Hírblokk

2013.03.07. 12:03

 Hivatalos számok, személyes benyomás.

 

arrivee-francois-gabart-macif-r-644-0.jpg  

 - A Vendée Globe sajtósai összeszedtek pár érdekes adatot.

Például azt, ki és mikor vezetetett a versenyben:

november
10: Bernard Stamm
11 > 15: François Gabart
15 > 30: Armel Le Cléac’h

december
1: Jean-Pierre Dick + Armel Le Cléac’h
2: Jean-Pierre Dick + François Gabart
3: Jean-Pierre Dick + Armel Le Cléac’h
3 > 6: Armel Le Cléac’h
6: Armel Le Cléac’h + François Gabart
7: Bernard Stamm
8: François Gabart + Armel Le Cléac’h
8 > 10: Armel Le Cléac’h
10: Armel Le Cléac’h + François Gabart + Armel Le Cléac’h
11 > 17: François Gabart
18: Armel Le Cléac’h
19: François Gabart
20: Armel Le Cléac’h + François Gabart
21 > 23: François Gabart
23: François Gabart + Armel Le Cléac’h + François Gabart
23 > 24: François Gabart
25: Armel Le Cléac’h + François Gabart + Armel Le Cléac’h
25 > 28: Armel Le Cléac’h
29: François Gabart + Armel Le Cléac’h
30: François Gabart + Armel Le Cléac’h
31 > január 27: François Gabart

Átlagsebesség:
1  Macif : 14,7 csomó
2  Banque Populaire : 14,5
3  Hugo Boss: 14,3
4  Virbac-Paprec 3 : 13,4
5  SynerCiel : 13,1
6  Gamesa : 12,9
7  Mirabaud : 12,7
8  AKENA Vérandas:12,6
9  Votre Nom autour du Monde avec EDM: 12,6
10 Initiatives-cœur : 11,9
11 Team Plastique : 11,5

Megtett út:
1  Banque Populaire : 27217,85 tengeri mérföld
2  Gamesa : 27282,09 tmf
3  Mirabaud : 27395,82 tmf
4  AKENA Vérandas : 27479,73 tmf
5  Macif : 27512,07 tmf
6  SynerCiel : 27577,27 tmf
6  Hugo Boss : 27688,97 tmf
8  Virbac-Paprec 3 : 27734,56 tmf
9  Votre Nom autour du Monde avec EDM : 27913,10 tmf
10 Initiatives-cœur : 28160,78 tmf
11 Team Plastique : 28840 tmf

Akit további részletek érdekelnek, az itt böngészheti őket.

    

 - Mint azt korábban írtuk, a 18 lábas szkiffek JJ Giltinan versenyén történelmet írt két tisztán női csapat. A Skiff Chicks Racing képviseletében Alex South írta le ezzel kapcsolatos gondolatait.

 Nem szépítem: amikor hallottam, hogy a Chad's Angels is a JJ-re készül, káromkodtam. Üvöltöttem a monitor felé, ahogy a videóikat néztem, online zaklattam őket. Fel voltam dúlva, na. Kik ezek a csajok? És mégis mi a fenéért pont most, a mi nagy fellépésünk előtt kerültek elő? Korábban hol voltak?

 Mostanra meg tudom válaszolni a saját kérdéseimet. Ugyanolyan tökös lányok, mint mi. Viszonyítási pont kellett nekik, és mi lettünk azok (- és ők a legjobb bulihaverok, akiket a hátán hordott a Föld)! Jelenlétük nem csak hogy kompenzálta kissé a tesztoszteron-túlsúlyt, de zsúfolttá tette az öltözőt és a melegvíz is hamarabb fogyott ki a tartályból. Ugyanakkor láthattuk, mennyit fejlődtünk, plusz újabb feladatot is jelentettek, amihez fel kellett nőni. És persze a végére kiderült, hogy Katie Love elképesztő mennyiségű tapasztalata vajon elegendő-e a helyismeretünk és a rengeteg edzésünk ellenében.

 Megcsináltuk! A Skiff Chicks lett az első tisztán női csapat, amely a JJ Giltinan 74 éve alatt futamot teljesített. Sajnos az Angles lemaradt erről (rajt előtt elszakadt a nagyvitorlájuk - iSail), így csak a miénk lett a rekord. Nem volt épp dicsőséges... 17-20 csomós délkeleti szél, amiben a lehető leghosszabb pályát rakta ki a Rendezőség. Nagy rigg-gel mentünk, nem volt vesztenivalónk, és egész jól álltunk, mielőtt az első szakaszon felborultunk. Visszaállítottuk a hajót, a mezőny után vetettük magunkat, de a tackline fellázadt, az orrsudár rossz oldalára került. Rendbe raktuk, még mindig volt mögöttünk egy hajó, de aztán az a fránya kötél megint elszállt, a genekker meg felcsavarodott a vorstag-ra. Egy lehetőség maradt: elvágni és remélni, hogy be tudjuk fejezni a futamot. Nos, két és fél órával a rajt után ez sikerült is - mint mondtam, nem volt dicsőséges menet.

