8-11 csomós déli szélben kezdődött a pénteki program, délelőtt fél tizenegykor (a fene a kényelmes mindenüket!), három futam fért bele, aztán jött a fordulat, nyugati szél, negyedik rajt, de az első kreuz felénél le kellett lőni a futamot, mert felszívódott a bríz.

 

RC44_AustriaCup_2012_friday_01.jpg

 

 Az első futamban az AFX Capital vezetett, de hátszélben az Artemis közelebb húzódott a parthoz, és hetedik helyről átvette a vezetést - előnyük 10 hajóhossz volt a kapunál. És innentől a különség már csak nőtt. A második helyért hárman csatáztak, végül Team Nika, Peninsula Petroleum, AFX Capital volt a sorrend a befutóban.

 Morgan Larson, taktikus, Artemis: az a csík jött, aztán gyorsan ment is. Vállaltuk a kockázatot, amikor elszakadtunk a többiektől, de ez döntőnek bizonyult. Nekünk kedvezett a pöff iránya, bár 50% esély volt arra, hogy bebukjuk a dolgot.

 

RC44_AustriaCup_2012_friday_02.jpg

 

 A második futamban, ha lehet, még az elsőnél is rosszabbul kezdett az Artemis, vezetett a Nika, mögötte Aleph Sailing Team és CEEREF. Az első hátszélben az AFX átvette az első helyet, az Artemis a második kreuzban feljött a harmadik helyre. A záró hátszél izgalmasra sikerült, a hajók siklattak, az AFX az utolsó pillanatban a második helyre szorult.

 Megint Morgan Larson: a cél előtt nem sokkal jobbról érkezett egy pöff, Torbjörn (Tornqvist, a tulajdonos - iSail) meg tudta benne siklatni a hajót, gyorsultunk három csomót.

 A harmadik futamban is elöl vitézkedett a Team Nika, mögöttük négy hajóhosszal a Katusha érkezett a bójához. A két orosz hajó aztán párosversenyt vívott a célig, az üldözők legfeljebb a harmadik helyért csatázhattak.

 Vlagyimir Prosikin, tulajdonos, Team Nika: örülünk a futamgyőzelemnek. Amikor a Katusha utolért minket, csak arra figyeltünk, hogy magunk mögött tartsuk. Türelmesnek kellett lennünk, kerülni minden kockázatot. Összejött. Itt simán el lehet veszíteni egy jó pozíciót, ha nálad meghal a szél, de a többieknél nem, és ki tudnak kerülni. És idén kifejezetten össze-vissza az időjárás - bár a menő egységek ebben is elöl haladnak.

 A korábban sikeres AEZ 10, 7, 7-es futameredményei hátravetették a hazai csapatot, hatodik helyen várták a folytatást. A tizedik helyükben komoly szerepet játszott a korai rajtjuk, majd az első kreuzbójánál is kaptak egy büntetést, mert túl korán tolták ki az orrsudarat.

 

RC44_AustriaCup_2012_friday_03.png

 

 A szombatra tartogatott poént lelőjük mindjárt az elején: mindkétt megtartott futamot az Artemis nyerte. Egy óra halasztás után 10 csomós déli szélben rajtolt a mezőny, és ezúttal is a (keleti) part volt a jó húzás. Bár megelőzte az a taktikai döntés, hogy a rajtvonal rosszabbik végét kellett választani. Nos, elsőre az Artemis inkább a hajónál rajtolt, de mindenkit ki tudott zárni, másodszorra viszont a bójánál, ekkor pedig a parti fordulót követően mindenkit lekereszteztek. A második helyekre két orosz hajó jelentkezett be, előbb a Synergy (harmadik az AEZ), majd a Katusha.

 Brad Butterworth, taktikus, Katusha: a mai nap fele szenvedésben telt. De ma legalább a tó egyenletesebb körülményeket biztosított, mint korábban. Elég jó rajtokat vettünk, aztán aki előbb ért közel a parthoz, a nyert nagyot - mint az Artemis és mi. Előrébb léptünk az összetettben, ennek örülünk.

 

RC44_AustriaCup_2012_saturday_01.png

 

 Akadt két kényesebb szituáció a nap folyamán: az első futam első bójavételénél az Artemis nyomában az anywayanyday.com érkezett balcsapáson a bójához, pont a vonalon. Csakhogy az AEZ is jött, jobbról...

