Hajós márkák és a Facebook

2012.05.03. 09:45

 A yachracing.biz 2011 januárjában kezdte el figyelni, hogy az iparág néhány fontos szereplője miként kommunikál partnereivel a közösségi oldal keretei között. Most, hogy már bő egy évnyi adat rendelkezésükre áll, közzé tették az eredményeket.

 

yachtracingbiz_top-30-april_2012.jpg

Utolsó frissítés: 2012. április 30. A "Growth" (növekedés) a 2012. március 30-tól április 30-ig terjedő időszakra vonatkozik.

 

 Sajnos alapnak kell tekintenünk, hogy a számok kicsik. Főleg, ha azokat más sportágakhoz vagy szórakoztatóipari márkákhoz hasonlítjuk, a vitorlázás messze nem tart ott, ahol kellene vagy lehetne.

 Megjegyzések:

- "Engagement": a "hányan beszélnek róla" osztva a kedvelések számával,

- a jelenlegi adatbázisban 82 cég szerepel, köztük az összes AC-csapat,

- pár egyszerű lépésben lehetőség van felkerülni a listára.

 Kiegészítések:

- Sperry Topsider: sokak szerint nincs helye a felsorolásban, ám ha mégis megjelennek, akkor helyet kéne adni a Volvo, Puma és egyéb márkáknak is - hisz Facebook oldalaikon van vitorlás tartalom, és lényegesen több követőjük van. A Sperry és Volvo között azonban alapvető különbség, hogy míg a cipőt viseli az ember hajózás közben, addg az autót nem.

- Jessica Watson: december elsejétől monitorozzák, amikor bejelentette, hogy indulni fog a Sydney-Hobart versenyen. A lista nem népszerűséget mér, hanem a közösségi médiába fektetett munka/pénz mennyiségét és a kapcsolattartás mértékét. Jónéhányan vannak, akik, bár felfedezték a lehetőséget, nem tudták annyira magukkal ragadni közönségüket, mint Jessica. A cikk írásakor Abby Sunderland huszonkétezer rajongóval rendelkezik, ami miatt a választás mégis inkább az ausztrál lányra esett, az a tény, hogy vitorlás versenyzőként folytatja karrierjét.

- szörf: számtalan márka került fel a listára 2011 decemberében. Az ok egyszerű: mind a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (IOC), mind a Nemzetközi Vitorlás Szövetség (ISAF) a versenyszerű vitorlázás részeként tekint rá. Plusz indok, hogy így a "hagyományos" cégek nagyobb rálátást kapnak a szegmensre - talán kicsit kívülről is tudják szemlélni magukat.

 

(forrás. yachtracing.biz)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr634485822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.