Traunsee - immár ötödik éve. Kezdés - szokás szerint - egy párosverseny nappal, majd csütörtöktől mezőnyfutamok. Az alapvetően tengeri körülményekhez (vagyis, például, kifújt szél) szokott vitorlázók érzéseit Ed Baird foglalta össze a legjobban, amikor a reggeli sajtótájékoztatón a taktikai elképzeléseiről faggatták: Markus Wieser-t kell követni!

 

RC44_AustriaCup_2012_001.jpg

 Aztán a nap végére kiderült, hogy önálló gondolatokkal is lehet sikert elérni, történetesen pont az Ed Baird kormányozta Synergy volt az egyik, aki csak egy meccset vesztett (a No Way Back ellenében), azt is a szétszakadó genakker miatt. Pedig nem voltak egyszerűek a körülmények: a szél sokszor 90 fokkal arrébbról fújt mint addig, ereje 5 és 12 csomó között változott. Szintén Ed Baird: szuper a verseny, de van egy plusz ellenfél a pályán, ez pedig az időjárás. Sokszor a tó dönti el, kinek kedvez. Lehet, hogy megugrasz egy pöffel, de aztán kiszaladsz a szélből, a másik hajó pedig szépen kikerül.

 Végül az Aleph, az Artemis, a Synergy és az Aqua zárta 4-1-es aránnyal a napot, ezzel az orosz csapat vezet a párosverseny-összetettben. Második az Alpeh, harmadik a Team Aqua.

 Mathieu Richard, Aleph Sailing Team: olyan erős csapatokat vertünk meg, mint az Artemis vagy a Team Aqua. Nem volt egyszerű, hiába fújt épp jó és egyenletes(nek tűnő) szél, tudtad, hogy hamarosan változik a helyzet. Ráfért az emberre a szerencse, és persze nagyon kellett figyelni, hogy minden szélváltót elkapjunk.

 

RC44_AustriaCup_2012_002.jpg

 

 Csütörtökön sima víztükör mellett halasztással kezdődött a nap, majd bejött egy 12 csomós keleti, ami arra bizonyult elégnek, hogy a mezőnyt kivezényeljék a pályára. Aztán felhők kúsztak be a Nap elé, és 25 csomós szél rohant át a tavon. Szerencsére hamar lecsillapodott, a futam már 13-15 csomóban indult délután kettőkor. Az Aleph és a Peninsula Petroleum kivételével mindenki balra (a part felé) tartott, legjobban a Katusha jött el a rajtból. Ők is értek fel elsőnek, nyomukban a CEEREF-fel. Ismét a partot választották, ahogy aztán a második kreuzban is, de akkor már nem jött be úgy, mint elsőre. A pálya közepén lavírozó No Way Back és Synergy bizonyult sikeresnek, mindketten közepes rajtból álltak fel.

 

RC44_AustriaCup_2012_003.jpg

 

 A második rajtot is a Katusha kapta el a legjobban, ezúttal a vonal közepén. Nem hibáztak, az első kör végéig növelték előnyüket, de amikor ráhalzoltak a kapura, szétdurrant a genakkerük. Tizenkettedik lett a vége. A Team Nika vette át a vezetést, de jött egy 180 fokos szélforduló, amit az AFX Capital kapott el legelőször, bőszeles vitorlával érve el a kreuzbóját. De nem elsőként, az a pozíció ugyanis a "helyieknek", az osztrák AEZ csapatnak jutott. Második az Artemis, harmadik az Aleph.

 René Mangold, tulajdonos, AEZ: a második futam kemény csatát hozott, a szél folyamatosan változott az utolsó szakaszon. Figyeltük a felhőket, hogy rájöjjünk, mi várható. A második kreuzban aztán megláttuk, hogy jön egy markáns váltás. A két vezető hajó felhúzta a genakkerét, de úgy éreztük, inkább a mi kezünkre játszik a szél. A hangulat a tetőfokára hágott, amikor elsőnek vettük a bóját, aztán persze jött az idegesség, hogy meg tudjuk-e tartani a helyünket. Sikerült, remélem, tudjuk így folytatni.

 Két futam után vezet az AEZ (7 pont), második a CEEREF (8), harmadik a No Way Back (9), negyedik a Synergy (9).

 

RC44_AustriaCup_2012_004.jpg

 

 Mai tervezett rajtidőpont 11:30.

 

(forrás: rc44.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr714558598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.