Hétfőn jelentkeztünk utoljára összefoglalóval a témában, azóta sok minden változott, így például az egyszemélyes, egytestű 24 órás rekord, vagy épp a vezető személye.

 

VG_daily_1204_01.jpg

 

 Folyamatosan nőtt a legnagyobb táv, az egymásra licitálásban Francois Gabart (MACIF) mondta be eddig a legnagyobbat: 545,3 tengeri mérföld. Ráadásul az elmúlt napok alatt nyújtott teljesítményével máshol is új szintet állított be: a rajt óta eltelt harminc napban 10763 mérföldet hagyott maga mögött. 14,9 csomós átlaga majdnem kettővel több, mint amit Michel Desjoyeaux nyomott 2008-2009-ben a versenyen.

 Kedden hajnalban (01:42 UTC) egymástól nyolc mérföldnyi távolságban előbb Gabart, majd Armel Le Cléac'h (Banque Populaire) keresztezte az Amsterdam-kaput - ez tizenhét perc különbséget jelentett akkor. Javier Sansó (Acciona 100% EcoPowered) ugyanebben az időben a Crozet-kapunál járt. Az eddig mindig együtt emlegetett Jean Le Cam (SynerCiel) - Mike Golding (Gamesa) - Dominique Wavre (Mirabaud) hármas egyrészt szétszakadni látszott, Wavre ugyanis lemaradt a második kettőről, másrészt nőtt a hátrányuk a vezető ötöshöz képest. Golding ekkor 653 mérfölddel volt Gabart mögött és javában más időjárási rendszerben hajóztak, ami szintén nem az üldözőknek kedvezett, lévén az élen haladók tempójának csak a töredékét tudták reprodukálni.

 Szintén ennek a napnak a történése, hogy Bernard Stamm (Cheminées Poujoulat) lassítani volt kénytelen, mert 20+ csomós tempónál nem tudta végrehajtani a szükségessé vált orvosi beavatkozást. Történt ugyanis, hogy eltört az egyik foga (a rágás közbeni nyomást nem bírta egy korábban berakott amalgám tömés), de szerencsére nem voltak komolyabb fájdalmai, a versenyorvossal és saját fogászával megejtett konzultáció nyomán el tudta látni magát.

 Javier Sansó bepillantást engedett a csapásváltások utáni vitorlapakolás néhány fázisába:

 


Misión "Stacking" para Sansó / Stacking time for... by VendeeGlobeTV

  


Day 32 highlights - Tuesday, December 11, 2012 by VendeeGlobeTV

 

  Bernard Stamm: a hajón minden rendben. Aludtam egy keveset és ettem egy jót, így már csak fáradt vagyok és nem imerült, mint korábban. A hajó gyors, de lehetne még gyorsabb is - ha nem a technikai gondok megoldásával kéne törődnöm, jobban oda tudnék figyelni a vitorlázásra. De nem tudok, ami elég idegesítő. Egyenes úton közelítek a következő kapu felé, de fél szemem a Klaudia-ciklonon, ami Ausztrália felől jön felénk, 4-5 nap múlva találkozunk vele. Addig nyilván veszít majd az erejéből, de azért jó lesz rá figyelni.

 Arnaud Boissiéres (Akena Verandas), szerdán: eddig 43 csomós szél fújt, ami rendesen felkorbácsolta a tengert. 106 mérföld van még hátra a halzolásig, azzal a Crozet-kapu keleti végét célzom meg, onnan egyenes utat tervezek az Amsterdam-kapu felé. Alig állok a lábamon, mert az elmúlt pár napban az időjárás és a tempó miatt nem tudtam aludni. De azért jól vagyok, gyönyörű itt kint, ezért megéri. A sebességmérő gyakran mutat 22 csomó fölötti értéket, a csúcs 27,4 volt.

