A maradék - X40, Act 1

2012.03.05. 15:42

  Az első versenynap összefoglalójánál hagytuk el a srácokat, most visszatérünk a továbbiakkal és a végeredménnyel. A parthoz egészen közel rakták ki a pályát (Stadium Sailing), itt kellett vitézkednie a csapatoknak. A pálya kijelölt területére talán a „nagyon szűk” jelző a legmegfelelőbb. Ráadásul a VIP páholy kettészeli az amúgy is szűk helyet, ezzel jelentősen bekorlátozva a csapatok mozgásterét. De mindent a show-ért…!

 

 

DSCN1921.JPG

 

 

Második nap: nyolc futamot teljesített a mezőny, a szél továbbra is inkább a gyenge kategóriába tartozott. Morgan Larson és csapata (Oman Air) simán átmentette nyerő formáját, nyerték az első és a negyedik menetet (a köztes kettő a Groupe Edmond de Rotschild dicsőségfalára került). Az ötödik és hetedik futam a The Wave-Muscat-é lett, a hatodikat a halottaiból feltámadó Red Bull húzta be, a nyolcadikra pedig, a jó ég tudja, honnan, előkerült az Alinghi.

 Morgan Larson, szkipper, Oman Air: az immár hagyományosnak mondható up&down pálya nagyon feküdt nekünk, de aztán jöttek a félszeles rajtok, ott nem éreztem az időzítést, ami értékes pontjainkba került. A srácok jó munkát végeznek, ha így megy tovább, felférünk a dobogóra.

 Ernesto Bertarelli, szkipper, Alinghi: nagy öröm, hogy meg tudtuk nyerni az utolsó futamot. Így jó hangulatban tudtunk leülni a délutáni értékeléshez, és harcra készen várjuk a holnapot. Szerintem mindenki fog futamot nyerni - értem ezalatt, hogy a hajók egyformák, mindenki elég jó, így azon múlik a siker, ki tud egyenletes teljesítményt nyújtani. Hát, mi még nem.

 Roman Hagara, szkipper, Red Bull Sailing Team: a kikötőn belül vitorlázni elég trükkös, főleg bőszeles rajt esetén. És ez így lesz a továbbiakban is. Ha kicsit jobban fújna, az megkönnyítené a helyzetünket, de most ilyen körülmények között kell boldogulni.

Összességében sok múlt a szerencsén is, de mint tudjuk ilyen körülmények között kulcsszerepe van a jó rajtnak. Aki megfelelő lendülettel tudott nekilódulni, az már nyerő helyzetben volt. Morgan Larson és Pierre Pennec ezt jól felismerve gyakorlatilag az első 4 futamban szinte páros versenyt bemutatva szárnyaltak felváltva az élen, az 5. futamban is csak a Wave kapta el jobban a rajtot és ezért nem köztük dőlt el a futamgyőzelem sorsa. Később a leálló szélben nagyon nehéz volt bármilyen koncepciót érvényre juttatni, így becsúszott nekik is egy-két gyengébb hely. A Red Bull és az Alinghi is odaértek egyszer, gyakorlatilag mindkét esetben rajt-cél győzelemről beszélhetünk (a jól elkapott rajt után behozhatatlan előnyre tettek szert). Hagaráék (Red Bull) egy szemernyivel összeszedettebbek voltak annál, mint amit előző nap mutattak, de még mindig nagyon kevés volt az igazi áttöréshez és a stabil élmezőnyben vitorlázáshoz. Bertarelliék (Alinghi) ma se találtak magukra. Kóvályogtak a pályán, sokszor figyelmetlenségből adódó felesleges fordulókba keveredve (útjogos hajók elé fordultak, majd vissza) és volt egy korai rajtjuk is, amiből olyan lassan értek vissza a rajtvonal mögé, hogy addigra a mezőny 1 km-re volt.

A titkos favorit, GAC Pindar csapat jelentősen alulmúlta előző napi önmagát. Valahogy sehogy se találták fel magukat a szűk pályán. Sokat fordultak, sokszor nem tudták felgyorsítani a hajót, ill. csatákba bonyolódtak, ami minden esetben minden résztvevőt jelentősen visszavetett a küzdelem közben elszenvedett sebességvesztés miatt.

