Alig öt napja rajtolt el a mezőny Auckland-ből, de felsorolni is sok, mi minden történt a hajókkal és az emberekkel ez alatt a rövid idő alatt. A rajt még rendben lement. Bemelegítő képünkön Toni Street, a ONE News sportriportere látható, pár másodperccel azelőtt, hogy elhagyja a Camper fedélzetét. Mellette felkészül Dean Barker.

Toni_Dean_beforejump.jpg

 Azt az előzetes jelentések alapján lehetett tudni, hogy nem sétagalopp vár a versenyzőkre, pláne nem az első napokban, de valószínűleg mindenkit meglepett, ami következett. Nyitotta a sort az Abu Dhabi, akik körülbelül hat órányi menet után fordultak vissza baromi határozottan a kikötőbe, mert megsérült a hajótest egyik belső merevítője, ami egyrészt biztonsági zár szerepét is ellátja, légmentesen zárva az előtte található rekeszt, másrészt tartja a J4-es orrvitorla bekötési pontját. Márpedig - és ezt Ian Walker szkipper állítja - arra a vitorlára a szakasz jelentős részén szükség lesz. A javítással gyorsan végeztek ugyan (12 órával a visszaérkezés után már ki is lőhettek), de az újraindulás körülményessé vált: 50 csomós szél fújt 60 csomós pöffökkel, így a Hauraki-öblöt körülölelő szigetek szél alatti oldalán kivárták, míg a vihar elvonul. Azóta szerencséjük van, bő 650 tengeri mérföldes hátrányuknak több, mint a felét már ledolgozták.

VOR_Leg5_1_001.jpg

 Hétfőn következett a Puma, ott nem a hajónak lett baja, viszont ketten is lesérültek a legénységből: Casey Smith háta kezdett az eddigieknél is jobban fájni, a kiváltó ok egy rutinművelet volt, vitorlákat pakoltak. Thomas Johanson-t pedig egy hullám érte felkészületlenül, a fedélzetre igyekezett, hogy szolgálatba lépjen, a nagy erővel érkező víz végigsodorta a cockpiton, kiugrott a válla. Komolyan felmerült, hogy a csapat kitérőt tesz a Chatham-szigetek felé, és kirakja őket, de Thomas vállát a helyére rakták, Casey pedig kapott megfelelő gyógyszert, így maradhattak. Felépülésük gyorsnak ígérkezett.

 A Groupama csak akkor számolt be a bajról kedden, amikor már lényegében meg is oldották: nyugodtabb vizekre érve módjuk nyílt betömni egy lukat, ami kissé "körülményessé" tette az életet a fedélzeten. Martin Strömberg trimmer érdekesen sommázta az akciót megelőző két napot: innentől életünk minden hátralévő napját élvezni fogjuk. A Telefónica problémáját csak azért említjük, hogy teljes legyen a lista, náluk eltört az egyik ágy. Húha!

VOR_Leg5_1_Telebed.jpg

 És akkor a hab a tortán, de ezt sajnos nem vehetjük viccesre: európai idő szerint ma reggelre eltört a Team Sanya egyik kormánya (történetesen a szél felőli oldalon), és 3-4 tonna víz ömlött a hajótestbe. Utóbbi problémát gyorsan orvosolták, de a nagyobb gondot a hosszabb távú megoldás jelentette. Mostanra az is kiderült, hogy adott körülmények között nem tudnak úrrá lenni a helyzeten, így visszafordultak Új-Zélandra. Négy-öt napjukba is beletelik, míg elérik a partot, akkor válik el az is, hogyan tovább. Úgy látszik, nem szabad vezetniük a versenyben, mert abból korábban is volt már baj, és a mostani csapás is az első helyen érte őket.

 A legutóbbi pozíciójelentés így fest:

VOR_20120322_1904.jpg

 A Team Sanya jeladója megsérült, így pozíciójuk ma reggel háromnegyed tíz óta nem frissült.

 További hangulatképek:

VOR_Leg5_1_002.jpg

VOR_Leg5_1_003.jpg

VOR_Leg5_1_004.jpg

(fotók: 1: Ian Roman; 2: Nick Dana; 3: Diego Fructuoso; 4: Amory Ross; 5: Hamish Hooper; 6: Yann Riou)

(forrás: volvooceanrace.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr174333823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.