Hírblokk

2012.10.11. 20:42

  San Francisco, Bermuda, világ.

 

ACWS_SF_october_CB_01.jpg

 

 - America’s Cup: a múlt hét elég sűrűre sikeredett a regattán résztvevők számára. Ott volt, ugye, James Spithill, aki akkorát esett, mint a liszteszsák. A segítők gyorsan vissza tudták állítani az AC45-öst, így a következő futamban már ismét elindulhattak. Ben Ainslie bemutatkozása sem sikerült rosszul, a J.P. Morgan támogatta csapat három futamban is első lett, és a második helyen végzett a mezőnyversenyben. Amit Az Oracle Team USA Spithill nyert, a pontazonosság (79) és a kevesebb nyert futam ellenére, mert ők értek elsőként célba a vasárnapi egyetlen, kiemelt, magas pontszámokért zajló küzdelemben. Harmadik lett az Artemis Racing White (72), a negyedik ETNZ jobban lemaradt, és csak 57 pontig jutott. Hozzájuk kapcsolódó hír, hogy a Nemzetközi Zsűri egy szeptember eleji beadványukra számukra pozitívan reagált. Itt ugyanis azt firtatták – véglegetesen leegyszerűsítve a problémát, mert nekünk sem egészen világos -, hogy a hajó úgynevezett felmérési állapotában (measurement condition) a sverteknek felhúzott vagy leeresztett állapotban kell lenniük. A dolog azért nem mindegy, mert a hajó vízkiszorításának legalább 45%-át a két testnek kell produkálnia. Mivel a leeresztett svertek pozitív felhajtóerőt biztosítanak, így ekkor maximum 225 literesek lehetnek. Az viszont nem biztos, hogy elég a stabil repülési állapot fenntartásához. A Zsűri döntése alapján (mellyel válaszoltak a beadványban feltett kérdésre) két felmérési állapotot lehet megkülönböztetni, az egyik a klasszikus felmérési állapot (ekkor nézik a vizkiszorítást, és lehet felhúzva a svert), a másik az árbocmagasságot és egyéb, vízszinthez viszonított értékeket (és eddigre már lent is van a svert).

 

ACWS_SF_october_CB_02.jpg

 

 A Védő (Oracle Team USA) és a Kihívók képviselője (Artemis Racing) kapálózik a döntés ellen, a Luna Rossa egyetért (naná, ők közösen edzenek majd az ETNZ-vel, sőt, tőlük kapják a terveket), a Team Korea – bár hivatalosan Kihívó, hisz nevezett – nem reagált.

 

ACWS_SF_october_CB_03.jpg

 

A párosverseny-küzdelmekben is Spithill diadalmaskodott, a döntőben az ETNZ-t utasítva maga mögé, már a rajtnál eldöntve a harcot, amikor kiszorította ellenfelét a vonalról. Most hosszabb szünet követezik az ACWS-ben, a következő állomás Velence, jövő áprilisban.

 

 - WMRT: Bermudán zajlott az Argo Group Gold Cup, a sorozat utolsó előtti fordulója, és akadt elég meglepetés. A 20 induló között sok újonc akadt, az éllovasok közül kevesen jöttek el. De Ian Williams (GBR) a ranglistavezető és Björn Hansen (SWE) a második itt volt. Utóbbi azonban már a legjobb nyolc között kiesett, végül hatodikként végzett. Az elődöntőkben:  Taylor Canfield (ISV) – Eric Monnin (SUI) 3:2, úgy, hogy a svájci 2:1-re vezetett, Ian Williams (GBR) – Johnie Berntson (SWE) sima 0:3, de a brit továbbra is magabiztosan vezeti a ranglistát, mivel a bronzért zajló csatában 2:1-re legyőzte Monnin-t.

 

WMRT_Bermuda_2012_02.jpg

 

A döntőben Canfield megállíthatatlan volt, nyerte mindhárom rajtot, Berntson csak az egyik hátszélben tudott egyáltalán a közelébe kerülni, akkor luvolással próbálkozott, de a csatában nem adott elég helyet a kitérésre, ő kapta a büntetést. A Virgin-szigetekről érkezett csapat egész heti teljesítménye lenyűgöző volt, tizennyolc meccsükből mindössze hármat veszítettek el. Ezzel az eredménnyel kilencedikek az összetett versenyben, remélhetik, hogy meghívást kapnak a decemberi Monsoon Cup-ra, és ha minden jól megy, jövőre állandó résztvevővé (Tour Card Holder) is válhatnak.

 

WMRT_Bermuda_2012_01.jpg

 

Taylor Canfield: eredeti célunk az volt, hogy a legjobb nyolc közé kerüljünk. De a hajókezelésünk magabiztossá tett bennünket. Most pedig szétvet az öröm. Az elődöntőben és a döntőben próbáltunk a lehető legegyszerűbben vitorlázni. Sikerült jól eggyütt dolgozni a hajóban, holott ez volt az első alkalom, hogy ebben a felállásban vitorláztunk. Legénységem, Dan Morse, Josh McCaffrey és Mike Rehe kiváló munkát végzett, nekem csak a jó irányba kellett vinnem a hajót. A döntő a kedvünk szerint alakult, minden pöfföt jól kaptunk el.

 

WMRT_Bermuda_2012_03.jpg

 

 - Az ISAF közzétette az aktuális nemzetközi ranglistát, ami arról marad emlékezetes, hogy először szerepel rajta a kiteboard.

 Szóval:

 Kiteboard, férfi: Adam Koch (USA), Riccardo Leccese (ITA), Julien Kerneur (FRA)

 Kiteboard, női: Steph Bridge (GBR), Caroline Adrien (FRA), Katja Roose (NED)

 470, férfi: Mathew Belcher - Malcom Page (AUS), Panagiotis Kampouridis - Efstathios Papadopoulos (GRE), Gideon Kliger - Eran Sela (ISR)

 470, női: Ai Kondo - Wakako Tabata (JPN), Lisa Westerhof - Lobke Berkhout (NED), Gil Cohen - Vered Buskila (ISR)

 Laser: Tom Slingsby (AUS), Tom Burton (AUS), Charlie Buckingham (USA)

 Laser Radial: Marit Bouwmesteer (NED), Lijia Xu (CHN), Alison Young (GBR)

 49er: Allan Norregaard - Peter Lang/Anders Thomsen (DEN), Nathan Outteridge - Iain Jensen (AUS), Tobias Schadewaldt - Hannes Baumann (GER)

 Finn: Brendan Casey (AUS), Jonas Högh-Christensen (DEN), Zach Riley (USA)

 A Nacra17 és a 49erXX az ISAF Világkupa 2012-13-as évadjában mutatkozik majd be, és csak az első verseny után fognak megjelenni a teljes és mindig naprakész listán.

 

(fotók: 1-3: Carlo Borlenghi; 4-6: Talbot Wilson)

(forrás: Sail-World)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr504832932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.