  

Skiff-Chicks-21.jpg    

Hogy megérte-e az a sok feszült pillanat? Teljes mértékben!

 Tudtuk, hogy az első JJ-futam után már csak könnyebb lehet - onnantól minden rendben volt. Jöttek a gyengeszeles futamok - és a hibák. Mint például amikor felértünk tizediknek a kreuzbójához, de a mezőny takarásába kerültünk. Néhány jobbcsapás/balcsapás helyzet, amik miatt pozíciókat vesztettünk, ami miatt aztán újabbakat. Hittük, hogy a mezőny közepében a helyünk, de sosem értünk oda. A sok rossz momentum miatt nem tudtunk tőkét kovácsolni a jókból. Ilyen az újoncok élete. Ugyanakkor ne feledjük, hogy mi lettünk az első női csapat, aki végigcsinálta a JJ-t. Azért ez menőn hangzik, nem?

 Legtöbbször azt kérdezik tőlem, milyen érzés egy ennyire férfiak uralta osztályban versenyezni. Nos, ha bedobsz hat (szöszi) csajt kilencven srác közé, ott nem csak pletyka kel lábra, de remek időtöltés is ígérkezik. A fiúk (az esetek jelentős részében) elfogadtak minket, sőt, a végére talán az is világossá vált számukra, nem csak azért vagyunk ott, hogy kilegyen a létszám, vagy hogy mindig megteljen a nézőhajó. Tudjuk, hol a helyünk, és igenis felvesszük a kesztyűt - már, ha odaáig jutunk. Igencsak meg voltak lepve, amikor a vízen egy szorosabb helyzet után az egyik kormányos átszólt: anyám, benned aztán van spiritusz!

 A híres északkeleti pályán esett meg, hogy kreuzban egy kilométerrel rövidebb utat vitorláztunk, mint a többiek - a nyomkövető egyértelműen ezt mutatta. Jó érzés a megfelelő irányba menni, de nem árt, ha mindezt gyorsan teszi az ember. Plusz 65 kilogramm (egyébként ennyi a schottosunk) ránk férne.

 Jövőre jövünk-e? Ez az egymillió dolláros kérdés, és a válasz igen, valamilyen formában mindenképp. Nyilvánvaló, hogy az élmezőnybe kerüléshez kell a nagyobb tömeg, pláne, ha az első ötöt nézzük. Kivételek vannak, de az átlagok ezt mutatják. A gyengeségeink ellenére itt az alkalom, sorsdöntő pillanathoz értünk, új szelek fújnak, butaság lenne most kiszállni. Na meg ki tenne ilyet egy év kemény munka után? A nők egyre nagyobb szerepet kapnak a vitorlázásban. Nem tartom magam feministának, de hiszem, hogy a sport jövője múlik azon, versenyképesek lesznek-e a nők (a férfiakkal), vagy megkapják-e az esélyt a fejlődésre. Amilyen időket élünk most, valószínű, hogy ez inkább bevonzza a szponzorokat.

  

Chads-Angels-2.jpg   

 Én biztosan itt leszek egy év múlva, mert semmi sem csábítóbb, mint egy, a határon egyensúlyozó bőszeles rohanás a kikötő felé. És hát a Rag Night - na, az egy másik történet...

 Megérte-e az elmúlt év? istenemre mondom, akadtak reggelek, amikor a legkevésbé sem vágytam nemhogy vitorlázni, de még csak felkelni sem. A napi negyedik borulás után sejthetitek, hogy nem éreztem sok kedvet a folytatáshoz. De aztán sorban: életünk első teljesített versenye, kreuzbója-vétel a szezonban párszor első ötben (a JJ-n első tízben), varázslatos siklatások, elfogadás, tisztelet, móka, dráma, pletykák, az Angels.... nem változtatnék semmin. Na, esetleg elférne pár tízen belüli helyezés.

 Köszönet a szponzorainknak és a támogatóinknak, hogy lehetővé tették ezt a sikeres programot!

 Alex South, Skiff Chicks Racing

 Az eredeti írás itt olvasható.

                

 (fotó: 1: Jean-Marie Liot)

 (forrás: vendeeglobe.org; sailinganarchy.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr605121119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.