Május 19-én kezdődött, június 10-ig tart, a Vendée Globe-ra készülő hajóknak és szkippereknek nyújt tesztelési lehetőséget - valamint megjelenést. Első szakasz Barcelona-Cascais, ekkor még csapatokkal a fedélzeten, majd május 26-ai rajttal Cascais-La Rochelle, ekkor már "solo extreme", azaz egykezes üzemmódban.

 

EUR_warmup_etape1_01.jpg

 

 Az első felvonást megelőzte két sprintverseny (úgy látszik, ez is terjedőben van), a bő hét perces pályán 12-15 csomós szélben rohantak a hajók. Másnap aztán kezdetét vette a "rendes" verseny, a rajthoz felálló hét hajóból öt kétszer is nekiindult, mert elsőre türelmetlennek bizonyultak. A Banque Populaire és a Cheminées Poujoulat tudott kapásból szabályosan kezdeni, és vezető pozícióból aggódhattak az első 48 óra miatt, amikorra erős nyugati szelet ígért a meteorológia. A 800 tengeri mérföldes távnak már az elején kettévált a mezőny, a MACIF, Groupe Bel, Virbac-Paprec 3 és Acciona 100% EcoPowered négyes a part mellett maradt, míg az első két hajó és PRB a víz felé nyitott.

Michel Desjoyeaux, MACIF: 18 hónappal ezelőtt ugyanitt voltunk Francois-val, akkor is innen rajtoltunk (Barcelona World Race, Foncia: Michel Desjoyeaux és Francois Gabart - iSail). Most megint erre járunk, de most kisebb szerepem van, úgyhogy a lehetőségekhez képest könnyedén veszem majd. Francois nagyon motivált, gyorsan tanul és keményen dolgozik.

 Cabo de Gata közelébe érve vezetett a V-P 3, mögötte két mérfölddel a PRB jött, hattal lemaradva pedig a MACIF-BP kettős, fél mérföld távolságban egymástól.

 Kito de Pavant (Gropue Bel): a hajóink bőszeles rohanásra tervezett darabok, nem túl vicces cirkálni velük, de ha már bemelegítésnek hívják, legalább meleg van és gyorsan haladunk.

 

EUR_warmup_etape1_02.jpg

 

 Féltávhoz már egyenletes szelekben érkeztek, az időjárás végig az élen haladókat segítette, akik még közelebb kerültek egymáshoz: V-P 3/PRB négy mérföld, V-P 3/MACIF 6,8.

 Jean-Pierre Dick (Virbac-Paprec 3): a kellős közepében vagyunk. 30 csomó szélben cirkálunk, a lényeg mégis inkább az, hogy megbirkózunk vele. Haladunk előre, még ha nem is épp gyorsan. A MACIF és a PRB hét mérföldön belül van - nem sok, de több, mint a semmi. Utóbbi ráadásul felzárkózott kissé, így most már szabad szemmel is látjuk őket.

 

EUR_warmup_etape1_03.jpg

 

 Vincent Riou (PRB): cirkálunk, a szél felmegy 35 csomóig is. Nem szörnyű, de egy hatvan lábas hajóval ennyit menni széllel szemben azért közel sem vicces. A járgány döng a hullámokon, szenvedünk és minden tiszta víz. De azért vigyorgunk, és kibírjuk holnap reggelig, amikor elérjük Gibraltárt. A szél akkorra gyengül, a vezető négyes pedig együtt marad.

 Nos, május 22-én reggel ért a mezőny a gyenge szelekről és erős áramlásokról (is) híres tengeri átkelőhelyhez. Odalett a V-P 3 előnye, mert lényegében szélcsend fogadta a hajókat. Ráadásul az tudott szépíteni, aki inkább a spanyol partokhoz maradt közel, így vette át a vezetést a PRB. És bár Tarifa már inkább friss szeleiről ismert, ezúttal mindössze 3-6 csomó fújt. Belegondolni is borzalom, mi lehetett Afrikához közelebb.

 

EUR_warmup_etape1_04.jpg

 

 Cape St. Vincent-nél (Portugália délnyugati csücske) PRB, V-P 3 és MACIF két mérföldön belül. És ekkorra a mezőny második része is összezárt. 90 mérfölddel ugyan le voltak maradva, de a Cheminées Poujoulat és az Acciona öt mérföldre volt egymástól, és a Groupe Bel is ott küzdött küztük, 0,2 mérfölddel a CP mögött.

 Az élen haladók szerda este értek célba, a Virbac-Paprec 3 visszavette a vezetést, este háromnegyed kileckor értek be. Mögöttük 6 perc 12 másodperccel jött a MACIF, újabb 53 másodperccel később pedig a PRB.

 

EUR_warmup_etape1_06.jpg

 

 Francois Gabart (MACIF): szoros versenyben reménykedtünk, bejött. Ha ennél nagyobb különbségek lettek volna köztünk, azt nem élveztük volna ennyire. Így viszont izgalmasra sikerült, főleg a vége, ahol alig fújt szél. És bár a cirkálás nem könnyed dolog, legénységgel a fedélzeten még az is szórakoztató. És maga a küzdelem! Látótávolságra egymástól - ilyenkor aztán senki sem pihen. A túra a következő rajt helyére segít átállni a szólóvitorlázásra. Az más stílus, bármi megtörténhet, nekünk pedig készen kell állnunk rá.

 Javier Sansó (Acciona 100% EcoPowered): ez csak egy szakasz. A felszerelés apróbb darabjai közül sok eltört, de ennek oka az, hogy a hajó új és ez volt vele az első versenyünk. A fock betekerője sem működött rendesen és akadtak egyéb technikai gondjaink is. A Groupe Bel-hez és a Cheminées Poujoulat-hoz hasonlóan mi is megfizettük a Gibraltári-szorosan való átkelés árát. Másrészről nagyon boldog vagyok, mert az akkumulátor-töltő rendszer hiba nélkül működött. Ha előre tekintünk a Vendée Globe-ra, hát az elsődleges feladatok közé kell sorolnom a hajó megbízhatóságának növelését. És a vitorlákkal is van még munka. Elég hosszú a tennivalók listája, jeleztük is, hogy nem akarunk részt venni a Cascais-ban rendezett időfutamokon.

     

1. Barcelona - Cascais

 

Érkezés

Virbac-Paprec
Jean-Pierre Dick

2012/05/23
20:44:17

MACIF
François Gabart

2012/05/23
20:50:29

PRB
Vincent Riou

2012/05/23
20:51:22

Banque Populaire
Armel Le Cléac'h

2012/05/24
08:39:17

Cheminées Poujoulat
Bernard Stamm

2012/05/24
15:51:32

Groupe Bel
Kito de Pavant

2012/05/24
16:21:33

ACCIONA 100% EcoPowered
Javier Sansó

2012/05/25
03:36:10

 

      

 A fent említett időfutam május 25-én zajlott, 26-án pedig kezdetét vette a második (szóló) szakasz. Ezt akár nyomon is lehet követni (ahogy az elsőt, amíg tartott).

                  

EUR_warmup_etape1_07.jpg

               

 (forrás: europa-warmup.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr914553139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.