 Harmadik nap: végre frissült a szél, ami még azért nem jelentett vihart, de 9 csomós kezdés utáni 12-14 csomó már elég energiát biztosított a látványos versenyzéshez. Nyolc futam ismét, helyszín továbbra is a kikötő, ami így már igencsak zsúfoltnak bizonyult. Rengeteg bünti és néhány apróbb karcolás fémjelezte a napot, de a csúcs mutatvány(oka)t az Alinghi adta elő: kétszer is bójára akadtak.

 

X40_Act1_dayn_02.jpg

 

 Futamgyőztesek sorban: Groupe Edmond de Rotschild, ZouLou, Alinghi, GAC Pindar, Groupe Edmond de Rotschild, GAC Pindar, The Wave-Muscat, Oman Air.

 Morgan Larson, szkipper, Oman Air: határozottan jól szórakoztunk ma, bár tudtuk előre, hogy frissebb szélben lehetnek bajaink. Most fel tudtak zárkózni a többiek.

 Mark Bulkeley, GAC Pindar a sérüléséről: felhúzásnál a genakkert ki kell dobni a vantni mellett, hogy ne akadjon be. Csak közben a fejemet eltalálta a betekerője. Volt némi vér, de semmi komoly.

 

X40_Act1_dayn_03.jpg

 

 Negyedik nap: egyértelmű hazai sikersztori, az Oman Air és a The Wave-Muscat leszorította a dobogó tetejéről a Groupe Edmond de Rotschildot, akik abszolút esélyesként érkeztek a helyszínre. Hét futam fért bele a programba, az utolsó (dupla pontokért zajló) küzdelem előtt négy csapatnak volt lehetősége megnyerni a versenyt. A buliból az igazán impozáns belépővel színre kerülő Morgan Larson (Oman Air) jött ki a legjobban, a huszonkilenc(!) futamot követően ő és csapata örülhetett az aranynak. Mögéjük ért be a The Wave, a franciáknak be kellett érniük a harmadik hellyel.

 

X40_Act1_dayn_04.jpg

 

 Morgan Larson, szkipper, Oman Air: felemelő érzés! Kihívásokkal teli hét áll mögöttünk, és fejlődési görbénk elég meredek lett. kemény verseny volt ez, bárki nyerhetett volna, szerencsénkre nekünk jött ki jól a lépés.

 Pierre Pennec, szkipper, Groupe Edmond de Rotschild: természetesen csalódott vagyok, hiszen ma nem vitorláztunk jól. Ugyanakkor - hangozzék ez bármennyire furcsán is - boldogsággal tölt el, ha visszagondolok erre a hétre. Élveztem, hogy vízen lehetek, és bár ezek a negyedik évem a sorozatban, még most is rengeteget tudtam tanulni. A legénységem először járt itt, nagy lelki- és fizikai erőről tettek tanúbizonyságot. Szép dolog, hogy az itteni csapatok kerültek az első két helyre, meggyőződésem, hogy komoly ellenfeleink lesznek az évad során.

 Az utolsó napon amúgy kétszer is helyet cserélt az első és a második (Oman Air – Wave) csapat. Az első váltás a 27. futamban volt, amikor a Wave egy ponttal átvette a vezetést, majd a 28.-ban egálban voltak (pontok alapján) és gyakorlatilag az utolsó, 29. futam döntötte el az első hely sorsát.

 Aznap az Alinghi csapatmotorosáról nézhettük a versenyt. Megkérdeztem, mennyire érzi magát komfortosan Bertarelli a hajóban, mire azt felelték, hogy még ráfér némi gyakorlás - nagyon diplomatikus válasz volt. Mikor az utolsó futam után odamentünk a hajóhoz, szinte vibrált a levegő a feszültségtől… Nem ment jól most, na.

 Végeredmény:

1 Oman Air 165
2 The Wave - Muscat 159
3 Groupe Edmond de Rothschild 155
4 Red Bull Extreme Sailing 148
5 GAC Pindar 138
6 ZouLou 111
7 Alinghi 109
8 Team Trifork 95

 

 

 Visszavágási lehetőség és folytatás: április 17-20. Csingdao, Kína.

 

X40_Act1_dayn_05.jpg

 

(fotók: 1: AD; 2-5: Lloyd Images)

(forrás: extremesailingseries.com és AD)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr254290567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.