Nyitány 2013 - RC44 Oman Cup

2013.02.03. 19:23

 Bő három hónap telt el az osztály legutóbbi versenye óta, a keddi edzésnap sokaknak jól jött. A friss szél aztán másnapra enyhült, így a párosverseny futamok békés körülmények (4-11 csomós szél) között zajlottak.

 

RC44_Oman2013_04.jpg 

 Hat "flight" fért bele az időbe, a Katusha veretlenül zárta a napot, az új taktikus, Andy Horton kormányzott, és saját bevallása szerint is "nagyon jött a zsuga." Az osztályszabályok szerint ilyenkor a tulajdonosokon kívül a profik is a kerékhez állhatnak, ám a mezőny fele nem élt a lehetőséggel. Ahogy például a tavaly év végén csatlakozó Brian Benjamin (Team Aegir) sem. Sir Russell Coutts (van, ki e nevet nem ismeri?) állt mögötte, és segítette tanácsaival, 4-2-es mutatójuk elismerésre méltó: jó kis nap volt, élveztük. Eddig még nem nyertünk ilyen futamot, aminek fényében külön szívet melengető, hogy Ed-et (Baird, Synergy Russian Sailing Team, a tavalyi év párosverseny sorozatának nyertesei) lenyomtuk. Attól lendületbe jöttünk, és még háromszor győztünk, majd az utolsó futamot buktuk, de ami sokkal fontosabb, hogy rengeteget tanultunk.

  

RC44_Oman2013_05.jpg  

 A már említett Synergy is 4-2-vel végzett, a másik vereséget a Katusha-tól szenvedték el. Izgalomban nem volt tehát hiány, a legnagyobb meccset a Lunajets Aleph Team (FRA) és a Team Aqua vívta, amelynek során az utolsó hátszélben a franciák vezettek ugyan, de volt egy büntetésük. Lassították a hajót, hogy ellenfelük beérje őket, és hibára kényszeríthessék, az Aqua védekezett, végül a befutó rossz oldalára sodródtak. Az Aqua próbálta bedugni az orrát ellefele és a bója közé, de ezt a bírók annyira szabálytalannak ítélték, hogy piros zászlós büntetéssel sújtották Chris Bake-et, így a francia egység nyert. Az Aqua ráadásul egy másik paprikás helyzetben is érintett volt, egy rajt előtti szituációban kiszorították az Ironbound-ot, akik csak az Aqua hátuljának csapódva tudtak menekülni szorult helyzetükből. 2 pont mínusz károkozás miatt. És még nem ők kapták a legszigorúbb büntetést, a Team Nika 3 pontot vesztett egy hasonló szituáció miatt.

 Ha valaki még nem látott volna törött RC44-es spoiler-t, akkor íme a Aqua-é, az Irombound közreműködése nyomán:

   

RC44Cup_Oman_2013_brokenspoiler_ChrisNoble.jpg
 

RC44_Oman2013_03.jpg

   

  

RC44_Oman2013_matchracing.jpg      

 Csütörtökön a mezőnyfutamokhoz a tenger felől érkezett a szél, délben 9 csomóval kezdett, felkúszott 15-re, mindehhez szép hosszú hullámok társultak. Megint a Katusha volt a sztár (1, 1, 3), az utolsó futamban rossz oldalválasztás miatt pályakulcsot cipeltek az első kreuz végén. A Team Aqua loholt a nyomukban (2, 2, 6), de a nap végére sokkal hátrébb voltak, mint ez alapján lenniük kellett volna: a záró futamban eltalálták az Ironbound hátulját, ahonnan a frissen igazolt taktikus, Paul Goodison azonnal óvást nyújtott be, a tárgyalás végén az Aqua egy DSQ-val és három büntetőponttal lett "gazdagabb" - második helyett hatodik. Az Ironbound egy jogorvoslattal vigasztalódhatott, aminek köszönhetően harmadik helyen várták a folytatást. A menőbbek közé tartozó Artemis nem volt épp csúcsformában, az első két futamban is begyűjtöttek egy-egy büntetést (pályajel kihagyása, majd drengolás a lee-kapunál), végül egy futamgyőzelemmel szépítettek. Az Aqua hátrasorolásának köszönhetően az Aegir Racing második volt összetettben. A Team Italia és a RUS7 is összeakasztotta a bajszát, utóbbiak három büntetőponttal jöttek ki a kakaskodásból.

 

 

 Pénteken tarajos hullámok, 13-15 csomós szél, majd gyengülés a nap vége felé - és végig a fránya legyezések benne. Az első futamot, rajt-cél győzelemmel az Aqua nyerte, az első kreuz végén még a nyomukban lihegő Katusha ötödik lett a befutóban. A következő menetet elsőre megakasztotta az általános visszahívás, majd a Katusha lee-ben rajtolva kilőtt, de túl korán fordultak, és a mezőny mögött húztak keresztbe. Végül mégis jól jöttek ki a szituból, elsők voltak a bójánál, szorosan mögöttük az Artemis, ők ketten aztán elléptek a többiektől. A Synergy jött be harmadiknak, de nem volt sima útjuk, a Peninsula Petroleum és a Team Nika folyamatosan támadta őket. A harmadik futamra 8-9 csomóssá szelídült a szél, a kreuzbójánál az Artemis vezetett, mögötte a Katusha érkezett, halzolt. A harmadik Aqua nem, lent már másodikak voltak - végül ebben a sorrendben futottak be a második kör végén.

 

RC44_Oman2013_01.jpg

   

  

 Szombaton 6-8 csomó, az első futamban orosz henger, Katusa, Team Nika, Synergy az első három helyen. A nyolcadik futamot az Aqua nyerte (mögöttük Synergy, majd Artemis), a Katusha pedig utolsó lett, így előnyük 10 pontra csökkent az összetettben. Andy Horton: nem volt rossz a rajtunk, de aztán a pályán eltévedtünk, amiért én is felelős vagyok. Az utolsó napra 10 pont előnnyel fordulunk rá, ezt bármikor elfogadnám.

     

RC44_Oman2013_02.jpg

  

 Ezen a napon vendégeket fogadott az osztály, Omán - igen nagyratörő* - ifjúsági vitorlás programjának 30 tagja látogatott el hozzájuk.

 

RC44_Oman2013_06.jpg

   

  

 Vasárnap is kivitorlázott a pályára a mezőny, de mivel a 27 csomós átlaggal fújó szélben 38-as lökések is voltak (a Shamal, a Perzsa-öböl országain végig fújó szél már csak ilyen), hát a partra zavartak mindenkit. De volt, aki azért egy kicsit kint maradt:

    

 

 Van "rendes" összefoglaló is:  

  

 

RC44_Oman2013_results.jpg

 * az elmúlt öt évben 10 000 résztvevője volt a programnak, ezt 2020-ra nyolc iskolával 70 000-re kívánják emelni. A végső cél egy vitorlás érem a 2024-es Olimpián.

(fotók: Martinez Studio; kivéve a harmadikat, azt Chris Noble csinálta)

(forrás: rc44.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr165060921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.