Péntek, szombat, vasárnap - RC44 Sweden Cup
2012.07.23. 21:28
Tisztelgés, partmenti látványfutam, triplázás, immár van kiejtő. (Az előző rész tartalmából itt.)
Pénteken egy nagy öreg előtt hajtott fejet a mezőny. Az idén 80 éves, a svéd vitorlázásban legendásnak számító Pelle Petterson két olimpiai érem tulajdonosa, két AC-kampányt vezetett, mi több, Maxi hajókat is tervez. A napi három futam eredményeként Torbjörn Tornqvist (SWE), az Artemis Racing tulajdonos-kormányosa vehette át a Tribute to a Legend-díjat és a nyereményként felajánlott Volvo P1800-as makettet – magától az ünnepelttől.
11 csomós déli szélben zajlottak az események, az első futamban Katusha, Team Aqua, Aleph sorrend alakult ki az első pályajelig, ami aztán nem is változott a célig. Második nekifutásra az Aleph aratott rajt-cél győzelmet, de a második helyen kezdő Team Aqua a negyedik hellyel kellett, hogy beérje a célban, míg az Artemis nyolcadikból har madik lett. Másodiknak ért be a RUS7. A záró menetre plusz izgalmat terveztek a Szervezők, és a számításuk teljes mértékig bejött: a pályát a helyi, jelentős forgalmat bonyolító kikötő szájába rakták. Kezükre játszott még egy 50 fokos szélforduló is, az első kör végén mindenki jobbcsapáson érkezett a lenti bójához, a befutóra azonban már balcsapáson verettek a hajók. A végső küzdelemből az Artemis jóelőre kivonta magát, ugyanis ekkorra már 400 méterrel vezettek.
Videón:
Szombaton 9-ről 14 csomóra frissült az északnyugati szél, így a napsütéssel párban ideálisnak nevezhető körülmények várták a versenyzőket. Ha kellett is bármilyen zavaró tényezőhöz alkalmazkodni, az a Team Aqua számára sikerült legjobban, három futamgyőzelmet zsebeltek be zsinórban.
Chris Bake, tulajdonos-kormányos, Team Aqua: jó nap volt ez. Az első futamban tisztán rajtoltunk, ebben a pozícióban értünk fel a bójához, és tartani tudtuk a pozíciónkat. Ez aztán meghatározta az alaphangulatot. Nem volt panasz a hajó sebességére, remek rajtokat vettünk, ez volt a két kulcsa a sikernek. Ha végre tiszta szélbe kerültünk, onnan nem volt megállás.
Mivel a Rendezőség ki akarta használni a remek lehetőséget, hát elindítottak egy negyedik futamot is. Ebben a Katusha koronázta meg győzelemmel addigi teljesítményét (4, 8, 2).
Ugyanez képekben:
Vasárnapra tovább frissült a szél, amiben különösen érdekes csata volt várható, ugyanis az első négy helyezett 10 ponton belül volt egymáshoz képest. Az első menetben Katusha, Artemis Racing, Team Aqua lett a sorrend, vagyis tovább csökkentek a különbségek. A második futamra már 20 csomónál járt a szél, a mezőny eleje balra nyitott, de a jobb oldalt fizetett, így a Team Nika – Katusha páros ért elsőnek a kreuzbójához. A három éllovas viszont nem állt jól (Aqua 6., Artemis 8., Katusha 10.). És jöttek a bajok... a legnagyobb a RUS7-et érte, amikor is mésfél méterrel a baumveret fölött eltört az árbocuk. A Peninsula Petroleum egyszer kitört és felélesedett, az AFX Capitalnak pedig a genakker leszedése jelentett nehezen leküzdhető akadályt. Az Aqua óriásit rohant, másodikként kezdte a második kört, a hátszélben pedig a vezető Nika csapatot is sikerült megelőzniük. A Katusha és az Artemis is feljebb zárkózott, de ötödik és hatodik helyül legfeljebb szépségtapasznak lehetett jó. Valamint arra, hogy ezeknek köszönhetően az utolsó futam előtt azonos pontszámmal rendelkeztek. Ki-ki meccsüknél mindössze arra kellett vigyázniuk, hogy legfeljebb hat hellyel az Aleph mögött fussanak célba. A hétvégére jellemző dominancia jegyében a Team Aqua végig vezetve győzött, mögöttük azonban volt izgalom bőven. Kreuzbójánál Aleph (2.), Katusha (4.), Artemis (9.). A Peninsula Petroleum bőszeles vitorlája végleg megadta magát, az Aleph egyet visszaesett, az Artemis feljött nyolcadiknak. Így aztán az orosz csapat zsebelte be az ezüstöt, a svédek pedig egy ponttal megelőzték a franciákat a bronzért vívott küzdelemben.
A záró nap videóanyaga:
Az összetett versenyből most már mindenkinél kiesik a legrosszabb eredmény, őszig pedig bőven van idő felkészülni a dupla pontokért zajló világbajnokságra (október 3-7., Rovinj).
(fotók. martinezstudio.es)
(forrás: rc44.com)
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: vitorlázás RC44 Team Aqua Torbjörn Tornqvist Katusha Peninsula Petroleum Marstrand Artemis Racing Aleph Sailing Team Team Nika Pelle Petterson
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.