatot rögzítettek - vagyis több, mint a szavazásra jogosultak kétharmada támogatta a váltást.

 A változások indokairól itt olvashattok bővebben.

 Az első rész azonnal életbe lépett új szövegezése pedig itt található.

                           

 Bruce Kirby nem sokat késlekedett a válasszal, 24-én hajnalban ez került ki cége honlapjára:

A Nemzetközi Vitorlás Szövetség közleménye megerősíti félelmünket. A szervezet megtagadta a jogdíjfizetést, építési joguktól megfosztott műhelyeknek tanúsítványlapokat juttatott, ezzel bűnrészességet vállalt a Laser Performance és az ILCA akciójában, mely a Kirby-féle vitorlás hajó dizájnjának ellopását célozta. Most pedig egy meglehetősen átlátszó ürügyet felhasználva próbálja megváltoztatni a Laser lényegét és osztályszabályait, hogy a Kirby-féle vitorlás hajó építését megengedje olyan  gyártóknak, akik nem rendelkeznek Bruce Kirby engedélyével.

Az egyetlen út, amelyikhez nem kell Bírósági Végzés, a Kirby Torch. Ha az ISAF és/vagy az ILCA tárgyalni szeretne, elérhetőek vagyunk számukra.

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr875215232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.