Hírblokk

2013.04.01. 18:36

Még egy „szakasz” a Volvo Ocean Race-en, hallgatási pénz, új olimpiai hajóosztály.

         

 - Az idézőjel nem véletlen, mert itt a rajt és a cél helye is megegyezik, de mégsem kikötői versenyről beszélünk. Mielőtt a hajók kilőnének Newport-ba, az USA-ba, egy extra távot teljesítenek, Itajaí-ból indulva megkerülik Saint Helena szigetét, majd visszatérnek az indulási pontra.

               

Knut Frostad, a VOR vezérigazgatója: így három megállónk lesz Brazíliában (az első szakasz célja Recife, hiszen Pernambuco állam egy induló egységet támogat – iSail). Most újabb nevezőt jelenthetek be Santa Catarina állam „személyében”, és mint köztudott, a bázisainkat igyekszünk olyan helyeken létesíteni, ahonnan csapat is érkezik. Az Auckland-ben rajtoló etap vége Itajaí volt eredetileg is, a friss üzlet nyélbe ütéséhez meg kellett egyeznünk valamiben, így alakult ki ez az „oda-vissza” szakasz. Ennek köszönhetően a látogatók hosszan bulizhatnak ezen a helyszínen, és jegyezzük meg, ha valaki bírja a partikat, hát azok a brazilok! Ittak már Caipirinha koktélt? Láttak már a saját szemükkel valakit egy ültő helyében két tucatot fogyasztani belőle? Nos, én igen. A neveket hagyjuk, de ha csak kicsit is értékelik az életüket és a májuk egészségét, a brazil olimpiai csapattal ne menjenek kocsmázni!

            

A versenyzők észrevételét – miszerint végig a Doldrums-ban kell vitorlázni ezen a távon – a Rendezőség figyelembe vette, és fenntartja magának a jogot, hogy engedélyezze a motorok használatát a bő háromezer mérföld során, mert így a futott idő tervezett 10 napon belül maradhat. Nem lötyöghetnek ott kint hetekig, szükség esetén lóerőkorlátozást vezetünk be, a one-design szabályok szellemében egyforma propellereket, netán motorokat, írunk elő, de ha a szél nem működik együtt, hát rákapcsolunk! A Volvo egyik részlege hajómotorokat gyárt, így a cég egyéb ágazatai is bemutatkozhatnak. Mindenki nyer!

 

  

        

 - Egy, a San Francisco Business Times magazinban megjelent írás szerint Larry Ellison, az Oracle Racing alapítója és vezetője 20 millió USA dolláros csekket állított ki a város számára. Egyetlen kikötése volt: John Avalos városi tanácsos egy kurv@ szót sem szólhat az America's Cup-ról annak végéig. A városházáról távozván Ellison lelkesen magyarázott az újságíróknak: végre megtettem. A cégemnek több ezer alkalmazottja van, közülük sokan az Öböl térségéből származnak. A többi technológiai óriással közös eredményeinknek köszönhetően bekövetkezett technikai robbanás millió dollárban kifejezhető adóbevételt és rengeteg munkahelyet generált. Milliókat költöttem a saját pénzemből, hogy megnyerjük a Kupát, és San Francisco-ba, a világ egyik legnagyszerűbb és nézőbarátabb vitorlás helyszínére hozzuk. Ez a regatta is milliós bevételt termel majd, munkahelyek ezreit létrehozva. Erre jön ez a mitugrász és arról panaszkodik, hogy „megvezették” az AC-vel kapcsolatban, és sz@ros 20 millión rugózik. Tényleg nem azért, de ennyi van csak otthon a párnacihában. Nekem minden pénzt megér, hogy egy darabig nem hallok róla, az ügyvédeim pedig elég szigorú megállapodást írtak, Avalos úr könnyen a feledés homályába merülhet, ha egy rossz szót is szól az eseményről. Egyébként már sokkal korábban meg kellett volna lépnem ezt. Számtalan politikai kapcsolatot építettem ki az elmúlt évek alatt, de azt hiszem, ezek után inkább a politikusok elnémítására költök. Azon gondolkodom, vajon mibe fájna Sarah Palin-t rávenni, hogy vegye be magát egy medvebarlangba pár évre.

        

            

     

 - A remény, hogy a Star visszakerül az Olimpia programjába 2016-ra, odalett. A Nemzetközi Olimpiai Bizottság ugyanis bejelentette, hogy bár a tizenegyedik aranyat tőkesúlyos osztály kapja, de az a vadonatúj J70-es lesz.

         

Jacques Rogge, a NOB elnöke: igen rövid idő alatt háromszázötven darabot értékesítettek ebből a hajóból, ez sokat nyomott a latban, amikor meghoztuk a döntést. Elérték a világszintet, mennyi is, egy hónap alatt? Lenyűgöző teljesítmény.

           

A helyszín is kellően meglepő, a választás a Copacabana tengerpartra esett. A felhúzható tőkesúly és az osztályelőírásban rögzített 2,5 lóerős motor lehetővé teszi, hogy elkerítsük a part egy részét, és onnan induljunk a hullámok közé. Ha maradt volna a Star, számtalan önkéntesre és végeláthatatlan daruzásokra lenne szükség – mondta el Simon Forbes, aki régi motoros az ISAF-nál. A legnehezebb azt kitalálni, milyen messze legyen a pálya a parttól, de nem a hullámok vagy a szél miatt. Egyszerűen távol kell tartanunk a majdnem teljes mértékben férfi mezőnyt a strandtól. A vitorlázásra kell figyelniük, nem a csajokra a homokban. Talán meglepő, hogy profi sportolók figyelmét elvonhatják ezek a vonzó nők, a pár négyzetcentiméternyi fürdőruhájukban, de ez ilyen.

            

Jerome Pels, titkár, ISAF: még ha a pálya pár száz méterre lesz is a parttól, jól látható marad, tízezrek nézhetik onnan a futamokat. Már csak azt kell elérnünk, hogy az ISAF engedélyezze reklámok viselését a nagyvitorlákon és a spinakkereken – na meg persze figyelni, hogy ők is megkapják a maguk részét az üzletből.

       

          

 (forrás: ScuttleButt)

       

Javasoljuk, hogy tekintsetek a naptárra - és ne azt vegyétek észre, hogy "Húsvét"! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr315187515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.