 Markus Wieser, taktikus, AEZ: nem kezdtek el időben ejteni - valószínűleg rosszul mérték fel a szituációt. Először alánk akartak fordulni, aztán mégis mögénk próbáltak ejteni. Nagy sebességgel beleszálltak a hajónk farába, az orruk bejött a cockpitba, úgyhogy volt pusztítás bőven.

 

RC44_AustriaCup_2012_saturday_02.jpg

 

 A sérülés szerencsére a vízvonal fölött esett, így az osztrákok némi ragasztózást követően részt tudtak venni a második futamon is. Kirill Podolszkiék pedig kaptak egy büntetőpontot. Ahogy Chris Bake-ék (Team Aqua) is, mert balcsapáson érkezve túl közel fordultak ellenfelükhöz.

 

RC44_AustriaCup_2012_saturday_03.jpg

 

 Vasárnapra megérkezett Ausztriába a nyár, végre a napsütésé volt a főszerep, bár ezért komoly árat fizetett a mezőny, mert délután háromig (az utolsó lehetséges rajtidőpontig) kellett várni a megfelelő szélre. A helyiek és a jelen lévő szponzor nagy megelégedésére az AEZ nyerte a záró futamot, és mivel a Team Aqua csak harmadik lett, René Mangold és legénysége életében először dobogóra állhatott az RC44-es sorozatban.

 

RC44_AustriaCup_2012_sunday_01.jpg

 

 René Mangold, tulajdonos, AEZ: jó érzés, nagyon elégedettek vagyunk. Akkor kezdtünk az osztályban, amikor itt az első versenyt tartották. Örülünk a többi csapat jelenlétének, de még jobban annak, hogy hazai gárdával értük el ezt a sikert. Öt év alatt háromszor voltunk utolsók, egyszer utolsó előttiek, most meg a dobogón állunk! Nagyszerű.

 

RC44_AustriaCup_2012_sunday_02.jpg

 

 Az Artemis ezen a napon kizárólag a biztonságos és problémamentes vitorlázásra törekedett. Az RC44-es osztályban nincs kiejtő futam, egy fokkal könnyebb a matek. Torbjörn Tornqvistéknak pedig 11 pontos előnye volt a második előtt. 12 hajós mezőnyben könnyen kiszámolható, hogyan kellett teljesíteniük. Csakhogy az utolsó futam rajtja fekete zászlós volt, ami itt 13 pontot jelentett volna annak, aki benyalja.

 Torbjörn Tornqvist, tulajdonos, Artemis Racing: majdnem lehetetlen volt, hogy elveszítsük az elsőséget, így talán kevésbé koncentráltunk. Óvatosan kezdtünk, nehogy korán rajtoljunk, mondhatjuk, hogy még előzékenyek is voltunk a többiekkel. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy ekkora különbséggel győztünk (nyolcadik helyen értek célba az utolsó futamon). A Traunsee nem az a hely, ahova csak úgy odamegy az ember és nyer. Kell itt menni párszor ahhoz, hogy kiismerd a pöfföket. Morgan Larson helyismerete sokat segített - ehhez jött a jó csapatmunka és a kiváló hajósebesség.

 

RC44_AustriaCup_2012_sunday_03.jpg

 

 

 

Büntetés
Artemis Racing (SWE44) 9 2 1 1 8 1 1 8   2   33
RC44 TEAM CEEREF (SLO 11) 3 5 7 3 9 4 5 6   -   42
AEZ RC44 Sailing Team (AUT44) 6 1 10 7 7 3 8 1   -   43
Team Aqua (GBR 2041) 8 4 5 8 3 8 4 3   1   44
Katusha (RUS 007) 5 12 9 9 2 6 2 2   -   47
Synergy Russian Sailing Team (RUS 13) 2 7 12 5 12 2 7 4   -   51
No Way Back (NED 18) 1 8 6 11 5 11 3 10   -   55
Aleph Sailing Team (FRA17) 11 3 8 6 6 5 9 9   -   57
Peninsula Petroleum Sailing Team (GBR 1) 7 9 3 4 10 9 6 11   -   59
Team Nika (RUS 10) 12 6 2 10 1 7 10 12   -   60
AFX Capital Racing Team (ITA 7) 4 11 4 2 11 10 12 7   -   61
RUS-7 Sail Racing Team powered by AnyWayAnyDay.com (RUS7) 10 10 11 12 4 12 11 5   3   78

 

 

 Következő esemény július 18-22., Marstrand, Svédország.

 (forrás: rc44.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr114564272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása