Szabályváltozások - AWMRT

2012.05.14. 21:07

 Először is, tisztázzuk a rövidítés értelmét: a WMRT még csak-csak ismerős lehet, de aki kihagyta az erre vonatkozó cikkünket, annak új, hogy az Alpari cég évre a sorozat névadó támogatójává lett. Hát így...

 

Umpire_Flag_2.jpg

 

 És akkor a sokkal lényegesebb dolgok! Amikor az America's Cup aktuális védője úgy döntött, hogy a többtestűek felé mozdítja el a saját regattáját, a párosverseny világbajnokság még inkább felértékelődött az egytestű vitorlázást favorizálók körében. Szervezői egyúttal elkezdték kissé újragondolni a lebonyolítási rendet, bevonva ebbe néhány versenyzőt és rendező helyszínt. Az ötletelés végén kialakult egy jól körülhatárolható szabálycsoport, melyekről az a vélemény, hogy elbírják a kísérletezést, valamint amelyekre a Nemzetközi Vitorlás Szövetség - a 86-os szabályt (RRS86) figyelembe véve - is rábólintott.

 A három (talán) leglényegesebb módosítás:

- az "ésszerű menetirány" fogalmának törlése bizonyos helyeken. Az alapvető szándék szerint ezzel az üldöző hajó jobb esélyeket kap a támadásra, mivel hátulról létesített fedés esetén is luvolhatja ellenfelét. Ezáltal valószínűleg az elöl haladó védekezési taktikája is változik majd.

- a retorziók közül kivették a kettős büntetést (ez csak nagyon komoly szabálytalanságok esetén járt), hiszen korábban egy ilyen jó eséllyel megölte a meccset. Az új verzióban ilyenkor piros zászlós dádát kap a vétkes, vagyis köteles azonnal végrehajtani a büntetésvállalást. Ha ennek ellenére még mindig túl jól áll, kiszabhatnak rá még egy pörgést.

- korlátozzák a hajók által kérhető jogorvoslatok lehetőségét, célul tűzve ki azt, hogy a futamok közötti "lötyögések" és döntésre várakozások széttördeljék a menetrendet. Itt nyilván közre játszik a média érdeklődésének fenntartása is, de a dolog nem feltétlenül öncélú.

 Craig Mitchell, a Tour igazgatója: mi vagyunk a legkompetitívebb sorozat a világon, reméljük, hogy ezek a változások még szorosabb versenyeket eredményeznek. A Tour egy dinamikusan változó vállalkozás. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy a nézői élmény a lehető legjobb legyen a helyszínen és TV-n keresztül egyaránt. Mint minden nagy sportnál, nekünk is fontos üzletileg, hogy a szükséges időkereten belül tartsuk az eseményeket. Igenis, ki akarunk próbálni új dolgokat, de ha nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, hát visszatérünk a korábban bevált megoldásokhoz.

 Mindez mikortól válik élessé? Nos, a május 23-án kezdődő Match Race Germany lesz a hely és az idő.

 További változások (és a sajtóanyag teljes szövege) itten.

 

(forrás: wmrt.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr994508574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.