 


Day 33 highlights - Wednesday, December 12, 2012 by VendeeGlobeTV

 

 Csütörtök:

 - Dominique Wavre: a szél erejét vesztette, itt és most minden nyugodt. A műszer szerint van, amikor semmi sem fúj. Itt állunk az óceán közepén a szélcsendben, néha produkálunk egy és hét csomó közötti sebességet - az elmúlt napok rohanása után ez lehangoló. És ahogy az előrejelzést nézem, a következő napokban sem sok jó vár ránk. Ahogy ültem a kormánynál, a Bol d'or-ra képzeltem magam, és kellemes szellőről álmodoztam... aztán bekapcsoltam az automata kormányt, két és kilenc csomó közé ment fel a tempó, ennyivel rohanok a cél felé - ami már csak 15700 mérföldre van.

 - Javier Sansó: az éjszaka átvonult egy front, ami trükkös körülményeket teremtett, de jól kaptam el, kiváló tempóban tudtam kelet felé tartani. Úgy tűnik, közeledtem a második csoporthoz, remélem, ez a tendencia kitart még egy darabig. Megyek tovább délkelet felé, aztán amikor a szél elkezd nyugatiasodni, tudok majd a kapura menni. Most azért nem irányba megyek, mert ide fog először megérkezni a szél - és erről szól ez az egész: a megfelelő helyen lenni, amikor a megfelelő szél odaér.

 Az alábbi táblázat azt kutatja, hogy ki mikor érte el a Jóreménység-fok földrajzi hosszúságát.

Hajó Nap Óra:perc Versenyben
Banque Populaire dec. 3. 11:48 22n 23ó 46p 
Virpac Paprec3 dec. 3. 15:05 23n 03ó 03p 
Macif dec. 3. 15:45 23n 03ó 43p 
Cheminées Poujoulat dec. 3. 18:46 23n 06ó 44p 
Hugo Boss dec. 4. 00:35 23n 12ó 33p 
Gamesa dec. 4. 19:20 24n 07ó 18p 
SynerCiel dec. 5. 00:50 24n 12ó 48p 
Mirabaud dec. 5. 01:55 24n 13ó 53p 
Acciona 100% EcoPowered dec. 7. 05:07 26n 17ó 05p 
Akéna Vérandas dec. 8. 03:00 27n 14ó 58p 
Votre Nom Autour du Monde avec EDM Projets dec. 8. 21:00 28n 08ó 58p 
Initiatives Coeur dec. 10. 12:16 30n 00ó 14p 
Team Plastique dec. 12. 17:30 32n 05ó 28p 

 

 


Day 34 highlights - Thursday, December 13, 2012 by VendeeGlobeTV

 

 Az élen Alex Thomson (Hugo Boss) az Amsterdam-kapu után nem követte az első négyet és keletnek tartott, ezzel meg tudta kerülni Bernard Stamm-ot, így most a negyedik. Vezet Gabart, előnye "nagy" Le Cléac'h-hez képest, már 20 mérföldre nőtt. Szerdán és csütörtökön lényegében látótávolságon belül vitorláztak. Jean-Pierre Dick (Virbac Paprec 3) pedig szólóban nyomja a harmadik helyen - de  nem boldog: felemás érzéseim vannak azzal, ahogy keresztül jutottam ezen az átmeneti zónán. Tegnap konkrétan dühös voltam. Épp csak pár mérfölddel maradtam le a vonatról - ez egyfajta igazságtalanság, ha az eddigi teljesítményemet nézzük. Nem hoztam rossz taktikai döntést, csak kibabrált velem az időjárás. Mára kicsit jobban lettem, még idegesít, de elfogadtam - ilyen az élet. Olyan, mintha új verseny kezdődne. Mivel a közelharcnak (egyelőre) vége, csökkent rajtam a nyomás, figyelhetek rendesen magamra és a hajómra. Legalább pihenhetek rendesen A jó hír, hogy oly sok 20 csomó fölötti rohanás után nézhetem át az egész hajót - az ördög a részletekben lakozik, mint tudjuk. Nekiállok a karbantartásnak, kijavítok minden apró hibát, hogy a verseny második felében se legyenek gondjaim.

 A pillanatnyi állás elöl:

 

 VG_positions_20121214_front.jpg

 

 A pillanatnyi állás hátul:

 

VG_positions_20121214_back.jpg

  

 

 Folyamatosan frissülő galéria itt.

 (fotó: Tanguy De Lamotte)

 (forrás: vendeeglobe.org)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr334964908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.